Paard wilt buiten niet meer vooruit...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Re: Paard wilt buiten niet meer vooruit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:32

Je schrijft, ze wil wel als er iemand bij is. Ook als deze ACHTER haar loopt? Ze vindt het nog moeilijk om op eigen benen te lopen, je kunt het hiermee oefenen. Kijk maar of het werkt.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:50

Jup, ook als iemand achter haar loopt/fietst/rijdt.
Voorop lopen is fus ook geeb probleem. Alleen als diegene die mee gaat te ver achyer loopt/fietst/rijdt, stopt ze.

Ik denk toch dat ze idd het vertrouwen niet heeft. K had er vandaag iets meer op gelet (kging naar de bak) en buiten is ze toch wel wat minder ontspannen en meer kijkerig dan in dr bak.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:35

In dat geval zou ik probéren het stop-moment voor te zijn en haar zelf stil te zetten. Even afwachten, tot ze ontspant, en dan weer een stukje vooruit vragen.
Het kan dan wel een vertrouwensprobleem zijn, maar ik zou haar zeker haar zin niet geven. In dat geval gaat ze vertrouwen op haar eigen ideeën op dat moment (stoppen) en dat is niet de bedoeling. Je moet haar juist laten zien dat jíj te vertrouwen ben door haar te vertellen en te laten zien dat het best wel kan. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:45

Het stopmoment bepaalt het paard. Vroeger of later komt het. Het is dan zaak om goed te handelen.
Het heeft ook weinig zin om elke keer te proberen om een klein stukje verder te rijden. Want elke keer is anders. Misschien dat je paard moeier was dan de vorige keer. Of dat het waait. Of dat jij ergens over zit te piekeren ondertussen waar je paard dan weer op reageert. Of, of, of... variabelen te over.

Lijkt me wel dat je eerst in de bak kunt rijden en daarna buiten kunt (proberen te) uitstappen. Inderdaad beetje zonde als je zo'n eind moet fietsen voor 2 meter rijden! Ik zou zeggen probeer het eens, je komt er gauw genoeg achter.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:37

haflinger waar ik vroeger op reed deed dat ook, zo ben ik met hem in de sloot beland. Met een supersprong ook met hem de sloot weer uit gekomen gelukkig. dacht jij wilt achteruit lopen, best, heeft ie lang moeten doen. Daarna ben ik hem met sporen gaan rijden. Met gewoon rijden voelde hij die echt niet, maar met dwarsheid en het geluk hebben van een boom achter zn gat waar ie een volgende keer van schrok, heeft hij het nooit weer gedaan

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:33

Ik herken je verhaal. Heb dit zelf ook gehad met mijn vorige paard. Wat bij mij toen een poosje heeft geholpen is. omdraaien en achteruit lopen in de richting die ik wilde. Dat vond hij heel vervelend, maar deed het wel. Na 5 meter draaide ik hem dan weer om en mocht hij weer vooruit de juiste richting op. Op een gegeven moment was hij het achteruit lopen zat en gaf hij op. Als hij goed liep dan beloonde ik hem uitbundig en reed ook altijd met een ontspannen los teugeltje. Miss dat je dit eens kan proberen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:40

ik lees even mee hier t zelfde uitprobeer probleem....