Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knuffeldier schreef:Of het werkt is een 2e, maar ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee. Het zal alleen wel belangrijk worden dat je het heel goed gaat timen. Alleen een praktisch puntje: heeft hij al een dikke wintervacht? grote kans dat het dan misschien niet zo goed doorkomt.
delerium schreef:Als de shet bezig blijft dan kán er iets aan de hand zijn. Het is normaal dat paarden een potje moeten knokken om duidelijk te hebben wat ze aan elkaar hebben en wie er de baas over de ander is. Maar het is niet normaal om de jacht niet te staken. En abnormaal gedrag, zeker als dat zo agressief is, vind ik reden om een DA erbij te slepen. Kan gerust iets wezen met hormonen/hersenen.
Dat de merrie er niet op reageert betekent imo dat alles gewoon gaat zoals normaal is.
Vind het sneu dat ze elkaar niet normaal kunnen leren kennen, en zou er eerder voor kiezen de shet weg te doen dan om met een stroomband te emmeren. Of voor een betere omheining zorgen zodat die jaarling een omheining niet als doorbreekmogelijkheid gaat zien.
HippoLogic schreef:Je kan beter uitzoeken waardoor de jaarling het pispaaltje is. Misschien vertoont ie dominant gedrag wat de shetlander niet pikt? Ik geloof niet dat je zoiets met een shockband kunt oplossen. Paarden zijn toch heel anders dan honden, hoor.
IK vind het idee van samen vervoeren en tijdelijk op vreemd terrein brengen (bv wedstrijd, met veel lawaai/spannende dingen) nog het beste. Of een van de 2 wegdoen. Of evt tot de jaarling 2 of 3 is en zich gaat verweren.
Jazen schreef:moest hij haar aanvallen moest ik erbij zijn zou ik mijn zweep toch even meenemen en hem toch een een goede rake mep verkopen dat hij het nooit meer zal doen .![]()
klinkt msschien een beetje sadistisch maar is in mijn ogen toch beter dan een schoktoestel .
wat je misschien ook kan doen is hem eens alleen zetten met de jaarling ,bv een binnenbak ofzo waar ze niet weg kan en dat ze maar vriendjes moeten worden.
en mama bied ook geen bescherming zeker ?
ponyparadijs schreef:Dat de jaarling niets doet is niet zo heel gek. Ze weet dondersgoed dat ze de jongste en dus de laagste in rang. Denk dat dat niet meer dan normaal is.
Setteli je zegt dat je de jaarling heb opgehaald uit de opfak omdat ze meer aandacht en verzorging nodig heeft.
Is er niet iets mis met haar dat de shet haar daarom niet in de kudde wil.
Zwakke dieren zijn voor een kudde een gevaar omdat ze het vlucht tempo aanzienlijk verlagen.
Dan zou ik toch kijken of je de jaarling apart kan zetten met 1 ander paard en haar laten aansterken!