Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Aha dat maakt de boel als een stukje duidelijker. Heeft iemand je vader of zusje het weleens gefilmd? Soms zie je naderhand op film meer dan in het echt. Ik doe dat soms ook weleens, als je twijfelt waar het vandaan zou kunnen komen kun je het een filmen en eens kijken waar het vandaan lijkt te komen hoeft niet specifiek het been te zijn. Het paard kan eventueel vast zitten op een plek of verschillende plaatsen of het kan komen vanuit de rug. Wat je dan ook eventueel zou kunnen doen als je een goed filmpje maakt en deze aan iemand laten zien. Ik ken het paard verder niet dus lastig beoordelen of het verstandig is om een osteo te laten komen maar ook die zou je eventueel een filmpje kunnen sturen of eventueel naar een kliniek. Er zijn natuurlijk veel dingen die je nog kunt doen het is alleen lastig om te zeggen wat is nu verstandig. Wat dat betreft is een dierenarts of kliniek wel de beste objectieve keus. Osteo of masseur zullen al gauw in hun eigen straatje praten dus of je daar wat mee opschiet is toch lastig en die mensen komen ook niet voor niets geloof ik dat ik laatste keer iets van 80 euro moest betalen aan de osteo, als het dan niets uithaalt is het nog duur omdat je weer verder moet met iets anders. Wat dat betreft zit je met een kliniek of een goede paardenarts toch op een beter vlak omdat die meerdere dingen kan proberen, en als je eerst een osteo laat komen en dan nog een masseur en thermografie end dan ben je ook al gauw paar honderd kwijt en nog niets verder en krijg je op den duur misschien nog de DA of kliniek kosten.
Persoonlijk zou ik een second opinion willen van een paardenarts kijken wat die er van zegt leg je verhaal uit dat je paard al een half jaartje sukkelt met onzuiver lopen. En kijk wat daar uitkomt wat zijn ideeën zijn. Je bent dan als nog niet verplicht daar iets mee te doen maar je krijgt wel wat meer inzicht in, misschien eventueel dingen kunnen uitsluiten.

stef schreef:Eerst een Osteo laten konen is imo de verkeerde volgorde als je geen idee hebt wat er aan de hand is. Eerst DA, dan eventueel Osteo of andere "paten"
MissGigi schreef:Ik vind het een goed idee van je om een filmpje ervan op te nemen, hoe ze loopt, en dit evt. naar een ostheo in de buurt of evt. een kliniek te sturen. Misschien dat zij zo idd een beoordeling kunnen maken, zonder dat ik er iets mee hoef te doen.
De geldkosten zitten mij vooral in de weg, ik had namelijk wel altijd een potje voor onverwachte ziektekosten voor mijn paard, maar vorig jaar heeft ze een ernstig geval van koliek gehad waarbij ze destijds bijna een maand in een koliekkliniek in Friesland heeft moeten staan, en allerlei (dure) behandelingen moest ondergaan. En nauwelijks een maand daarna ben ik ontslagen, waardoor het potje ook niet echt meer bijgevuld kon worden =/
. Bellen naar een dierenarts en inwinning van informatie kost geen geld en zou ik persoonlijk, zoals hier eerder genoemd is, doen bij een paardenarts en niet bij een osteo. Als je eerlijk wilt zijn, leg je daar ook de financiele situatie uit wellicht dat de DAP je tegemoet kan komen in een betalingsregeling.

Anoeska schreef:7000 Euro? Heb je een röntgenapparaat gekocht ofzo, ipv alleen foto's laten maken?