Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sassol schreef:Ik zou ze aan het werk zetten ipv een stukje wandelen. Paarden kunnen maar één ding tegelijk. Als je paard zijn hoofd bij het werk heeft, kan ze niet meer met haar hoofd bij haar vriendje zijn.
Maar met rustig wandelen heeft ze haar hoofd niet nodig, dus blijft ze met haar hoofd ook bij haar vriendje.
Ik zou dus wat grondwerk doen en aandacht eisen. Als ze braaf meewerkt, terug zetten.
tallechie schreef:En als je nu Hurby er bij weg haalt. Dus je gaat met Hurby wandelen.
Dan is het waarschijnlijk minder gevaarlijk
Tamadine schreef:Hoe ik het vorig jaar heb gedaan, maar eigenlijk gelijk vanaf het begin af aan:
Ik ben gaan lopen met mijn merrie en lekker laten grazen in de berm. Op deze manier elke keer een 5 mtr verder. Elke dag dus een stukje verder. Paardje is gefoccused op het gras en eigelijk is het op die manier vanzelf gegaan.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een paardje heb die graag dingen onderneemd en de wereld verkent.

rare merrie voorheen kon ik echt alles met haar maar nu als ze zo flipt luisterd ze niet en is ze gewoon blind voor alles
SecretLIN schreef:Sassol schreef:Ik zou ze aan het werk zetten ipv een stukje wandelen. Paarden kunnen maar één ding tegelijk. Als je paard zijn hoofd bij het werk heeft, kan ze niet meer met haar hoofd bij haar vriendje zijn.
Maar met rustig wandelen heeft ze haar hoofd niet nodig, dus blijft ze met haar hoofd ook bij haar vriendje.
Ik zou dus wat grondwerk doen en aandacht eisen. Als ze braaf meewerkt, terug zetten.
heb geen rijbak dus kan alleen buitenrijden alleen het eerste stuk Zodra ze bij haar vriendje weggaat is ze dus al bijna niet te houden dus erop gaan zitten is niet echt veilig.
MarvanTom schreef:Een hysterische Fjord is een oncontroleerbare tank die overal doorheen gaat en dat ga je gewoonweg niet winnen als mens.
Niet met NH, niet met stang, alleen met uitzoeken wat wel gaat lukken.
Sassol schreef:MarvanTom schreef:Een hysterische Fjord is een oncontroleerbare tank die overal doorheen gaat en dat ga je gewoonweg niet winnen als mens.
Niet met NH, niet met stang, alleen met uitzoeken wat wel gaat lukken.
Maar is dit niet beter uit te zoeken met een deskundige? Het is een zo veelvoorkomend probleem dat een instructeur met ervaring in grondwerk (het zij een NH-instructeur, het zij iemand anders) dit waarschijnlijk veel beter weet en kan.
TS heeft aangegeven dat ze eigenlijk al best wel met haar handen in het haar zit, is dat dat een goed beginpunt om dingen 'uit te gaan zoeken'?
MarvanTom schreef:Hurby als handpaard mee is ook weer zo'n beperking, maar misschien hardstikke leuk om eens te proberen met wandelmens mee.
ik roep het weleens maar heb voor hem gekozen en hij blijft ook wil dit probleem aanpakken MarvanTom schreef:Ja.
Wie niet sterk is, moet slim zijn.
Dus begin je bij de bron van het probleem en kijk je hoe je dat op kan lossen.
Lindia is goed opgevoed, maar vertoont een gedragsprobleem nu bij het weggaan.
Aandacht eisen van een onwillige Fjord kan je vergeten, al heb je de Fjord geleerd een achterwaartse salto te maken.
Maar als jij denkt het op te kunnen lossen met NH, waarom biedt je dan geen proefles aan TS aan?
Dan kan zij kijken of het zinvol is om er mee door te gaan.