Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kennelijk wil hij dat graag, waarom zou hij dan met alle geweld buiten moeten blijven?
Mindim schreef:TS, hoe reageert het paard als je hem dan naar binnen zet en de rest buiten laat staan, vindt ie dat prima?
broadway schreef:Dit paard vind in de stal zijn ontspanning en rust...geestelijk, lichamelijk óf beide !
Heeft helemaal niks met eten te maken maar met zijn gevoel en intuitie !
Gewoon op stal zetten en het respecteren.
Het ijsberen en angst in de ogen zijn signalen van uiting door ongemak of het bij de groep weg willen...maar ik denk niet dat dat laatste het geval is, want hij wordt zo te lezen niet opgejaagd...
Zie je hem weleens liggen buiten ?
hooi gaat er niet meer in en ze toont totaal niet 'blij'. Helemaal niet als het regent of de grond nat is...russel schreef:Je zult er toch iets mee meoten doen...als ze al een paar uur buiten hebben gestaan, is het niet erg ze binnen te halen met een plukje hooi...zoveel soeps is het buiten momenteel ook niet...
Mindim schreef:Fijn dat dat kan, alleen wil niet iedereen dat.
Zo zou ik persoonlijk niet willen dat mijn paard 2 uur eerder naar binnen zou moeten, omdat een ander paard dan naar binnen moet.
Mijn paard was vroeger onafscheidelijk van een ander paard, helaas was dat paard bevangen, mijn paard werd telkens bij dat paard gezet op schraal land. Anders werd dat paard dol. Met het gevolg dat mijn paard harstikke mager werd.
Heel vervelend voor dat andere paard, maar dat is nu eenmaal niet mijn probleem. In principe hetzelfde principe als het binnen zetten. Als een anders paard niet langer buiten kan staan, moet de eigenaar daar wat op verzinnen, maar niet van anderen verwachten dat alle paarden ten behoeve van die ene onder dak gaan.
Ik weet niet of alle paarden in het weitje van TS zijn?
broadway schreef:Dit paard vind in de stal zijn ontspanning en rust...geestelijk, lichamelijk óf beide !
Heeft helemaal niks met eten te maken maar met zijn gevoel en intuitie !
Gewoon op stal zetten en het respecteren.
Het ijsberen en angst in de ogen zijn signalen van uiting door ongemak of het bij de groep weg willen...maar ik denk niet dat dat laatste het geval is, want hij wordt zo te lezen niet opgejaagd...
Zie je hem weleens liggen buiten ?
Zij staat overigens niet echt te drammen om naar binnen te mogen, maar zodra ze de kans krijgt...... 
Wil zeker niet beweren dat alle paarden dolgraag naar binnen willen, alleen dat ze er wél zijn die dat gewoon graag willen