help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:57

lovechamp schreef:
Tigra_ schreef:
Ik snap niet wat je hier nu mee bedoelt. Je zegt zelf dat jij denkt dat je paard weet als hij braaf is dat hij dan naar de wei mag, dat verband kan een paard niet leggen ten eerste zal hij moeten weten wat braaf is en de tijd die jij aflegt om je paard vervolgens naar de wei te brengen is hij dan al vergeten dat hij 2 minuten eerder braaf was.

eem paard kan wel een verband leggen
bijvoorbeeld:
ik ben een paard dan weet ik dat als er dat en dat gebeurt dan wodt er zo en zo gereacheert

en het klopt dat met naar de wei lopen daarom krijgt hij ook brokjes al beloning maar als je dat elke x doet dan weet hij wel van ow als ik netjes meeloop maar ik naar het gras

Er staat ook DAT verband kan hij niet leggen. Jij zegt dat als je paard braaf is de beloning is dat hij in de wei mag. Maar daar onder versta ik dat je grondwerk doet en als hij dan "braaf" is hij in de wei mag en niet braaf is dus niet in de wei, DAT verband kan een paard niet leggen.
Brokjes is misschien niet slim op te voeren als je dit niet goed doet kun je een erg vervelend paard krijgen.
Ik denk persoonlijk heel eerlijk dat je echt hulp nodig hebt om jouw paard te leren begrijpen zodat jij hem op een begrijpelijke manier kan uitleggen wat je wil want dat bedoel ik niet gemeen maar ik denk toch dat daar je probleem ligt.

NeverGiveUp

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:59

Paard denkt inderdaad niet als ik het nou eens goed doe mag ik zo gras, anders niet.

En als jij vond dat het paard niet braaf was en je zet hem vervolgens niet op het gras, denkt je paard niet ''Oh oliebol, misschien deed ik het niet goed''

De beloning of correctie moet direct zijn.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:03

Maar je paard is nu dus ongeveer 7?
En je kan amper wat met hem/haar?
Dan is er zeker wat mis gegaan...

Misschien moet je hem, zoals meerdere al zeggen, naar een professional brengen. Om hem de basis vaardigheden te leren en in te laten rijden, en daarna zelf onder professionele begeleiding doorrijden.

Denk dat het niet zo'n handige keus was van je ouders om jou als toen der tijd 10 jarige een 2 jarig paardje te geven..
Maar goed dat is dan weer een ander punt.

milla99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:05

bedoelt TS niet ¾ jaar?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:27

Beste lovechamp helaas moet ik het eens zijn met de meeste bokkers hier.
Als ik zo kijk naar je leeftijd, ervaring, en jou manier van denken heb jij hulp nodig, veel hulp.

Begin er niet aan laat het dier beleren door een goed aangeschreven trainingsstal (plaats hier op bokt bv een oproepje) zoek een goede instructeur die jou zeker minimaal eens per week les gaat geven in rijden en omgang met je paard.

Doe je dit niet vrees ik dat je in het beste scenario geen plezier zal gaan beleven aan je paard.
In het slechtste scenario kan het nogal slecht aflopen met jou en of je paard.

Verder je taal geloof me ik had en heb er nog moeite mee.
Maar lees je eigen teksten minimaal 3 keer door voor je het post, dan kun je zelf zien waar jou eigen fouten zitten.
Wat vaker enter gebruiken doet vaak al wonderen, en als je zelf je eigen zinnen niet begrijpt typ ze dan overnieuw.
En dit staat al los van de spellingfouten, gebrek aan leestekens en zins opbouw.
Wat dat betreft heeft veel bokken me daar wel mee geholpen, ook het commentaar wat ik er over kreeg.
Ga wat dat betreft bokt niet zien als boeman maar leer er wat van, je kan er in het slechtste geval er alleen maar beter van worden.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:42

Jammer dat je alleen maar ingaat op de reactie's over welk niveau wie doet en over wie er wel en niet kunnen typen...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:45

Ragenbol schreef:
Jammer dat je alleen maar ingaat op de reactie's over welk niveau wie doet en over wie er wel en niet kunnen typen...

ik ga ook op andere in maar dat leest niemand

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:46

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik zie geen rede waarom je ruzie zoekt over typfouten.
Je opent dit topic toch voor tips??

En als er tips worden gegeven, dan reageer je er niet op.
Sorry, maar ik snap niet waarom je dit topic dan geopend hebt.
Laatst bijgewerkt door LibertyHorse op 16-11-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:47

lovechamp schreef:
Ragenbol schreef:

ik ga ook op andere in maar dat leest niemand

Ik heb nog geen enkele keer gelezen dat je iets een goede tip vindt...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 23:54

nee idd omdat alles is van begin hier is mee of daarmee waar ik allang mee bezich ben enz dusja en dat zeg ik ok

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:56

TS, stop met uitlokken.
Ontopic; Er is maar één oplossing.. Hulp, hulp, nog eens hulp.
Laten we eens beginnen bij het inrijden.
Op deze manier kom je nooit aan behoorlijk rijden toe, dus gas d'r op.
Ik heb al gepost maar je hebt niet gereageerd. Dan maar nog een keer.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:58

lovechamp schreef:
nee idd omdat alles is van begin hier is mee of daarmee waar ik allang mee bezich ben enz dusja en dat zeg ik ok

Maar wat wil je dan horen?

Je paard wordt niet professioneel ingereden en volgens mij word je ook niet goed begeleid.
Dus dat zijn toch dingen waar je over na kunt denken?

Hoe oud is je paard nu?
Want ik weet nu niet of je een deel van het jaar bedoeld dat die buiten heeft gestaan of 4 a 5 jaar....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:58

lovechamp schreef:

Nee idd
Je bent ergens mee bezig

En de rest begrijp ik niet ??
Lees deze zin van jezelf eens over en typ deze eens over nieuw ??

Werkelijk hoe ik het ook probeer ik kan er weinig van bakken

Verder lees ik ook nergens dat jij in gaat op tip's van mensen die aangereikt worden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:02

lovechamp schreef:

Oh dus je hebt al begeleiding? En je paard wordt al professioneel ingereden?
En je bent al boeken aan het lezen?

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:04

lovechamp schreef:

Als je het zo goed weet, wat doe je hier dan? Ga lekker verder met je 6-jarige paard wat nog helemaal niks kan.. :=
Ongelooflijk..

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 00:08

rosalyvdb schreef:
TS, stop met uitlokken.

dat heeft geen nut als hij niet mee kan lopem aan een leitouw

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:10

Wáárom kan je paard niet mee lopen aan een halstertouw?
Geef eens aanwijzingen, geen wat meer informatie over je paard hoe hij/zij is.
Dan kunnen bokkers er ook wat mee!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:10

lovechamp schreef:

Daar vraag je toch om. Wij zijn hier geen helderzienden dus als jij niet verteld waar jouw probleem precies ligt want eerlijk gezegd is me dat nog niet eens duidelijk is dat in de omgang of in het beleren. Dat je goede hulp krijgt heb ik ook nog niet gelezen alleen dat een vriendin van je helpt maar ja in hoeverre helpt die als je niet verder komt dan waar je nu bent er is teveel onduidelijk wees eens echt duidelijk, wat je probleem precies is en wat je nu doet en wat je eventueel al gedaan hebt. Verder moet je het zelf weten maar als je tips wil moet je er open voor staan want ik begin me echt een beetje te irriteren omdat je gewoon weg niet duidelijk bent in wat je nu wil.
En ja als je op deze manier ook met je paard omgaat en wederom niet vervelend bedoelt maar dan is het niet raar dat je problemen hebt als jij niet duidelijk kunt zijn tegen paard en wat jij van hem verwacht kun je niet verwachten dat je er alles mee kan doen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-11-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 00:11

dat doe ik wel maar jullie lezen niet goed

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:11

Weetje lovechamp,

Succes!
Ik hoop dat je niet verongelukt met je paard en dat je paard er de dupe van word.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:12

lovechamp schreef:
rosalyvdb schreef:
TS, stop met uitlokken.

dat heeft geen nut als hij niet mee kan lopem aan een leitouw

De juiste persoon kan jouw paard wel mee laten lopen aan een touw.
Zoals al vaker is aangegeven, zoek proffessionele hulp. Iemand die niet in staat is jouw paard aan een touw mee te laten lopen, is absoluut NIET proffessioneel.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:13

Ik geef het op hoor. Je neemt niks aan en geeft 0 informatie. Mensen vragen wat en je reageert niet. Zielig voor je paard, maar goed...

Shirley

Citaat:
dat doe ik wel maar jullie lezen niet goed

Het is ook niet zo heel gemakkelijk lezen wat je schrijft ...

LibertyHorse

Ik ga met rommulus mee..

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:15

Klinkt als een groen paard en een (nog) groene(re) ruiter, niet de meest ideale combi.
Ik denk dat je veel baat hebt bij grondwerkles, en lees eens een boek over hoe paarden werken, bijvoorbeeld het boek 'Natuur van het paard' van Marthe Kiley-Worthington of 'Grondwerk met paarden' van Inge Teblick. Dan snap je waarschijnlijk beter waarom je paard doet wat hij doet en hoe je daarmee om moet gaan.

Verder kunnen we je geen gerichte tips geven omdat je zo weinig informatie geeft. Waar woon je? Misschien dat er iemand is die kan helpen.