paard helemaal doorgedraait

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: paard helemaal doorgedraait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 19:28

net zoals ik in mijn OP heb geschreven , ik wou het van me afschrijven :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:37

Laat een osteopaat komen misschien zit het paard erg vast dat ie daarom zo doet de osteopaat maakt haar lichaam weer los en goed ik zie alleen maar dierenarst te voorschein komen maar misschien is dit dan de optie en ook nog erg goed voor je paard en andere paarden

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:38

Misschien is dat een idee voor de eigenaren

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:40

Eleio schreef:
paard heeft helemaal niks , ze wilt alleen aandacht
krijgt ze dat dan doe ze gevaarlijke dingen

Volgens mij wil ze veel liever dat er geen geweld meer wordt gebruikt bij het rijden. Dit paard snapt inmiddels dat ze sterker is dan de mensen. Tijd dus om slimmer te zijn. En dat gaat die mensen zo te lezen niet heel handig af.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:10

eigenaaresse wilt geen kosten maken en er is nooit geweld geweest bij het rijden.
ik ben het eerste jaar met een gewoon trensje blijven rijden ondanks wat ze allemaal deed , van straffer bit
hebben ze mij gezegd maargoed dat is verleden tijd en ik rij er niet meer

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:19

Geen geweld? Hoe noem jij het dan als iemand z'n handen kapottrekt op dat paard en de zoon nodig is voor het longeren omdat die sterker is?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:22

Herkenbaar gedrag........................................................

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:26

Arm dier. Bij de verkeerde mensen terecht gekomen, die er alleen maar scherpere bitten in willen hangen, kracht en geweld gebruiken en na een DA-bezoekje geen cent meer aan het dier willen uitgeven. Dieptriest.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:30

om even duidelijk te maken , paard heeft meerdere keren er van door gegaan en geprobeert door de bakrand te gaan waardoor het meisje nodig moest trekken ( paard is altijd al hard geweest in de mond en heeft niks zegt tandarts aan haar tanden) en
longeren wa de dag erna dat hij haar beweging wou geven en meteen toen hij naar piste mee liep voor daar te longeren sleurde hij haar mee , dus geweld is er niet.

Vilar : ze willen het niet maar met een gewoon trensje ben je meters verder zonder je iets kan doen door dat ze haar macht misbruikt.
en geweld is er niet , er is niet geslagen op het paard of gestamd of weet ik veel wat.

ik heb het eerste jaar met een trensje gereden maar erna sloeg ze om en heb ik op aanraden een pessoa bit gebruikt met teugels op het gewone ring waar die hoort en nog 2de paar teugels aan het middenste riingetje moet ik ze nodig hebben als rem.

en tja over dat geld dat is de eigenaresse haar eigen zaak , dus daar geen commentaar op.

ze staat daar gewoon op pension bij haar zoon.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:31

kan ie geen kissing spines hebben.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:32

Eleio schreef:
om even duidelijk te maken , paard heeft meerdere keren er van door gegaan en geprobeert door de bakrand te gaan waardoor het meisje nodig moest trekken ( paard is altijd al hard geweest in de mond en heeft niks zegt tandarts aan haar tanden) en
longeren wa de dag erna dat hij haar beweging wou geven en meteen toen hij naar piste mee liep voor daar te longeren sleurde hij haar mee , dus geweld is er niet.

Vilar : ze willen het niet maar met een gewoon trensje ben je meters verder zonder je iets kan doen door dat ze haar macht misbruikt.
en geweld is er niet , er is niet geslagen op het paard of gestamd of weet ik veel wat.

ik heb het eerste jaar met een trensje gereden maar erna sloeg ze om en heb ik op aanraden een pessoa bit gebruikt met teugels op het gewone ring waar die hoort en nog 2de paar teugels aan het middenste riingetje moet ik ze nodig hebben als rem.
over dat menbit , ik was er niet bij en ze hebben het meteen eruit gehaalt wanneer ze merkte dat ze er niks om gaf

en tja over dat geld dat is de eigenaresse haar eigen zaak , dus daar geen commentaar op.

ze staat daar gewoon op pension bij haar zoon.

paardje1983 : dat zal het niet zijn hoor , ze hebben zelf gestudeert en behaalde diploma's en moesten voor ze een fokkerij oprichtte toch al die ziektes en aandoeningen kennen

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:39

kissing spines kan onstaan als een paard op een verkeerde manier wordt gereden.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 20:40

paard is nooit op verkeerde manier gereden :)
heb daarnet info opgezocht en dat heeft ze totaal niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:47

Eleio schreef:
paard is nooit op verkeerde manier gereden :)
heb daarnet info opgezocht en dat heeft ze totaal niet.

Nee want jij hebt röntgenogen :roll:

Paard is wel op een verkeerde manier gereden... met geweld. En daar probeert ze onderuit te komen. Onder het geruk en getrek en lompe gedoe uit.

Maar goed, je wil geen tips, je wil alleen je hart luchten. Jammer dat je je hart lucht over het meer dan logische gedrag van het paard en niet over de lompheid van de mensen om het paard heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:50

Een zin geeft al genoeg aan, paard is altijd hard in de mond geweest, dus niet goed ingereden en daarna niet goed doorgereden. Hoeft niet de oorzaak van de huidige problemen te zijn maar weerspreekt wel je woorden en ook jouw kennis en kunde over paardrijden. Paard kan vanalles hebben, als ze vanaf het begin zo was dan kan er inn het koppie wel wat mis zijn maar aangezien de ellende pas veel later is begonnen is het toch een probleem wat bij jullie is ontstaan. Ik gok op pijn en onkunde van ruiter en eigenaar maar alls daar niets mee gedaan word breng haar dan naar de slacht want dan is zij iig uit haar lijden verlost ipv te moeten leven als een gefrustreerd dier dat absoluut op de verkeerde plek staat.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 21:20

Eleio: weet je soms de afstamming van dit paard? Mag ook via pb.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 21:45

Koper : moet je mij zo aanvallen ??

wie zegt dat ze met geweld gereden is ?
ik heb altijd geduld gehad en snap niet wat er mis is met een pessoabitje waarbij ik 2 teugels gebruikte ( op normale ring en de middenste , voor een rem en omdat ik amper macht heb in linkerarm en rechterarm verminderde kracht).
nooit hem ik getrokken net zoals jij het beschrijft , dus gaat niet iets zeggen wat je niet weet.
ik heb al een maand niet meer mee gereden , vorige week was het een ander meisje die er mee reed , weet ik veel hoe zij reed ?
neen dat weet ik niet want ik was er niet bij , menbit ? was niet mijn idee.
paard naar kliniek doen vor deftige foto's ? als het mijn paard was dan meteen , maar dat is ze dus niet dus ga me geen kosten opjagen.

bigone : van het inrijden weet ik niks van , maar toen iik haar begon te rijden was ze al hard in de mond dus de fout zou niet aan mij liggen.
en paard heeft degelijk vroeger in het begin ook zo gedaan maar amper tot niet ,net zoals ander paard die zeer fris in zijn hoofdje zit.
dat ik nu zo bijna dagelijks , dus ik hoef geen verantwoording af te leggen van iets dat ik niet gedaan hebben.

ik heb zelf paarden en moest er zoiets mee zijn dan zou ik meteen grondig onderzoeken , vor hun heb ik het over , voor het paard betreffende ook maar zij is niet van mij dus doe ik.
maargoed ik ben daar gestopt en heb nu een ander paardje die ik vanaf 1 decmber ga rijden meerdere keren per week met begeleiding van lesgever.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:11

word het paard nog wel gereden door iemand?Zou je dat eens kunnen filmen?
Of longeren?
Ik heb toch veel paarden meegemaakt,ook met problemen maar dit ken ik niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:16

Eleio schreef:
wie zegt dat ze met geweld gereden is ?

Jijzelf. Iedereen hier kan toch heel duidelijk uit je verhaal opmaken dat jij en andere mensen dingen verkeerd hebben aangepakt, en nog steeds aanpakken met haar?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:17

ik heb helaas geen filmpje ervan ,
gereden word er niet meer mee gedaan sinds vorige week na dat ongeluk.

koper : leg mij dan is uit waar jij op uitmaak dat IK haar met geweld rij ?
want ik zie nergens ergens staan dat ik haar vooruit sla of schop en er een veel te straf bit in doe zonder er iets van te weten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:21

Eleio schreef:
ik heb helaas geen filmpje ervan ,
gereden word er niet meer mee gedaan sinds vorige week na dat ongeluk.

koper : leg mij dan is uit waar jij op uitmaak dat IK haar met geweld rij ?
want ik zie nergens ergens staan dat ik haar vooruit sla of schop en er een veel te straf bit in doe zonder er iets van te weten.

Jij weet nog niet eens hoe je de hoeven van je shetje moet optillen mens!

Een paard IS niet van zichzelf hard in de mond. Zo heb JIJ haar gemaakt. Een paard sleurt niet zomaar mensen mee. Zo hebben de mensen haar gemaakt. Een paard gaat niet zomaar door een omheining. Daar hebben de mensen haar toe gedreven.

Iedereen die je posts leest ziet het behalve jij. Of wil je het gewoon niet zien?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:26

Citaat:
paard heeft helemaal niks , ze wilt alleen aandacht
krijgt ze dat dan doe ze gevaarlijke dingen

zou zeggen zoek iemand met verstand van paarden , arm dier :(

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:26

dat heeft hier helemaal niks mee te maken , dus dat moet je hier tussen niet mengen.
en kan het aub beetje beleefder ?
en ik weet het wel , ik kan ze met gemak op tillen maar eenmaal hoevenkrabber er tegen en hij stijgert.

over de mond : toen ik haar voor de eerste keer reed was ze ook al hard in de mond , heb ik haar dan zo gemaakt ? NEEN
sleuren : heeft ze altijd al gedaan , bij iedereen , ook voor ik haar reed
door de omheining ik liet haar vrijspringen en eerst wou ze er steeds door de opening maar daar gingen de mensen er voor staan zodat ze daar niet over ging , ging ze plots door de andere hoek heen.
heb ik haar zo gedreven ?
neen want ik was de balken aan het opzetten.
met dat meisje erdoor : ik was er NIEET bij en weet dus niet wat er allemaal gebeurt is

komt het dan allemaal door mij ?
neen

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:28

Is dit serieus ?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 22:28

jus ik rij haar ook helemaal niet meer , ben er gestopt
beetje moeite doen voor lezen kan ook :)
en ik heb vaak genoeg begeleiding gehad elke keer , door iemand die haar diploma heeft om les te geven