Ik wil geen gezeur. Ze staan 23 uur per dag lekker samen. Ik ga echt geen maanden doen om ze een uurtje te trainen.
Ze hebben zich er maar bij neer te leggen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nee echt, zoveel komedie maak ik er niet rond. Als ze me in een foute bui treffen gooi ik de druktemaker nog op stal ook zodat ie de weide niet stuk loopt en ik er niet naar hoef te kijken tijdens het trainen.

) afgestraft, zodra ze een halster of een hoofdstel om hebben word er niet gehinnekt en dat weten ze nu prima, en dat scheelt een hoop rust.
Laurabyoux schreef:Anoli, oef dat is wel erg heftig, lastige situatie, maar denk de beste beslissing, hier is het uiterste om de paarden echt uit elkaar te halen. of een tijd te scheiden.
Luf midnight: dan is het iig een stuk beter, gelukkig hinnikt mijn merrie bijna niet, dus dat hoe ik niet af te straffen. Maar op ongelukken zit je gewoon niet te wachten, welke situatie dan ook. Erg lastig, maar gelukkig gaat het bij jou al beter.
Mandy66: In een andere stal, bedoel je dan in een ander gebouw? of uberhaupt gewoon een box opschuiven?
In 2 weides zetten hebben we al gedaan, maar mijn merrie vond de afrastering niet hoog genoeg en stond dus binnen no time bij de ruin......
Laurabyoux schreef:Ik heb nergens gezegd dat jij niet respectvol met je paarden om gaat, ik vind het juist heel goed dat je het doet en dat je paarden er goed op reageren. Ik ben alleen bang dat mijn merrie zich zelf sloopt als ik het hetzelfde aan zou pakken. Het is nog al een euhhhhh.... karakterbeestje. Ik vind je manier goed, het werkt voor jou dus dan is het toch respectvol als jou paard het respecteert. Met mijn paard gaat dit gewoon niet, die kan ik daarna denk ik wegbrengen.
Ik ben ook driftig, werk dat ook niet op hen uit als ze iets doen wat me niet aan staat dus.
Karakter is geen uitvlucht.
Laurabyoux schreef:Ayasha: je begrijpt me denk ik verkeerd, maar ik heb eigenlijk geen zin om hier een discussie topic over te maken. Jou manier is gewoon niet de mijne, ik ken mijn paard en dit werkt niet. Ik kan en wil dat best, maar ik wil en kan ook vast een manier bedenken om mijn merrie heel te houden. Het komt nu een beetje over alsof ik niet kan omgaan met een karakterpaard oid. En ik weet dat ik dat prima kan.
Ik wil niet lang aanklommelen, maar het komt nu over alsof jou manier de enige is die werkt en daar ben ik het niet mee eens, misschien is dat uiteindelijk de manier, maar nu nog niet.
Ik ben je wel dankbaar voor je tips, maar ik ga eerst op zoek naar andere.
Ayasha schreef:Joh wat een gedoe. Dan ben ik inerdaad een beul.Ik wil geen gezeur. Ze staan 23 uur per dag lekker samen. Ik ga echt geen maanden doen om ze een uurtje te trainen.
Ze hebben zich er maar bij neer te leggen.