Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Een ervaren Penny had dit probleem op weten te lossen zonder Topic op Bokt te starten.
Sterker nog, de ervaren Penny had haar informatie bij de ruiters die over kastelen van sprongen springen waar zij bij groomt gehaald ipv op Bokt.
En in mijn ogen is Penny is geen scheldwoord. En bescheidenheid tonen is een Kunst met hoofdletter K.
Kom op bokkers! Laten we de vrede bewaren.
Iwouldstay_ schreef:WhySoWhite schreef:Dan staat ze dus te kort. Als ze maar dr kont tegen de stang aan staat en ze dan nog een paar cm ruimte heeft is dat toch prima? Dan staat ze toch vast zonder dat ze kan gaan hangen.. Ik zie het probleem niet zo?
Ze heeft zich nog niet losgetrokken op de camion. Het is eigelijk een camionetje, waar ze met 2 paarden op staan. Als ze niet vast hangt kan ze met haar hoofd bij het andere paard.

Cassidy schreef:Safeclip of Aussie Tie Ring zijn bij deze de meest ideale training tools, is echt geen constructie van rail voor nodig. Sterker nog, ze doen precies dat wat je voor ogen hebt, namelijk meegeven.....
Probleem van vastzetten is niet alleen een probleem in die trailer. Dat probleem moet je buiten de trailer oplossen....
geen probleem als dat de oplossing is dan is het allemaal prima toch.. sommige kippen kun je niet leren pissen.. 
Cassidy schreef:En per definitie een aanvaring uit de weg gaan is de denkbaar makkelijkste weg om een probleem te proberen op te lossen.
Vervang `probleem met vaststaan´ door iets anders zoals bijv. angst voor koeien, niet zadelmak zijn, niet verkeersmak zijn, agressief naar andere paarden, of honden, of katten, of kleine kinderen, of zoiets als trailerangst, en de problemen zijn ineens wel groot genoeg om aangepakt te worden.
Waarom neemt men dan genoegen met halve maatregelen als het om dingen gaat als vaststaan, of een aversie tegen vuilnisbakken, een angst voor tractoren of een fobie voor vul-maar-in?

Cassidy schreef:Nirvana_ schreef:Cassidy, ik denk dat je een beetje overdrijft - wat heeft wijken voor druk te maken met het losstrekken?
Bekijk de filmpjes maar even die eerder in dit topic zijn geplaatst over de werking van de Aussie Tie Ring of Safe Clip. Daarin wordt alles uitgelegd....

Zie het liever als tussenoplossing.

Nirvana_ schreef:Nu even geen tijd voor, maar uit jouw woorden lijkt me dat ook een prima oplossing. Neemt niet weg dat ik vind dat de oorzaak ook aangepakt moet worden, paard moet toch leren niet zo heftig op een correctie te reageren en gewoon vast kunnen staan aan een normale ring.
Cassidy schreef:De weerstanden zijn in te stellen. Tot een punt dat het touw NIET meegeeft. En als je het paard vastzet met een touwhalster is de druk achter de oren zo scherp dat ze het wel afleren om te gaan hangen.Ik heb de Aussie Tie Ring in praktijk toegepast gezien, ook op mijn eigen paarden. Met hele mooie resultaten.
Uit je reactie maak ik op dat je aversie tegen deze tool puur theoretisch is.
Ik zou zeggen, probeer hem eens. Je paard zou je zomaar versteld kunnen laten staan