nynke55 schreef:Hij oogt inderdaad heel onzeker naar mensen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit niet op deze manier zou doen. Door hooi in de paddock te leggen, waar je hem vervolgens bij weg stuurt, vind ik niet handig.
Dan geef je hem hooi uit je hand. Ik kan me zo voorstellen dat het paard dan ook niet meer weet: mag ik nu wel of mag ik nu geen hooi? Ik had het hooi bij me gehouden, of wat biks op zak gedaan.
Bedankt voor je feedback. Het was erg aftasten voor mij. Het doel was voor mij, kijken wat zijn reactie was op menselijke aanwezigheid en hierbij proberen om enigzins contact met hem te maken. Niet beseffende dat hij zo gevoelig zou zijn voor menselijke druk. Als je de reactie bekijkt van Solo, lijkt het alsof ik heel veel van deze druk geef. Niets is minder waar. Ik loop als het ware alleen een beetje rond en kijk af en toe naar hem. Dit was voor hem voldoende om weg te lopen/ te vluchten. Kun je nagaan hoe ver hij heen is.
Het was absoluut niet de intentie om hem weg te jagen bij het hooi, hier koos hij zelf voor. Hij had gerust mogen eten als hij de rust had gevonden om dit daadwerkelijk te doen. Dan had ik er wel bij gaan zitten en hem aan mijn aanwezigheid laten wennen. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben zo.