franse stand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:37

poef schreef:
En de hoefsmid dan?
Kan die de achterhoeven niet ook iets van voren afronden zodat hij makkelijker kan afwikkelen?

daar had ik nog niet aangedacht! ik kan het dinsdag vragen, dan komt de hoefsmid weer.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:37

minajtje schreef:
Ilsaaaa schreef:
Je kunt ook grondwerk doen, oefenen met balkjes lopen, zorgen dat hij bewuster wordt van zijn benen. Omdat hij nog zo jong is denk ik dat hij gewoon nog niet zo door heeft hoe hij alles het handigst neer moet zetten, :)

ja dat dacht ik ook wel. hij is harstikke slungelig en heeft nog weinig spieren. ben hard aan het trainen hem sterker te maken ;)

super, als ik jou was zal ik dat afwachten gewoon een beetje grondwerk doen hij merkt waarschijnlijk van zelf wel waar zijn benen precies zitten :).

fleurplop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:48

waarschijnlijk is je paardje gewoon nog niet zo handig met zijn benen, omdat hij/zij nog jong is. je zou kunnen oefenen met balkjes of cafelletie's.
succes!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:51

fleurplop schreef:
waarschijnlijk is je paardje gewoon nog niet zo handig met zijn benen, omdat hij/zij nog jong is. je zou kunnen oefenen met balkjes of cafelletie's.
succes!

Dankjewel :)

Petra_O

Re: franse stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:56

Een goede smid kan misschien wel iets doen inderdaad. Met hele kleine correcties kunnen ze vaak een heleboel doen bij dit soort problemen.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 12:00

Petra_O schreef:
Een goede smid kan misschien wel iets doen inderdaad. Met hele kleine correcties kunnen ze vaak een heleboel doen bij dit soort problemen.

hij komt dinsdag dus dan vraag ik het even ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:32

Tegen de voorhoeven aantikken met achter betekent dat de voorbenen niet vlot genoeg weg zijn. Op die leeftijd niets geks, ze lopen dan nog wat op de voorhand. Dus werken aan balans en kracht in de achterkant, daarnaast kan de smid ook daar bij de voorhoeven wat extra afronden om sneller weg te kunnen met de voorbenen.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:01

m'n paard is ook overbouwd, heeft het daar misschien ook mee te maken?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:38

Dat helpt hem niet met voor vlot wegkomen. Kan op die leeftijd nog rechttrekken, maar dat moet hij zelf doen ;)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 18:52

ja, maar zou het kunnen dat hij op z'n voorhoeven trapt omdat hij overbouwd is? het is nog een jong paard dus zou ook nog goed (gedeeltelijk) kunnen wegtrekken ja.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:06

Hij trapt op zijn hoeven omdat hij voor niet op tijd wegkomt. Dat wordt waarschijnlijk gedeeltelijk veroorzaakt doordat hij overbouwt is, dus dat zou kunnen verminderen als hij voor weer rechttrekt. Maar ik zou zeker ook kijken wat je er nu aan kunt helpen met bekappen en trainen.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 19:11

ja dat ga ik ook wel doen. ben nu veel grondwerk met hem aan het doen en de hoefsmid komt dinsdag, dan vraag ik wat hij er aan kan doen.

Willemke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:47

Je kunt de smid vragen achter het toongedeelte wat extra in te korten. Voor kun je springschoenen omdoen, voor iets meer gewicht. Meer gewicht voor, is sneller de voorbenen wegzetten. Ik denk dat je hier mee een heel eind in de goeie richting komt.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:20

okee, dankjewel voor de tip!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:32

minajtje schreef:
bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat het beter gaat als hij onder het zadel is en ik goed de achterhand kan gaan trainen.

Of het een probleem is hangt af van hoe erg "koehakkig" hij staat. Het aantikken tegen de voorbenen heeft daar overigens idd niet mee te maken.
Meestal is het geen probleem en wordt soms als voordeel gezien omdat ze blijkbaar gemakkelijker het achterbeen onder de massa brengen. Ik zou lekker de voorbenen goed beschermen met peesjes en springschoenen. Achterbenen met een strijklap.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 11:37

Babootje schreef:
minajtje schreef:
bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat het beter gaat als hij onder het zadel is en ik goed de achterhand kan gaan trainen.

Of het een probleem is hangt af van hoe erg "koehakkig" hij staat. Het aantikken tegen de voorbenen heeft daar overigens idd niet mee te maken.
Meestal is het geen probleem en wordt soms als voordeel gezien omdat ze blijkbaar gemakkelijker het achterbeen onder de massa brengen. Ik zou lekker de voorbenen goed beschermen met peesjes en springschoenen. Achterbenen met een strijklap.

ja, dat doe ik nu ook! de achterbenen schuren niet langs elkaar, dus zo erg is het ook weer niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:38

Nou kijk aan. Dan zou ik me er zeker geen zorgen over maken.