Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Junia schreef:Ik geloof er niet in dat het paard jou expres loopt te kwallen; hij wil jou alleen duidelijk maken dat hij dit NIET wil. Nu is het aan jou om hem duidelijk te maken dat hij naar jou moet luisteren, maar ook dat het leuk is om met jou mee te gaan en dat je hem echt niet iedere keer blootstelt aan dingen waar hij een hekel aan heeft.
Dat ie beter buiten kan zijn, ja dat snap ik en ik zou niets liever willen. Maar ja.. wat niet is, dat is niet en ik wil er graag het beste van maken. 
Dressuurenzo schreef:Misschien is de vraag waarom wil je paard niet in de stapmolen?
Als je de oorzaak weet...onzeker, angst, niet fijn...dan weet je ook hoe je het op kan lossen.
Noa_My schreef:Vraag of iemand wil helpen en er achter wil gaan staan stop hij, geef dan zonder genade 1 keer een goeie tik met de zweep. Mijn paard ging ook altijd in de staak gewoon omdat hij geen zin had. Dit was ook zo klaar
Vjestagirl schreef:Noa_My schreef:Vraag of iemand wil helpen en er achter wil gaan staan stop hij, geef dan zonder genade 1 keer een goeie tik met de zweep. Mijn paard ging ook altijd in de staak gewoon omdat hij geen zin had. Dit was ook zo klaar
In de categorie: hoe los ik problemen op zonder de oorzaak ervan te zoeken. Symptoom bestrijding...