Pony breekt stal af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:36

SaskiaKa schreef:
adesso schreef:
Ze staat alleen aangezien ik nog geen mogelijkheid heb gehad om paard bij te kopen waar ik na de winter verandering wil inbrengen... Ja ik weet een paard is een kuddedier maar je moet ook de mogelijkheid hebben om een 2e paard in de winter te houde ik ga niet gewoon een shetlander kopen omdat ik toch een groter paard wil waar ik op kan rijden.

Er is een veldwegje tussen haar en een shetlander maar die staat nu ook op stal en komt door de dag eens buiten.

Als je niet de mogelijkheid hebt om twee paarden aan te houden, had je de eerste ook niet moeten kopen, maar goed, dat is mijn mening....
Kan de Shet niet bij jouw pony? En waarom wil je na de winter pas een paard erbij kopen en nu nog niet? Je pony geeft toch duidelijk aan dat hij het niet naar z'n zin heeft zo alleen...

Ik moet een 2e paard van mijn eigen geld kopen de pony heb voor mij 18e verjaardag gekregen..
Ik heb pas genoeg geld voor een 2e te kopen na de winter..
Het enige wat ik nog weet van de vorige eigenaar is dat ze daar ook alleen stond.
De shetlander is geen mogelijkheid om erbij te zetten

En sorry hoor maar er zijn genoeg paarden die nog alleen staan?
Mijn veearts heeft gezegd dat dit niet echt iets uitmaakt omdat ze dit gewend is en ik heb 2 verschillende veeartsen gehad. Ze zeggen alle 2 dat een paard er niet van doodgaat van allen te staan.

Een paard in de manege staat toch ook alleen in de stal?
En mijn pony doet zelfs niets als er een ander paard voorbij komt ze blijft gewoon grazen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:37

Bedoel je die laatste post nou serieus?

XLeandrosX

Re: Pony breekt stal af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:42

Een paard alleen in de stal is niet erg, als er maar een ander paardje naast staat in een andere stal. Je gaat natuurlijk geen twee paarden in een stal zetten, tenzij deze daar groot genoeg voor is...

Wat jouw dierenartsen zeggen vind ik echt bullshit! Dat ze er niet dood aan gaat, nee natuurlijk niet, maar het gaat wel om het welzijn van het paard en daar wordt hier volledig aan voorbij gegaan.
Waarom kijk je niet of er iemand is die tijdelijk zijn of haar pony bij jou wilt stallen totdat je zelf het geld heb om een paard er bij te kopen. Dan vang je misschien ook nog een beetje geld voor de verzorging, kun je nog eerder je eigen tweede paard kopen!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:43

Als je vindt dat je pony niet doodongelukkig is om alleen te staan, zou ik haar in de eerste plaats toch buiten laten lopen.
Ze geeft je heel duidelijk aan dat ze liever buiten is en wat de omgeving daar van vindt is hun probleem.

Volg je hart en laat haar buiten, er is een shet in de buurt en enkele maanden alleen gaat ze echt niet van dood.

Een paard zoeken doe je inderdaad niet op 123.
Lekker hooi in het schuthok leggen en dat komt goed ;) veel succes

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:46

Als je paard de stal afbreekt. Lijkt mij de meest logische oplossing buiten zetten en langer buiten laten en dan 's nacht goed wat hooi in de stal. Mocht dat niet voldoende zijn dan kun je kijken of de mogelijkheid er is je stal op te laten zodat het paard zelf binnen en buiten kan. Genoeg paarden die er niet van houden om opgesloten te worden.
Als het paard zich in de wei gewoon normaal gedraagt kan het gedrag niet echt veel duidelijker worden toch?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:47

Je kan er inderdaad beter niet nogeen bijkopen.
Beter deze verkopen, jij hebt duidelijk niet genoeg verstand ervan om een eigen paard te houden.

Alleen in een stal (zoals op een manege met nog tientallen andere paarden in de buurt) is iets heel anders dan zonder een enkel ander paard in de buurt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:50

Een duidelijker signaal kan je paard je niet geven, beestje is niet gelukkig

Ik zou ook mijn kamer afbreken bij eenzame opsluiting

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:52

MirandaDvG schreef:
Je kan er inderdaad beter niet nogeen bijkopen.
Beter deze verkopen, jij hebt duidelijk niet genoeg verstand ervan om een eigen paard te houden.

Alleen in een stal (zoals op een manege met nog tientallen andere paarden in de buurt) is iets heel anders dan zonder een enkel ander paard in de buurt.

_/-\o_

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:59

Geweldige dierenartsen heb je dan. :+
Zucht.......

Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die een paard alleen houden..... zoek dan een stal-/weidegenootje. In elk geval for the time being.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:00

En als je die niet kan vinden zet je je paard tijdelijk waar wel soortgenootjes zijn lijkt me

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:05

Jij gaat ook niet dood als je nooit iemand tegen zou komen om mee te praten. Maar een beetje geflipt raak je wel.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:08

Peppertree schreef:
Jij gaat ook niet dood als je nooit iemand tegen zou komen om mee te praten. Maar een beetje geflipt raak je wel.

Misschien is dat wel aan de hand.... Gezien de briljante opmerkingen van TS.... :+

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:16

XLeandrosX schreef:
Peppertree schreef:

Misschien is dat wel aan de hand.... Gezien de briljante opmerkingen van TS.... :+

Ik zeg ook maar wat myn vee arts zei ...
Ik zet een topic om info bij te krijgen nie om af gekraakt te worde?
Der zijn genoeg mense die voor een ander paard bijspare??
Nee ik moet zogezegd als k jullie hoor een ander paard bij kopen zonder te kijken op mijn gemak ?

Sorry hoor ik vroeg info

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:19

Je hebt je pony nu inmiddels ruim een jaar. Al die tijd staat ze dus alleen?

En ja, sorry, als een veearts zulke onzin uit zou kramen zou ik die ook niet meer op m'n erf willen. Is 't een koeiendokter of wat? Je hebt toch zelf ook verstand, je weet toch zelf ook wat een paard is?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:25

Je vraagt om informatie en advies, maar dan moet je er ook wel wat mee doen !
Niet boos worden als mensen je dingen vertellen die je eigenlijk niet horen wilt ...

Iedereen heeft het beste met jou en je paardje voor, zo ook de voorbijgangers die waarschijnlijk hetzelfde zeggen :j

Natuurlijk gaat een paard niet dood van alleen staan ( niet direkt aanwijsbaar, misschien later aan de gevolgen van stress, maar dit terzijde .. ) maar dat het dier niet gelukkig is, is toch overduidelijk ?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:33

Ik snap echt niet wat je wilt horen.... Je paard wil niet in z'n uppie op stal! Dan kun je hem wel dwingen, maar je kunt ook gewoon eens een oplossing bedenken.

Ik snap niet dat je dat dier alleen kunt laten staan... Mijn pony heeft een maand alleen gestaan ivm besmettelijke ziekte, heb me nog nooit zo schuldig gevoeld en heb meerdere dagen jankend bij haar stal gestaan doordat ze geen gezeldschap had.
En dat arme dier van jouw staat al een jaar!!! alleen en jij denkt er alleen maar aan hoe je dat dier in zijn stal kunt opsluiten.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:56

Nee ik denk er niet aan om ze alleen maar in haar stal op te sluiten! Ik vroeg wat in Miss kon doen om toch nog haar eten in de stal te geve. Maar dat ze op Wei kan
De stal staat in de wei

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:58

Waarom wil je haar in de stal voeren dan? Paarden eten en rusten op verschillende plaatsen. Als ze buiten haar eten krijgt zal ze eerder de stal willen gebruiken om te rusten. Of te schuilen.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 18:03

Koper schreef:
Waarom wil je haar in de stal voeren dan? Paarden eten en rusten op verschillende plaatsen. Als ze buiten haar eten krijgt zal ze eerder de stal willen gebruiken om te rusten. Of te schuilen.

Vind er fijn dat je wat vriendelijker reageert
Ik voet haar in de stal omdat kn een hooi ruif heb hangen en een voederbak daarin staan
Ik heb ook al meegemaakt dat als ik haar hooi leg waar het niet echt nat word dat de mensen er van ales bij op legge terwijl ik bijna zeker 8 platen heb op hangen niet voeren wegens gezondheid van het paard

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:06

Leg het hooi dan ergens waar anderen er geen spul op kunnen gooien? Voeren uit een ruif is niet gezond voor een paard. Paarden horen vanaf de grond te eten. En dat kan ook prima buiten, als je even de moeite neemt om een paar bakken neer te zetten.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:00

Ik reageerde misschien een beetje flauw, maar alles wat wordt aangedragen wijs je af. Je vraagt advies maar vervolgens neem je niets aan.
Nogmaals opper ik bij deze om een pony in pension te nemen. Voor een kleine prijs dan verdien je er iets aan en is je tweede eigen paard sneller realiseerbaar.

TS mag ik nog opmerken dat het geen wat je schrijft best lastig is om te lezen. Je maakt best wel veel fouten en rare zinsopbouw. Ik bedoel dit niet aanvallend. Maar t valt mij wel op.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:27

XLeandrosX schreef:
Ik reageerde misschien een beetje flauw, maar alles wat wordt aangedragen wijs je af. Je vraagt advies maar vervolgens neem je niets aan.
Nogmaals opper ik bij deze om een pony in pension te nemen. Voor een kleine prijs dan verdien je er iets aan en is je tweede eigen paard sneller realiseerbaar.

TS mag ik nog opmerken dat het geen wat je schrijft best lastig is om te lezen. Je maakt best wel veel fouten en rare zinsopbouw. Ik bedoel dit niet aanvallend. Maar t valt mij wel op.

ja sorry ik weet het ik probeer erop te letten

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:33

En de rest van het aanbod ga je niet op in?

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:37

Cynthiaaapje schreef:
En de rest van het aanbod ga je niet op in?

ik heb dit jaar geen plaats om een 2e pony te stallen zeker niet in de winter
ik haal volgend jaar een paard bij..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:39

En volgend jaar kan het wel? Ik zou ruimte maken. Je paard heeft echt gezelschap nodig.