Iig snel afleren als ze het vaker gaat doen anders krijg je later een krengetje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dank u wel aan de mensen die positieve comments gaven, en waar ik werkelijk iets mee ben ! Dank u wel marleen, ga ik zeker proberen om het op een ZACHTAARDIGE manier af te leren
. Doch ben ik er zeker van dat een tikje geen kwaad kan, want hoe maak je anders zoiets duidelijk aan een beest dat 300 kg weegt :-s. Als je paarden onder elkaar bezig ziet, dan is dat ook niet altijd even vriendelijk hé ...
Athena27 schreef:hey iedereen !
bedankt voor de fijne reacties allemaal !!!!
@Vealosz en maaike, als je een paard van 1,4 jaar gewoon op de weide laat staan en er niks mee doet, dan mag jij gerust ze na 2 jaar komen africhten, want dan ga je iets beleven hoor !! Daar ben ik het echt niet mee akoord.
.
. Om heel eerlijk te zijn heb ik daar echt serieus mijn twijfels bij ... Maar goed, iedereen zegt dat hier, dus ik zal het maar toepassen ook.
.
.
.
.
. Maar om de duur weet ik niet meer wat doen gewoon, ben goed verward nu :-s ...
... Ffortuna schreef:Zo denk jij erover, maar er leiden meerder wegen naar Rome hè
Ik show bijvoorbeeld al een ruim jaar met mijn 2,5 jarige (aan de hand uiteraard) en dan is het toch echt fijn dat je paard al iets meer kan dan 'braaf zijn bij de smid'. Ieder z'n richtlijnen!
TS, ik heb ook wel eens mijn zelfvertrouwen verloren toen mijn paard iets jonger was en me uitprobeerde. Maar ik had het al snel terug door wat aanwijzingen van iemand die me heeft begeleid. Wellicht is dat ook iets voor jou? Probeer in elk geval wel lekker ontspannen om te gaan met je paardje, als jij vanaf nu heel gespannen bent is dat ook niet goed want dat beïnvloedt je paardje ook.
. Zoals ik al zei, paarden gaan ook niet altijd even lief met mekaar om, en mijn tikje is dan nog niks vergeleken met de serieuze kloppen en beten dat ze van elkaar krijgen ...