oudere merrie niet geaccepteerd in de kudde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: oudere merrie niet geaccepteerd in de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:22

Het welzijn van je paard gaat voor jou gemak. Ik zou idd om de tafel gaan en anders zit er niks anders op dan een ander plekje te zoeken.

Samy24

Re: oudere merrie niet geaccepteerd in de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:05

ik kom juist thuis van bij mijn paard en toen ik toekwam hadden ze de kudde gesplitst, mijn merie bij de alfamerie en de hengts samen bij de ruinen en dit leek heel goed te gaan, ze stonden samen hun hooi op te eten zonder dat de alfamerie agressief werd. Misschien vond ze mijn merrie concurentie voor de ruinen?

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:38

Is typisch kudde gedrag, mijn Shetlandertje word ook niet geaccepteerd bij onze Haflinger, nu staat hij der afentoe, dus wel eens, maar heel zelden. Nu hebben we het zo gedaan dat mijn Shetlander alleen staat en Amber, onze oudere merrie bij hem komt. Dat gaat heel goed, dus in jou geval zal ik jou paard even alleen zetten, het aardigste paard uit de kudde der uit pakken en proberen of dat klikt tussen die beiden.

Anders bij het thema eten geven, dat jou paard´s eten word afgepakt of dat zij juist word weggejaagd door een ander paard, zou ik wat eten voor haar neer leggen en wat eten aan de andere kant voor het andere paard der neer leggen.