Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Shetlander blijft maar anderen aanvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:13

Lees in je profiel dat hij hengst is en dat dachti k al, dat is je probleem, hou je hem hengst, dan blijft het zo en zal het erger worden....al zijn ze sjet, niet voor iedereen makkelijk om als hengst te hebben.....vast veel te veel verwend geweest.

Laat hem ruinen en je problemen zijn over, de randjes er dan nog af met evebtuele extra opvoeding.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:33

russel schreef:
Lees in je profiel dat hij hengst is en dat dachti k al, dat is je probleem, hou je hem hengst, dan blijft het zo en zal het erger worden....al zijn ze sjet, niet voor iedereen makkelijk om als hengst te hebben.....vast veel te veel verwend geweest.

Laat hem ruinen en je problemen zijn over, de randjes er dan nog af met evebtuele extra opvoeding.

Ik dacht dat hij met ander half was gecastreerd?
Als hij idd nog hengst is maakt dat het een heel ander geval, al helemaal als je nog niet
erg veel ervaring hebt! ruinen of verkopen zou mijn advies zijn.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:36

Dit komt bekent voor,
mijn shetlander bijt iedereen die hij maar tegen komt,
maar mij bijt hij niet meer,
misschien mag hij het persoon niet,
of merkt hij dat het persoon dat er aanwezig is onzeker is of neusveus,
of je richt je aandacht op het persoon,
en de pony wilt dat niet en vraagt om je aandacht,
door zo te vervelen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:43

Ik vraag me trouwens wel af of je zo'n slimme shet wel in de buurt van vijfjarige kinderen zou moeten zetten. Kinderen zullen dit nooit kunnen oplossen en het risico op ongelukken zoals beten en trappen is dan best heel groot..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:57

Een gruwelijke knal verkopen ... spatjes maker !
Nooit of te nimmer mag je pony zo reageren .
oliebol landers worden vaak te veel verwend en vreselijk lastig daardoor .
Juist die kleintjes moet je gewoon opvoeden .
Dat is het nadeel , dat gebeurd vaak niet want ze zijn zo schattig .
Je pony kan bij jou wel braaf zijn maar toont totaal geen respect naar een ander mens.
Dit kan wel heel gevaarlijk worden zeker als er kindjes in de buurt lopen .

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:26

Ik had idd ook begrepen dat hij met 1,5 jaar gecastreerd was. Als hij toch nog hengst is dan snel laten castreren. Steigeren, bijten en slaan met de voorbenen is typish hengstengedrag. En kinderen van 5 jaar oud? Niet in de buurt laten komen zolang hij niet opgevoed is.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 14:01

loveidefix schreef:
ik heb zo het idee dat meneer even flink op zijn donder moet krijgen!
Zelf heb ik al veel shetjes in handen gehad en echt.. als je ze niet genoeg echt paard
laat zijn worden het draken. Ik moet eerlijk zeggen dan ik 2 van de 24 uur nog heel
kort vind voor een paard! Waar woon je? ik zou je wel willen helpen!

Minstens 2 uur....
en er is vandaag iemand geweest voor hem (:

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:06

En wat was de reactie?

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:35

NaomiJouke schreef:
En wat was de reactie?

Zizako heeft een "dominantieprobleem..." Dit kan erger worden door samen te staan met hengsten omdat die ook dominant zijn... en dat kan inderdaad wel kloppen, want hij heeft eens een tijdje alleen gestaan nadat zijn vriendje verkocht was, en dat was ook een hengst en toen was ie weer lief... dus nu moeten we veel grondwerk doen en vooral af en toe stoppen en zorgen dat hij ook stopt en achteruit lopen enz , zulke oefeningen... Ze toonde eens een oefening voor , en hij viel haar aan... de manier waarop was weer hetzelfde zoals 2jaar terug... bijten en vasthouden en dan steigeren en duwen tegelijk... en ze hield er een pijnlijke arm aan over... zoals je kan zien op de foto...
Het feit dat hij vandaag zo extreem reageerde op alles, maakte voo haar duidelijk dat hij erg gevaarlijk kan worden als dit zo doorgaat...
met een beetje oefening komt het wel goed (:
Afbeelding

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:37

troi schreef:
Ik vraag me trouwens wel af of je zo'n slimme shet wel in de buurt van vijfjarige kinderen zou moeten zetten. Kinderen zullen dit nooit kunnen oplossen en het risico op ongelukken zoals beten en trappen is dan best heel groot..

Normaal gezien wasie altijd lief... maar omdat hij zo veranderd is komen er geen kleine kindjes meer ... :(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:49

Poe,ik vind dit wel heftig hoor! Ik hoop voor je dat wat oefeningen genoeg zijn maar ik ben bang dat deze meneer daar misschien niet genoeg aan heeft.

Hoe reageerde deze persoon op zijn heftige aanval?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:55

Dus als ik het goed begrijp is hij nog wel hengst?
Gaat deze persoon jou ook begeleiden?
Mocht dit niet het geval zijn, zou ik wel op zoek gaan naar iemand die jou hierin begeleidt.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:57

troi schreef:
Poe,ik vind dit wel heftig hoor! Ik hoop voor je dat wat oefeningen genoeg zijn maar ik ben bang dat deze meneer daar misschien niet genoeg aan heeft.

Hoe reageerde deze persoon op zijn heftige aanval?

hij duwde haar tegen de omheining dus ik moest haar helpen :s 200 kilo dat tegen je duwt en je vasthoud... :s tis niet de eerste keer dat ik dit zie ... Naar mij toe is er duidelijk wel respect, alleen moet ik goed verder blijven oefnen... Het meisje die hiij zo bang heeft gekregen heeft ook eens geprobeerd en uiteindelijk lukt het nog wel... ik hoop alleen dat het helpt.... al duurt het jaren....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:59

Maar ik begrijp dat ze zich dus opzij liet duwen en hem niet een stoot of schop gaf? Ik was daar geloof ik toch wat anders mee omgegaan..
Ben je wel erg voorzichtig met deze arrogante meneer??

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 17:59

aardbeitje_ schreef:
Mocht dit niet het geval zijn, zou ik wel op zoek gaan naar iemand die jou hierin begeleidt.

zij zal mij helpen (:
Maar eigenlijk zal ik het niet echt nodig hebben maar vooral anderen met ziz ... zij is een vreemde voor hem dus het is sowieso een goede oefening...
, hij is geen hengst meer , maar het kan zijn dat hij het niet helemaal doorheeft omdat hij vroeg gecastreerd is...

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 18:00

troi schreef:
Maar ik begrijp dat ze zich dus opzij liet duwen en hem niet een stoot of schop gaf? Ik was daar geloof ik toch wat anders mee omgegaan..
Ben je wel erg voorzichtig met deze arrogante meneer??

Geloof me! ze heeft echt geprobeerd , maar ik denk dat het voor iedereen wel moeilijk is om hem van je af te krijgen... hij valt ech niet te onderschatten :(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:06

Dat hij vroeg is gecastreerd maakt niet uit, juist als ze op latere leeftijd gecastreerd worden zullen ze mogelijk wat meer hengstengedrag tonen.

Geef je hem wel flink op zijn donder als hij een ander persoon aanvalt waar jij bij bent?
Ik kan me voorstellen dat een ander jouw paardje misschien niet goed durft aan te pakken, zeker als jij er niet bij bent, alhoewel ik me niet zo opzij had laten duwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:41

EquusDream96 schreef:
aardbeitje_ schreef:

zij zal mij helpen (:
Maar eigenlijk zal ik het niet echt nodig hebben maar vooral anderen met ziz ... zij is een vreemde voor hem dus het is sowieso een goede oefening...
, hij is geen hengst meer , maar het kan zijn dat hij het niet helemaal doorheeft omdat hij vroeg gecastreerd is...

In je profiel staat dat je 2 hengstjes hebt..

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:14

aardbeitje_ schreef:
Dat hij vroeg is gecastreerd maakt niet uit, juist als ze op latere leeftijd gecastreerd worden zullen ze mogelijk wat meer hengstengedrag tonen.

Geef je hem wel flink op zijn donder als hij een ander persoon aanvalt waar jij bij bent?
Ik kan me voorstellen dat een ander jouw paardje misschien niet goed durft aan te pakken, zeker als jij er niet bij bent, alhoewel ik me niet zo opzij had laten duwen.

vanaf hij mijn stem nog maar hoorde liet ie haar al los, dus als hij steigert krijgt hij wel een stevige tik , maar echt meppen op hem doe ik vanzelfsprekend niet (: hmmm het gaat hier eigenlijk niet om niet durven aanpakken, maar eerder om het niet kunnen... die pony is echt we slim en weet wel hoe hij je blok zet... dat ene meisje is eigenlijk niet eens sterk genoeg voor hem eens een duw te geven zodat hij stopt ... dusja :s hij profiteert, omdat hij weet dat hij sterker is

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 19:16

@russel : ik heb idd 2 hengsten.. een welshhengst, en een paard dat nog hengst is en dan heb ik nog een shetlanderruintje... wie het probleemgeval is ...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:55

EquusDream96 schreef:
maar echt meppen op hem doe ik vanzelfsprekend niet (: is

Eigenlijk denk ik dat dat deel van het probleem is.. Heb je wel eens gezien hoe paarden onderling reageren als eentje over de schreef gaat en een ranglagere plet? Geloof me dan zie je gerust een week een hoef of tandafdruk in de vacht, dat gaat echt niet zachtzinnig ( bij die krachten kun jij niet eens in de buurt komen al schop je zo hard als je kan, niet dat dit dat direct aanbeveel maar een fikse schop zou niet verkeerd zijn). Want daar leert die ranglagere heel snel manieren van. Jouw ruin weet veel te goed dat hij toch geen problemen krijgt en gaat gewoon door met zijn gevaarlijke acties...

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:10

Iemand die zich laat pletten tegen het hek en laat bijten lijkt me niet de aangewezen persoon om je te helpen met deze levensgevaarlijke draak. Kun je geen hulp krijgen van een volwassen iemand die hiermee weet om te gaan? Straks gebeuren er nog ongelukken!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:17

Het verhaal klinkt me hier en daar wat penny maar ook ik denk niet dat degene die je hebt laten komen de juiste persoon is voor dit dier.

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:47

Kom jij dan even hem tegenhouden? dat doeje niet zomaar... ik snap wel waarom je dit denkt, maar ik vertrouw haar, ik ken haar al langer dus (:

EquusDream96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:48

Alfi2010 schreef:
Iemand die zich laat pletten tegen het hek en laat bijten lijkt me niet de aangewezen persoon om je te helpen met deze levensgevaarlijke draak. Kun je geen hulp krijgen van een volwassen iemand die hiermee weet om te gaan? Straks gebeuren er nog ongelukken!

Er komt sowieso nog iemand ...