Amaris schreef:Dus moeten we gewoon uitgaan van wat is: en dat is dat paarden gedomesticeerd zijn, en een olifant valt nog onder wild dier.
Daar valt niet over te discussieren.
.
Stellingen en inzichten kunnen dagelijks veranderen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Amaris schreef:je bent echt serieus? meennn
Anne_GTI schreef:NeverGiveUp schreef:Een olifant valt toch gewoon onder wilde dieren en paarden niet? (gedomesticeerd)Klaar.
Waarom?
Amable schreef:Waarom is het dan zo erg voor een olifant om in een circus op te treden en is het niet erg om als paard op een wedstrijd rond te rijden?
Ik weet nog steeds niet of ik wel zo'n voorstander van het verbod ben. Ik denk eigenlijk dat met de huidige regelgeving een boel circusdieren het een stuk beter hebben dan bijv proefdieren, asieldieren, dieren die door mensen in hokken gehouden worden, diertuindieren enz. En als een circusdier niet meer mag, mag een dolfinarium dan nog wel? Mag een dierentuin dieren trainen om zich beter te laten behandelen?
En wat gaat er met al die dieren gebeuren die op dit moment nog in het circus optreden?
Amable schreef:Waarom is het dan zo erg voor een olifant om in een circus op te treden en is het niet erg om als paard op een wedstrijd rond te rijden?
Ik weet nog steeds niet of ik wel zo'n voorstander van het verbod ben. Ik denk eigenlijk dat met de huidige regelgeving een boel circusdieren het een stuk beter hebben dan bijv proefdieren, asieldieren, dieren die door mensen in hokken gehouden worden, diertuindieren enz. En als een circusdier niet meer mag, mag een dolfinarium dan nog wel? Mag een dierentuin dieren trainen om zich beter te laten behandelen?
En wat gaat er met al die dieren gebeuren die op dit moment nog in het circus optreden?
messica schreef:Er zijn altijd ergere dingen, het 1 zwakt het ander niet af. Wilde dieren horen gewoon niet in een circus dus van mij mag het verbod er komen!

Diablo schreef:Het gaat mij niet eens zozeer om het optreden. Het gaat erom dat een olifant (of tijger, leeuw, whatever) niet in een vrachtwagen thuis hoort de hele dag, of, als hij geluk heeft, op een postzegeltje gras aan de ketting. Dát is waar ik me druk om maak en dat is ook meteen de reden dat ik geen circus zal bezoeken waar wilde dieren gebruikt worden.
ceasario schreef:stef schreef:En geen enkel dier hoort de hele dag in een vrachtwagen thuis,
Dat moet je tegen de dressuurtop en springtop vertellen die aan de wereldbekers mee doen.
rider schreef:Ik vind het verbod een slechte zaak. Echt een gevalletje het volk naar de mond praten en niet nadenken over de consequenties.![]()
Nee, hier zitten veel haken en ogen aan waar absoluut niet over is nagedacht.