Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MirandaFuego schreef:NWDynamite schreef:Dan schuif je het krukje dichterbij
Ja, haha, das leuke bezigheidstherapie maar dan loop je er constant met een krukje achteraan.
Tenzij je het paard vast bind aan een paal die midden in de ruimte staat, dan kan het lang duren...
Komende vrijdag probeer ik het gewoon op de manege; als het een probleem blijft, zal ik graag eens van je aanbod gebruik maken.
Dit gaat ze ook wel afleren.
musiqolog schreef:@mnkortleve: Dat is een heel lief en heel mooi aanbod van je, zoals Tessa_ugo al zegt. Ik ben alleen niet zo van het op stel en sprong naar een onbekende rijden.Komende vrijdag probeer ik het gewoon op de manege; als het een probleem blijft, zal ik graag eens van je aanbod gebruik maken.
Als je er staat met een houding van: ja paard, ik heb de hele dag (niet dat je dat echt hebt, maar doe net alsof) dan zul je veel sneller iets bereiken.Sassol schreef:Bij dieren is één van de belangrijkste dingen: rust.
Als jij dus maar een kwartiertje hebt, en daardoor onrustig/gehaast bent kun je het al vergetenAls je er staat met een houding van: ja paard, ik heb de hele dag (niet dat je dat echt hebt, maar doe net alsof) dan zul je veel sneller iets bereiken.
Ook is projecteren een heel sterk iets. Als jij denkt: pffft... dat gaat toch niet lukken. Dan gaat het ook niet lukken.
Terwijl als jij tegen jezelf zegt: ja hoor, dat hoofdstel krijg ik gewoon om. Dan straal je die zekerheid ook uit.
Probeer ook niet allerlei methodes door elkaar te doen. Vol overtuiging één methode aanhouden (moet je dus wel weten waarom je die methode gebruikt, anders ga je sneller twijfelen) en alleen als je echt denkt dat deze methode niet werkt op dat specifieke paard, kun je een andere methode vol overtuiging proberen.
En last but not least: je moet mentaal sterker en slimmer zijn dan je paard. Met fysieke dwang ga je het nooit redden, dan lacht bijna elk paard je uit. Met reden: ze zijn veel sterker.
Amaris schreef:Zou het met een beetje snelheid, handigheid en omkopen ook niet kunnen lukken? Met links een snoepje geven, en dan met rechts snel onder de kaak door en de neus vasthouden. En niet loslaten en omlaag houden! JIJ bent de baas!
Hoofdstel in en klaar.
Lotje4 schreef:Amaris schreef:Zou het met een beetje snelheid, handigheid en omkopen ook niet kunnen lukken? Met links een snoepje geven, en dan met rechts snel onder de kaak door en de neus vasthouden. En niet loslaten en omlaag houden! JIJ bent de baas!
Hoofdstel in en klaar.
Maar, dan heeft het paard toch nog het snoepje in zijn mond? Hij mag namelijk niet eten met bit in...

)...maar dat krijg je er meestal toch niet in bij manege paarden.
gaan oefenen.. en vanaf toen lukte het bij die andere ook.