Nerveus en angstig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Nerveus en angstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:24

Dat is vanaf de computer natuurlijk heel lastig te beoordelen, maar ik denk dat je juist aan het werk moet. Wil niet zeggen dat je direct zwaar moet gaan trainen oid, maar een keuze maakt tussen of niets doen, of juist werken. Als ik alleen kijk naar mijn draver, is dat een paard die heel graag werkt. Ze wil bezig zijn en worden uitgedaagd ookal is ze lichamelijk niet overal toe in staat. Het heeft mij jaren van rust en geduld gekost om haar 'normaal' onder het zadel te krijgen, maar juist door haar aan het werk te zetten. Niet in draf of galop, alles in stap, maar mentaal uit te dagen. Dat kan inderdaad door te spelen of clickeren oid, of door te werken aan de longe (of aan de hand zoals ik veel doe).

Op het moment staat ze stil en dan 24/7 in de groep. Ga ik haar nu weer aan het werk zetten, dan daagt ze mij uit om haar ook uit te dagen. En dat laatste heb ik een beetje het gevoel wat jouw merrie in het longeren probeert te doen. Nee, je hoeft niet direct een bijzet eraan, maar daag haar uit in het werk. Dit kan je ook los doen (los longeren in de bak, spelen enz) maar zou ik iets huiveriger om zijn omdat je dan minder makkelijk terug kan nemen..

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:31

Hulpteugel krijgt ze sowieso niet om. LongeEr der of alleen met hoofdstel of met halste. Nee het is echt protest. Want ze kijkt me dan echt aan van help. En bij de vorige eigenaar deed z het ook en die hebben haar weggedaan omdat het te snel voor haar gin

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:34

Protest? Enkel en alleen als je aandraaft wanneer ze aan de longe zit?

En mijn eerder punt, hoe gaat het buitenzetten met de staleigenaar? Enig idee wat daar mis gaat?

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:46

Nee ik ben hier helaas niet bij. Zit nu rustig bij haar in de stal. Halster om doen schijnt ook drama voor andere te zijn terwijl ze bij mij der hoofd omlaag doet.

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:57

Het is hier al eerder genoemd, maar ook mijn advies zou zijn om met je paard te gaan grondwerken. Hiermee krijgen jullie vertrouwen in elkaar en dit zal jullie band versterken en wellicht de problemen doen oplossen.
Ik zit niet ver bij je vandaan en ben gediplomeerd Emiel Voest instructrice. De link naar mijn site vind je hieronder, voor meer info kun je uiteraard ook een PB sturen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:57

Je zou ter ondersteuning Feelingscontrol van Sensipharm kunnen geven (chinese kruiden). Ikzelf heb er zeer goed ervaringen mee en meer bokkers met mij.
Succes met je paardje!