2 pony's in een grote box

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:38

star_hutch: ja dat zal wel gaan denk ik vier palen met een dakje erop. en twee muren dicht. mijn vader en oom doen niks liever dan hutjes en schuurtjes bouwen zo stevig als een huis. :) dan slaap ik in elk geval een stuk rustiger. ik ga het ze in elk geval vragen :P

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:40

pinkhorse: dankje, dat is handig! ik zal er zeker es goe naar kijken :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:10

Shet van hier heeft laatst ook 2 keer een nacht bij mijn dominante draver in de 'kleine' box gestaan, niks aan de hand (wat ik toch wel vreemd vond).

Zou de shet indd een deken op doen en buiten zetten :)

mirestaatje

Re: 2 pony's in een grote box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 12:00

ja maar ik weet dat hij de deur naar de stal open kan maken |o dus als ik hem alleen buiten zet gaat dat niet goed hahaha... dus ik denk dat ikhem buiten zet met zijn beste maatje:)

marisseudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:12

opzich moet het kunnen.. maar ik vind jouw box niet groot genoeg voor 2 pony's.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:20

waar ik sta ,staat nu een tinker met met een shet in een box van 250cm x 500cm en dat gaat prima

de eigenaar heeft lang gezocht naar een stal waar ze samen konden staan
de shet is 5jr en de tinker 9jr dacht ik en ze staan al jaren bij elkaar.

over het buiten staan van jouw shet, als hij een dikke vacht heeft zou ik geen deken op doen, het is best warm voor zo`n kleintje heb je de ondervacht weleens gevoeld?
wij scheren de shet van de stalhoudster meestal omdat hij gaat zweten,staat in loopstal.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:35

We hebben een stal met circa 25 paarden, ze komen allemaal voor de nacht naar binnen en (de meeste) overdag zonder deken naar buiten. Zeker met shetlanders zou dat echt geen probleem hoeven zijn. de nachten buitenlaten zou eventueel ook nog kunnen wanneer ze met zn 2tjes zijn en voldoende schuilmogelijkheid hebben. Daar zou ik dan wel nu echt mee beginnen, als t overnacht weer gaat vriezen denk ik dat je te laat bent.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:06

Shetlanders kunnen heel goed buiten staan, ik heb twee shetlanders en die staan 24/7 buiten, die zijn weliswaar niet gewend om op stal te staan maar je zegt dat hij een dikke wintervacht heeft, ik zou hem gewoon buiten zetten, en zijn vacht wordt dan waarschijnlijk ook nog wel dikker!

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:49

ja dat is wel waar, waarschijnlijk past hij zich wel aan, ik heb ze vannacht samen buiten gelaten, kleine zonder deken, grote met. mijn vader en een oom hebben een schuilstal gebouwd ziet er hartstikke leuk uit!!