wat te doen met dit paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:03

De markt ligt behoorlijk op zijn gat, je kunt momenteel paarden overal voor een habbekrats kopen dus ik zie de verkoop toch somber in, ook als hij verder braaf te rijden is. Voor absoluut bomproof recreatiepaarden is een grote afzetmarkt nog steeds,maar daarvoor lijkt deze dan weer wel te veel karakter te hebben als ik je beschrijving zo lees.
Ik zie eigenlijk drie opties voor je vader:
- paard voor zo'n belachelijk laag bedrag te koop zetten dat ie snel verkocht is
- paard naar een handelsstal doen, evt. gebruiken als inruil op een ouder en braver paard voor je zus
- paard naar een trainingsstal doen, evt. die hem ook verkopen voor hem, maar dan gaat ie meer geld kwijt zijn aan de stal dan de verkoop oplevert.

Ik vind het eerlijk gezegd meer het probleem van je zus, zij heeft het probleem ook gecreeerd.
Je zus durft het paard totaal niet meer te berijden begrijp ik?

Nummus

Re: wat te doen met dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:20

Urielle: het paard is doodbraaf, heeft slechts één keer gebokt omdat er een misverstand was ontstaan, zus is gewoon te lui of iets dergelijks.

Als je TS haar posts naleest kun je dat er ook wel uithalen denk ik.
Het probleem is meer dat het een jong paard is dat nog niet alles kent.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:52

[quote="mariska32"]thanks meiden.

ik weet het,ik maak me zoals gewoonlijk weer eens te druk. :o
het is gewoon dat ik er zooooooooo van baal dat het gaat zoals het gaat.
de reden waarom ik hem niet meer wil rijden is omdat die ene keer werd 2x en 3x en 4x enz enz.
zoals een aantal mensen hier weten heb ik genoeg aan mezelf en mijn paard[en]

en dus zijn wij er voor de .......onder je kont o f een duw in de goede richting (wat jij wil) :))

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:27

@ Urielle, paard heeft geen gedragsprobleem. zus heeft er gewoon geen zin meer in. het paard kent nog niet alles maar is verder ongecompliceerd. trainingsstal is zeker niet aan de orde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 05:50

Ik heb niet over een trainingsstal voor correctie, maar om het paard gewoon regelmatig gereden te hebben door een fatsoenlijke ruiter voor de verkoop, plus dat de stal vrijkomt, plus dat die evt. nog voor je kunnen verkopen ook. TS geeft aan dat ze momenteel niet in de omstandigheden is om het beest te kunnen bijhouden, de zus durft of wil niet meer en het buurmeisje is incapabel. Een stilstaand paard is echt niet te verkopen momenteel (ik heb er ook een staan die straks aan het werk moet want er komt zelfs geen kip kijken naar een paard wat enkele maanden stilstaat), bovendien wil je ook niet dat potentiele kopers afgeschrikt worden of eraf gemikt worden omdat het beestje simpelweg veel te veel energie en te weinig routine heeft gekregen de laatste tijd. Maar goed, die kosten haal je er met een draver zeker niet uit.
Als het zoals Nemurin zegt een kwestie is van pure luiheid, dan moet zuslief van vaders maar een keer een stevige stamp onder haar kont krijgen dat ze er zelf mee aan de slag gaat of stalgeld gaan betalen ofzoiets, want het is wel erg makkelijk van haar om het probleem naar haar vader te verschuiven. Maar aangezien TS meerdere keren het paard heeft moeten opstarten en corrigeren voor haar zus, dacht ik dat de zus gewoon een mindere of angstige ruiter was.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 07:14

dat stuk klopt,mijn zus durft niet te rijden.
heeft niets met het paard te maken overigens.
het is een combi van niet willen maar ook een stukje angst.

ze is enige tijd geleden met iemand meegeweest om te mennen.
dat paard is 2x ongelovelijk aan de kletter geweest [niet dit paard!]
sindsdien durft ze op bijna geen paard meer,daar heb ik begrip voor maar dingen aan de grond [poetsen,longeren] zit er ook niet meer in en daar heb ik geen begrip voor.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:26

kan ik me iets bij voorstellen. Ik weet wel dat een hoop mensen eerst weer veel goede ervaringen moeten hebben voor zoiets slijt, maar goed die goede ervaringen krijg je alleen door je te laten confronteren met de angst, in dit geval, de paarden dus. Wil ze wel met de paarden door als dit diertje verkocht is?

@ Urielle, ah OK dan snap ik je! dacht inderdaad dat het ging om training voor correctie oid, dat je dat bedoelde. Ik denk inderdaad dat wat je zegt een optie zou kunnen zijn, ware het niet dat dit een niet erg waardevol paard betreft...

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:36

Zonde van het beestje. Begrijp je wel heel goed mariska32, als je zelf niet 100% meer bent en al zo vaak bent komen opdraven om de "boel" weer op te lossen zou ik er ook snel klaar mee zijn. Heb zelf ook een draver (Gekocht bij Edith van stal Westfriesedijk die hier eerder genoemd werd), heb er in het begin ook aardig wat mee te stellen gehad, maar mijn ervaring met hem is dat als er eenmaal vertrouwen in elkaar is dat ze echt voor je door het vuur gaan. Ik ben in ieder geval echt liefhebber van deze dieren, maar hoor inderdaad wel vaak de opmerking van een hoop andere mensen 'wat moet je nou met een draver?'. Mag ik vragen waar dit paard op het moment staat?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:13

Ik snap niet wat er zo erg is aan een paard stil te laten staan? Als jouw zus gelukkig wordt van naar haar paard te kijken, is dat toch ook goed? Er hoeft toch niet per se gereden te worden?
Ook kies je zelf hoe betrokken je bent. Het feit dat je je ergert aan een ander zijn rijstijl, zegt mij meer dan genoeg, dat doe je jezelf aan. Distantieer jezelf. En op de vraag of je het paard weer wil bijschaven zeg je simpelweg 'nee'. Genoeg mensen die paarden opleiden voor niet al te veel geld, je kan eventueel ook meezoeken naar een andere trainster (een kennis bv.).
Ik zou de verkoop laten rusten en afwachten naar een goede baas. Het paard heeft er al zo lang gestaan, een paar maand erbij kan toch zeker geen kwaad

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:22

En wanneer dit paard weg is en je zus koopt er weer een ga je daar dan ook weer mee rijden?? En haar man weet ook wat van paarden af, die kan hem toch ook verkopen. Ik snap niet dat het jou probleem is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:29

mariska32 schreef:
thanks meiden.

ik weet het,ik maak me zoals gewoonlijk weer eens te druk. :o
het is gewoon dat ik er zooooooooo van baal dat het gaat zoals het gaat.
de reden waarom ik hem niet meer wil rijden is omdat die ene keer werd 2x en 3x en 4x enz enz.
zoals een aantal mensen hier weten heb ik genoeg aan mezelf en mijn paard[en]

gamblerscup@ paard staat daar op stal.

Dan moet je met je vader praten en dan moet hij haar een schop onder der kont geven als hij er last van heeft.
Ik denk dat je het probleem niet zo naar je toe moet trekken.
Laat het ze zelf uitzoeken paard wordt er niet slechter om als die gewoon in de wei staat misschien lastiger te verkopen maar dat is jouw probleem niet.
Je bent hun niets verplicht dus als je zegt het niet te doen is het klaar toch.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:18

MoosjeWings @ dank je. paard staat in zeeland.

unicorn_kiss@ ik vind jou erg kort door de bocht.
wat er erg aan is?,niets maar dit is een paard die zich begind te vervelen en aandacht vraagt.
dit paard word niet gelukkig van stilstaan.
op de momenten dat ik met hem bezig ben is het een engeltje,in tijden van stilstaan gaat hij zelf geintjes verzinnen.
mijn vader is dan de gene die alles met hem moet doen kwa verzorgen en ik praat hier wel over een man van door de 70! ben ik vrij zuinig op.

dinopino@ man is in geen velden of wegen te bekennen.

update@ paard staat momenteel gereserveerd.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 09:17

paard is verkocht.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:32

fijn om te zien dat het paard is verkocht , hopelijk aan mensen die er de tijd en aandacht aan zullen geven die het dier verdient, ik wens het beestje een hele goed toekomst toe!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:55

ah maris wat super!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:30

Dat is fijn om te horen Maris! :j Viel dus erg mee! Hopelijk krijgt hij het goed.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 16:44

thanks nem.

horses27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:04

Wie kan mij helpen ?
mijn paard mankt en moet nu een aantal weken op stal staan , ze wordt daar echt zot
en heeft al een paar wondjes op haar hoofd van het botsetegen de stal !
ik krijg haar maar niet rustig wat moet ik doen ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:01

... Horses27 dit is behoorlijk off-topic, lees even de regels in dit deel van het forum. Volgens mij moet je trouwens bij het Medische gedeelte zijn. Vervolgens even zelf een topic aanmaken.