Paard doet bit niet in?!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Re: Paard doet bit niet in?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:40

het paard wil niet voor niets het bit niet aanemen.
ik wist niet dat de ts die al gebruikte ,,, wel dus.

daarom zei ik dus ts dat er nog aardig aan de band te bouwen valt , ik had het niet over jullie klik.
jullie moeten elkaar leren begrijpen , ook zonder hulpteugel.
want dat maakt het niet prettiger rijden (als deze gebruikt word puur om hem te kunnen houden)
dus denk wel dat je in nemen van het bit , een opsomming is van ander onbegrip tussen jullie.

hoe vaak kun je rijden , en hoe lang rij je dan?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:43

Nou Fuego daar ben ik het totaal niet met je eens.

Ik had een paard waar werkelijk niemand op kon blijven zitten. Het was me toch een drift kikker jewelste.
Ik heb haar dus het lichtste bitje ingedaan wat ik had, martingaal omgedaan en ben er rustig mee gaan rijden. Ik heb een erg zachte hand en beetje bij beetje werd het paard rustiger en rustiger.
Van driftkikker naar talent. Want na een paar weken op concours te hebben gereden is ze meteen verkocht.

Hulpteugel zegt het al, het dient als hulp. Heeft verder niets met een klik te maken.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:06

deruijter schreef:
Shahsantosje schreef:
Het appelbitje kan alleen hij racet er nog wel eens vandoor en met een dubbelgebroken bit gaat het nauwelijk en hij is pas 5 en doet dit sinds ik de 2e keer zijn bit indeed

Martingaal eraan doen? Of een slofje (ALS je tenminste weet hoe die werkt) *ik zie de bokkers alweer boos worden haha*

Ik ben absoluut niet per definitie tegen de slofteugel alleen om een 11 jarige met zoals ze zelf zegt een pittige Arabische Volbloed waarbij ze het bit al niet eens in krijgt lijkt mij niet zo slim. Denk dat als ze het perongelijk een keer verkeerd gebruikt het paard helemaal het bit niet meer in wil dadelijk..

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:08

Daarom zeg ik ook ALS je weet hoe de slof werkt.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:09

volwassenen er bij halen. ga niet zelf dingen dingen als je niet weeet wat je precies aan het doen bent, zo kan je het alleen maar erger maken. :j

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:18

Ik weet het wel en de volwalssenen zijn ook gen einde raad en ik kan heel goed rijden kan elk paard aan dus daar ligt het niet aan en hij is ook niet scjrikachtig en kracht en leeftijd spelen geen rol en ik weet wat ik doe alleen was eens benieuwd wat jullie wisten en of tips hadden

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:29

deruijter schreef:
Daarom zeg ik ook ALS je weet hoe de slof werkt.

Precies de reden dat ik zei perongelijk, het kan zijn dat ze weet hoe het werkt alleen als het paard gaat rennen perongelijk er te veel aan trekt uit een reflex, ze is tenslotte pas 11.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:34

Shahsantosje schreef:
Ja zijn bit is helemaal in orde en het schijnt dat hij het bij de vorige eigenaar niet deed met hetzelfde bit

De vraag was of het GEBIT in orde is, niet het bit wat je in zijn mond stopt als je gaat rijden :Y)

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:42

Ik zit misschien op een ipad en bedoel het niet verkeerd hoor en het is geen hengst gewoonmeen ruin hoor

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:44

En vaak racet hij ook niet weg doet het de laatste tijd niet en dat is gebeurd bij de vorige eigenaar ennde rest gaat allemaaal prima en een typ fout mensen stel je niet aan

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:45

machtegaal of martingaal... zijn een boel typefouten dan. Maareh.. heb je vakantie dat je nog zo lang op bent? Of is dit de manier om aan de 25 posts te komen?

Niks ten nadele van jou verder als mensje zijnde. Maar zou prettiger zijn als je zou proberen een zinsbouw te gebruiken die soms begrijpelijker is. En verder ben ik na je laatste opmerkingen maar eens verder gaan lezen in de historie. Wat voor ervaring heb je verder nog meer met paarden?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:48

Ik zag dat het al een keer genoemd is maar waarom is een ongebroken happy mouth niets dan?

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:52

jemig 11 jaar en bijna 23.00 uur. Je zou mijn dochter niet zijn -:(-

Je start post geef je aan dat jij het dier gekocht hebt, je bedoelt hoop ik dat je ouders hebben gekocht?

Dan zou ik hun eens vertellen wat jou problemen zijn, kunnen je ouders helpen of hulp zoeken. Dit is niet een probleem die je zelf kan oplossen een volwassen iemand heeft meer lengte en kan er beter bij.
Dit is het enige advies wat ik kan geven, en ik pak even popcorn erbij. :9

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:57

Tegen mij durven jullie wel ik wou alleen weten of jullie tips haddennof iets weten en dat ik 11 ben heeft er niets mee te maken bij mij zus van 15 doet hij het ook dus dit is onzin!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:58

Ik heb advies gegeven. Maar ik vond je post over dat je elk paard wel aan kon etc. een beetje onrealistisch overkomen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:59

Shahsantosje schreef:
Tegen mij durven jullie wel ik wou alleen weten of jullie tips haddennof iets weten en dat ik 11 ben heeft er niets mee te maken bij mij zus van 15 doet hij het ook dus dit is onzin!

Vandaar dus ook mijn reactie schakel je ouders in. Kleine problemen worden groter en vaak volgen er meer. Paarden zijn slimme dieren en blijven grapjes verzinnen helemaal als ze onder werk uit kunnen komen.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:00

Ik geef toe het is ook wel overdreven alleen als je denkt van ze is pas 11 puhh ze kan toch niks nou dan zit je er een beetje naast en ik neem elk advies aan hoor

@ bluestar kijk daar heb ik nou iets aan en meer van jullie ook alleen om dan van die reacties te geven van een zwarte wilde hengst zeker hij is gewoon ruin hoor en wild ookmniet ik vraag gewoon om tips
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:06

Tips kan je krijgen en worden ook onderbouwd indien je er om zal vragen.. maar dat hysterische pubergedoe komt bij menig mens hier op bokt soms danig de strot uit. Aldus geschiedde.

Anyways... wat voor ervaring heb je verder nog meer bij paarden? Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat denk je dat de reden zou kunnen zijn?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:09

Gebit laten nakijken? Toen mijn paard plotseling zijn bit weigerde bleek hij een stuk of wat flink scherpe haken te hebben.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:12

We hebben met de appelmoes geprobeerd en voorzichten en belonen als hij het ook goed heeft gedaan met omdoen veel geduld grotere mensen ander bitje maar dat ging niet met rijden en hij is braaf met rijden schrikt vrij weinig maar als hij schrikt schrikt hij goed door vluchtgedrag

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:14

Hij schrikt niet door zijn vluchtgedrag. Hij schrikt van iets waardoor zijn natuurlijk instinct boven komt, namelijk vluchten. Wanneer schrikt hij voornamelijk?

Heb je les?

En nu nog met punten en komma's gaan werken in je zinnen. Dan hoef ik ook niet naar lucht te happen wanneer ik het lees.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:37

Ragenbol schreef:
Shahsantosje schreef:
Ja zijn bit is helemaal in orde en het schijnt dat hij het bij de vorige eigenaar niet deed met hetzelfde bit

De vraag was of het GEBIT in orde is, niet het bit wat je in zijn mond stopt als je gaat rijden :Y)

_/-\o_ dank u.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:47

het paard wat ik rijd doet dit ook. Waarom, geen idee. Alles is in orde lichamelijk, maar hij moet altijd eerst even z'n neus de lucht in steken, ik blijf gewoon met m'n arm uitgestoken staan en zodra hij naar beneden komt leg ik m'n hand rustig op z'n neus en dan gaat het vaak wel goed. Kwestie van veel geduld hebben, en vaak als je het eenmaal een paar keer rustig hebt gedaan, dan werkt het paard meestal vanzelf beter mee :)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:53

veel meer vanuit rust rijden , vlucht gedrag vermijden , ik denk dat hij het bit beter wil aannemen als het rijden beter gaat , verder kunnen paarden in een rap tempo last hebben van haken op de kiezen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:56

Hallo, een beetje respectvol naar TS graag :roll: