Love_Star schreef:Nou ja dat klopt , er zijn bijvoorbeeld nog steeds paarden die in stands staan.. Er zijn genoeg dingen die wel en niet goed zijn. Tuurlijk wens ik mijn paard het beste , maar dat gaat JAMMER GENOEG niet altijd.
Helaas gaat dat niet altijd inderdaad, maar ik kan niet snappen dat mensen zich daar dan zo bij neerleggen. (omdat er zoveel alleen staan of in stands of boxen)
Toen mijn hengst op een gegeven moment niet meer met andere paarden kon staan en ik geen eigen merrie voor hem had heb ik hem laten castreren.
Nu heeft hij deze zomer bijna 3 maanden alleen gestaan en het brak mijn hart om hem zo te zien net als voor de castratie.
Alleen kwam het bij mij door niet nakomen van afspraken met de stalhouder en mijn 2e paard zou pas naar Oostenrijk verhuizen als haar veulen oud genoeg was om af te spenen. Als ik in deze situatie geen 2e paard had gehad of kunnen betalen en geen stal kunnen vinden waar hij wel met andere paarden zou staan dan zou ik zeker hebben overwogen om hem te verkopen uit liefde voor mijn dier.
Maar goed je vraag was hoe komt het dat mijn pony naar andere paarden wil en je hebt je antwoord duidelijk gekregen.
Als je niets aan de leefsituatie van je pony verandert zal het gedrag ook niet veranderen.