Problemen met halster/hoofdstel omdoen, tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bokje_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:31

probeer het anders zonder halster en dan bij het hoofd en belonen, en als dat helemaal goed gaat het met een halster proberen en dan ook belonen en dat meerdere keren herhalen. het kan soms lang duren maar uit eindelijk werkt het vaak wel! (dat was ook zo met een paardje met zadel problemen) ik hoopt dat het gaat luken :D

Akhal_Teke

Re: Problemen met halster/hoofdstel omdoen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:36

Reageert ze ook zo als je enkel de stal inkomt (zonder halster/hoofdstel) om haar te aaien/borstelen enz.?
Als je dat nog niet hebt geprobeert, probeer het dan morgen eens (oeps vandaag bedoel ik zie ik)

laudje

Re: Problemen met halster/hoofdstel omdoen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:41

Ik zou inderdaad eerst beginnen met een lang touw om haar hals te doen, kan een kwartier duren, maakt niet uit!
Als je het touw om de hals hebt en ze staat rustig stil, haal je het touwtje weg en ga je zelf ook weg.
Zo rustig doorgaan tot je heel normaal het touw om haar hals kan doen.
Daarna verder gaan met het halster, maak hem aan de bovenkant los, zodat je hem niet over haar hoofd hoeft te doen, maar bijvoorbeeld kan beginnen met hem om haar hals te doen.
Ga hiermee net zo te werk als met het touwtje en dan kun je uiteindelijk ook het halster om doen!

Succes!