nvt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:33

Alsjeblieft .

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:33

Alleen al het feit dat je ervan uit gaat dat jij "alles" weet geeft me de kriebels.ik heb zo het idee dat je niet echt openstaat voor verandering.
Fijn dat je moeder dierenartsassistente is geweest maar er is een reden waarom mensen de dierenarts bellen en niet de assistente dus ik het paard alleszins eens grondig laten doorlichten alvorens te besluiten dat er niets scheelt.het lijkt me praktisch dat jullie nu eerst werken aan kracht, ontspanning en balans alvorens met haar te springen.
Het niet uit de wei willen komen is imo gewoon omdat ze jullie associeert met nare dingen en daar heeft ze gewoon geen zin in.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:35

het gaat vaak niet om wat je doet, maar met welke intensie. Als jij drie uur in de wei gaat zitten balen waarom ze nou nog steeds niet komt of ga lekker in de wei picknicken en let niet op of ze komt. Waarschijnlijk komt ze bij die laatste poging veel sneller omdat je niet uitstraalt wat je wilt, zo maak je haar nieuwsgierig. Paarden lezen onze lichaamstaal zo nauwkeurig, die zien dat verschil.
Verder als ze bij een ander een meter springt en bij jou nog geen 10 cm, is het duidelijk dat jij iets anders doet, analiseer de verschillen en je kunt het zo zelf ook.
Verander je houding, verander je paard....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 10:36

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Re: Hopeloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:40

Je vraagt om tips, en als er wordt gezegt dat je apart reageert ga je zo reageren, ga je nu wat met de tips doen of niet?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:40

Sorry ik snap mij zelf amper :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:51

Goed les nemen. Een draver die de voorkeur heeft voor telgang moet goed omgeschoold worden. Dat ga je niet doen met jullie ervaring (zo te lezen is dat of niet veel, of verkeerd).

Ze heeft helemaal geen balans en daarom gaat zij in telgang. Jullie rijden haar ook helemaal verkeerd met jullie 'kneepjes'.

Dit paard is er helemaal nog niet klaar voor om nageeflijk gereden te worden. En dat terwijl jullie al twee jaar bezig zijn..

Ga lekker met dit paard naar het bos, lekker rechte stukken draven en misschien wel lekker hard galoperen. Ga veel balkjes lopen.

Wanneer de draf er goed op zit kun je pas aan nageeflijkheid denken. En dat komt niet door jouw handen hoor. Zij moet zelf ontspannen zijn.
Logisch dat ze gaat staken, want jij dwingt haar met kneepjes na te geven, terwijl zij dat gewoon niet kán. Het is niet dat zij het niet wilt, nee, zij kán het niet. Begrijp je dat?

Verder, eerst aan ontspanning denken, aan nageeflijkheid dus. Dán pas aan nageven.

Dat ze zo gaat staken dat komt niet door haar, maar door jullie. Jij wilt dingen waar zij nog helemaal niet klaar voor is. Goed hoor, na twee jaar..

Laat iemand met verstand VAN DRAVERS jullie helpen.

Wanneer het rijden voor haar een stuk leuker gaat zijn, zal zij ook makkelijker de wei uit komen.

Ik ben er fan van om juist met dravers zonder balans te gaan springen (lage sprongetjes), maar aangezien ze zo weigert zou ik het bij balkjes laten.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:55

het paard is niet hopeloos, de manier waarop jullie denken iets te bereiken met dit paard is hopeloos....

verdiep je eerst eens in het opleren van een paard , een groen paard opleren is al ingewikkeld genoeg , een draver misschien nog wel moeilijker..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:57

Elinaa11 schreef:
zucht -.-´
ooit van linda van der hauw gehoord?
Ik heb alles al uitgelegt hoe ik het aanpak , maar daar geven jullie geen advies op....
zeg dan ook wat ik daar aan kan verbeteren.

sjeminee , wat komen jullie chagarijnig over. Ik vraag om hulp , geen gezeik.
Dan kan ik beter naar de wc gaan om dat aan te horen!

Jij vraagt om advies, komt er vervolgens dit? Eén woord hiervoor: asociaal.
Je vraagt hier dat er verteld moet worden wat er verbeterd moet worden, ik heb al 20 verbeterpunten voorbij zien komen maar je reageert alsof je werkelijk alles kunt en goed doet.
Iedereen heeft weleens moeite met kritiek ontvangen maar dit slaat echt alles.

Volgende keer als je om advies vraagt zou ik als ik jou was alles aanpakken wat er verteld wordt, gewoon proberen alvorens in de verdediging te schieten.

Je verteld dat er geen roundpen of longeercirkel is als ik dat goed heb begrepen. Voor zover ik weet is de beste manier om het vertrouwen van je paard te verdienen in de roundpen. Mijn advies zou dan ook zijn; zoek een roundpen, vraag iemand die hier goed in is om hulp, en ga dat vervolgens een maandje of 2 doen. Als het goed is geeft Chanel dan zelf aan wanneer ze er klaar voor is om verder te gaan.
Betreft het rijden komt het over alsof jullie meteen willen gaan springen terwijl de dressuur nog niet werkt. Tja, zoals ik het lees willen jullie veel te snel gezien de reactie van Chanel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:10

.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:12

da's dan baaie jammer voor jullie
Ik kies hier de kant van het paard, en niet 2 pubers met communicatie problemen. (althans, zo komen jouw posts over)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:12

Hulp wordt geboden je wil het alleen niet zien.

Hulp/advies is beginnen bij BASIS en dat wil je niet omdat je zo goed bent.

Aan wie ligt het nu?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:13

/

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:13

Ik lees toch je verhaal?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:14

.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:16

Lieve mensen, wij hebben onze best gedaan.

TS: Het getuigt van grote domheid, als je om hulp vraagt en vervolgens alle adviezen wegwimpelt. Tevens ben je vreselijk onbeleefd. Er zijn mensen zo goed, dat ze jou (en je vriendin) willen helpen met het paard en dan kom je met zulke reacties. Je moet nog heel veel leren in het leven. Ik wens je daar veel succes mee!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:17

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:17

Graag gedaan!

Filipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:18

met dat wei gedoe heb ik ook vaak problemen, boij die van mij ligt het aan het weer, slecht weer, niet vangen, trappen ............. en zonnetje lekker warm, komt ie naar me toe, iemand tips?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:21

Wat ben jij brutaal zeg ts! Jij komt hier om hulp vragen maar al vanaf de eerste reactie geef je alleen maar tegenwoord. Op alles wat de mensen zeggen heb je een antwoord. Open dan verdorie geen topic op bokt en ga lekker verder prutsen met dat paard! Zonder les komen jullie er nooit en zal het nooit beter worden. Ik snap dit soort onzin echt niet, een topic openen met een openingspost die er duidelijk van getuigt dat jullie geen enkel idee hebben van datgene waar jullie mee bezig zijn maar het uiteindelijk wel altijd beter weten.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:22

Lastige problemen, denk dat er maar 2 mogelijkheden zijn, of helemaal opnieuw beginnen of een nieuw baasje voor het paard zoeken, in jou reacties voel ik heel veel ergenis naar het paard toe, ik weet niet of je vriendin dit ook naar haar paard toe heeft, maar het paard voelt zoiets feilloos aan.
(ik kan jou/jullie frustratie ook best wel begrijpen heb dit zelf ook gehad naar mijn vorige paard toe en die uiteindelijk verkocht omdat ik er geen zin meer in had en het naar hem toe niet eerlijk was, omdat ik te snel boos werd).

Een draver is sowieso vaak moeilijker dan een dressuur of spring gefokt paard, maar als het paard een beetje aanleg heeft kun je er vaak best nog wel wat uithalen.
Een paard dwingen iets te doen werkt vaak averechts, daarnaast verlies je 9 van de 10 keer omdat een paard veel sterker is en wordt de frustratie bij de ruiter nog groter.

Laat het nageeflijk lopen eerst voor wat het is, rij in stap en draf de bak rond en maak simpele figuren.
Hou het rijden simpel, blijf van de mond af en hou het kort en beloon het paard uitbundig als het iets goed doet.
Na het rijden afzadelen en wat lekkers geven.

Ga haar eens longeren met zo'n nieuwe longeerhulp (zacht touw over de rug, tussen de benen door naar voren daar bij elkaar door een ring en dan naar het bit.
Is makkelijk zelf na te maken, als je foto's wilt van hoe ik de mijn heb gemaakt laat het dan maar even weten.
Deze manier van longeren werkt heel erg goed, paard heeft alle ruimte en gaat automatisch fijn over de rug lopen.
Ook het longeren simpel en kort houden en eerst alleen stap en draf en het paard belonen en na afloop wat lekkers geven.

Verder zou ik e.e.a. eens filmen en aan Linda laten zien, ik ken haar en weet hoe goed zij is, misschien heeft zij bruikbare tips voor je vriendin.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:24

Ik denk toch dat je ook medische problemen uit moet sluiten, het is heel goed mogelijk dat dit paard wel degelijk ergens last van heeft en zo onder het werk (de pijn) probeert uit te komen (is logisch).

Mijn ervaring met dravers is dat deze toch snel in het bekken problemen hebben die vrij simpel op te lossen zijn met de hulp van een goede osteopaat. De osteopaat die mijn paard behandelt geeft ook aan meerdere dravers met dezelfde bekken problemen te behandelen.

juliailuj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:42

Ik denk inderdaad dat geduld het sleutelwoord is in deze zaak. Misschien is het ook verstandig om ook regelmatig af te wisselen met wat je gaat doen met je paard. Probeer niet alleen te springen in de bak, maar pak ook regelmatig de longeersingel, ga op buitenrit of wandel een blokje om met je paard aan de hand. Praat veel tegen het dier en beloon uitvoerig als het ook maar ietsje pietsje vooruitgang boekt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 12:54

/

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:55

Wat is de reden dat je vriendin geen les wil?