Paard vastzetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Paard vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:22

En de tools die ik heb opgenoemd (tie ring en safe clip) werken in beide situaties: bij een paard dat gaat testen of een paard dat serieus in paniek raakt.
Want zelfs voor een prof is het soms moeilijk te interpreteren of je echt met paniek of met voorbedachtte rade te maken hebt: met deze tools zit je altijd goed.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:25

Ik had dat helaas ook met mijn paard. Nooit eigenlijk een oplossing voor gehad, deed alles in de stal(opzadelen ect.)
Verder hielp het wel als ik haar met 2 halstertouwen vastzette. 1 aan elke kant. Werd ze wat rustiger van en een zak hooi hing ik voor de stal. :j

Derkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 20:12

Ik lees nu pas de reactie's die er bij zijn gekomen ivm op vakantie haha ;)
Maar ik ga het met me rij instructeur bespreken hoe zij zoiets aan zou pakken want zoon Tie ring of safe clip is nou niet echt heel erg goedkoop maar ik vind het wel een erg interessante gadgets :)

Lumea

Re: Paard vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:08

mijn paard die gaat ook altijd hangen en raakt helemaal in paniek . misschien is het een idee om een touw van strotouw te maken? die zijn zoo sterk , dus die breken niet zo gemakkelijk , en een veiligheidstouw, zo een van ijzer met zo'n veiligheidssluiting (ben ff de naam kwijt). verder gewoon in kleine stapjes proberen. zet haar anders heel losjes vast, met een makkelijke knoop zodat je hem zo los kan trekken, en zodra ze begint te trekken haar los maken, maar probeer haar wel ondertussen te kalmeren enzo . als je dat vaak genoeg herhaalt went het paard er vanzelf aan en begrijpt hij dat het niet eng is en dat jij hem wel zal beschermen voor enge dingen. dus zorg voor 100 % vertrouwen !