Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:39

barrelover schreef:
Maar nu mijn vorige bijrijdster gestopt en ik een nieuwe heb die fotos op Facebook zet met de titel mijn moppie en dat ze oh zo trots op hem is....@#$% vind ik echt vreselijk.denk ik,niks van jou bij mevrouwtje. Geen idee hoe het kan dat ik dat heb. Vind et prima als mensen hem aaien,buiten zetten etc,maar claimen.....

Dat zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten: daar zou ik haar toch even op aanspreken en (vriendelijk) verzoeken om de foto van FB te verwijderen.
Als ik ooit een verzorgster zou gaan zoeken voor mijn paardje, dan zou ik toch wel vantevoren eisen dat ze geen foto's op internet plaatsen zonder dat zij daarvoor mijn toestemming gevraagd hebben!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:42

Yv_ schreef:
Effe een vraagje.. Hoe doen jullie dat met vakanties?

Ik ga niet op vakantie... :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:43

Maar waarom mogen er dan geen foto's geplaatst worden zonder jouw nadrukkelijke toestemming? Wat is de schade die je er aan ondervind?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:47

mairead schreef:
barrelover schreef:
Maar nu mijn vorige bijrijdster gestopt en ik een nieuwe heb die fotos op Facebook zet met de titel mijn moppie en dat ze oh zo trots op hem is....@#$% vind ik echt vreselijk.denk ik,niks van jou bij mevrouwtje. Geen idee hoe het kan dat ik dat heb. Vind et prima als mensen hem aaien,buiten zetten etc,maar claimen.....

Dat zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten: daar zou ik haar toch even op aanspreken en (vriendelijk) verzoeken om de foto van FB te verwijderen.
Als ik ooit een verzorgster zou gaan zoeken voor mijn paardje, dan zou ik toch wel vantevoren eisen dat ze geen foto's op internet plaatsen zonder dat zij daarvoor mijn toestemming gevraagd hebben!

Triest...je mag een paard verzorgen maar niet laten zien dat je er blij mee bent.
Vind dat juist aandoenlijk, een van mijn langste verzorgsters van mijn pony (3jr) was er ook zo dol op...kon echt van genieten als ik haar foto's zag.
Je wilt toch dat je paard verzorgt wordt door iemand die om hem/haar geeft en niet om het rijden.

Ben blij dat ik stuk makkelijker ben dan de rest, scheelt een boel ellende
Met vakanties doet mijn vader mijn pony verder staat ie in het land ik laat de stal mesten en mijn paard zal ik vragen aan een stalgenoot die mij lesgeeft. En de stal laten mesten.
Laatst bijgewerkt door tita op 17-07-12 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:47

Erg herkenbaar! Ik hou mijn paarden ook het liefst voor mijzelf. Tegenwoordig heb ik wel een verzorgmeisje en die mag ze nog net poetsen, haha. Maar longeren gebeurt alleen onder mijn begeleiding en rijden gewoon niet.

Moet ook zeggen dat ik het nooit als positief ervaren heb als je paard in veel handen komt. Zeker mijn jonkie ontwikkelde gedrag wat ik niet wilde hebben, ze krijgen de ruimte om dingen uit te proberen, gaan een keer over een grens en proberen het vervolgens bij jou zelf ook. Daar zit ik dus niet erg op te wachten.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:48

Idd herkenbaar, ik heb dat ook wel. Behalve met 1 hele goede vriendin, die longeert haar ook wel eens als ik niet kan. Maar verder hoeft er niemand aan te zitten wat mij betreft, gebeurt gelukkig ook niet :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:49

Oh nee ik heb daar totaal geen moeite mee. Ik vond het altijd super om te zien hoe anderen plezier hadden van mijn paard, net zoals ik vroeger op paarden van anderen mocht rijden :j
Nu vind ik het zelfs erg belangrijk als er meerdere mensen op een paard kunnen rijden. Eenkennige dieren zijn erg lastig als er eens wat gebeurd.

Stel nu dat er wat gebeurd, je breekt een been of wat, wat gebeurt er dan met je paard?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:53

Hier nog zo iemand.. Ik zou de mijne echt niet kunnen delen met een ander :o

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:56

Ik ben heel blij dat ze hem verzorgd.ben ook chronisch ziek en werk veel dus verzorgster is wel handig maar geen idee Waarom ik daar mij aan erger. Fotos plaatsen mag altijd.maar ze moet niet uit het oog verliezen dat het niet haar paard is.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:01

Amable schreef:
Maar waarom mogen er dan geen foto's geplaatst worden zonder jouw nadrukkelijke toestemming? Wat is de schade die je er aan ondervind?

Zelfde reden als waarom ik zeer weinig foto's van mezelf op internet plaats: Omdat ik erg voorzichtig ben met wat ik op internet plaats. Ik heb wel enkele foto's van mijn paard op Bokt en FB, maar dan wel foto's waarbij de achtergrond niet herkenbaar is en waar er geen andere paarden herkenbaar op staan.

Elmira30

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:15

Ik had met mijn vorige bijrijdpaardje, dat ik er serieus moeite mee had als er anderen op reden.Het was echt mijn maatje, en een ander deed altijd wel wat verkeerd.Hij zette ook geen stap als ik er bij was :'), en een ander erop reed.Hij dacht ook bekijk het maar <<). Ik had op een gegeven moment minder tijd en het was beter voor hem om een ander hem te laten rijden, ook omdat ik ging verhuizen. Hoewel ik dat zeker ook het beste vond, deed het pijn. Heb inmiddels een ander paard, en daar rijden geen anderen op. Mocht dit wel zo zijn, is het familie van de eigenaresse en heb ik geen probleem mee.Ben sowieso niet zo moeilijk meer.
Ik zet ook foto's op fb van t paard en moi, met leuke tekst, maar ik let wel op wat ik neerzet. Omdat het idd niet mijn paard is. Gelukkig heeft de eigenaresse er geen moeite mee :

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 09:26

:D Gelukkig ben ik niet de enige dus.

Wat betreft vakantie, dan heeft mijn paard ook vakantie.
Dan staat ze gewoon buiten.
Maar het is nooit langer dan een week, dus dat valt nog mee.

Ook als de smid, dierenarts (voor entingen) er zijn voor m'n paard, ben ik er het liefst zelf bij.

Maar gelukkig is niet iedereen zo, anders zou niemand een verzorg/bijrijd paard kunnen vinden. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:29

Ik heb er geen moeite mee. Maar ben wel heel kieskeurig in de mensen die iets met mijn paard doen.
Hij is zelf niet de makkelijkste, ik ook niet, dus het moet wel klikken en ik moet er wel vertrouwen in hebben.
Gelukkig heb ik nu een hele lieve bijrijdster die ik met hem vertrouw.
Maar het was in het begin echt niet makkelijk om hem los te laten :D

En wat Cer zegt sluit ik me bij aan. Als er wat met je gebeurt is het heel handig om iemand achter de hand te hebben die je vetrouwt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:33

Mijn paarden zijn persoonlijkheden voor mij, er niet bij zijn zou ik best kunnen als het ervaren handen zijn, maar wel paardenhanden en sommige pensionhouders hebben geen paardenhanden, maar gelukkig velen wel....dus geen moeite mee, maar in mijn eigen omgeving met lekenknuistjes heb ik meer moeite of met die zogenaamde keinflauwekuul mensen en meteen grof en ruw worden want hij moet niet zeiken....dan zie je de persoonlijkheid van het paard over het hoofd......verder ben ik er altijd bij en mogen ze alles, dan vinden mijn paarden ook alles best, "de baas is er bij, dus dan is het goed ogen" hebben ze dan...maar zonder ons bv de smid of da er bij, dus nooit....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:40

Mijn beide merries zijn een beetje aparte gevallen, in het verleden best last van gehad dat een geschikte verzorgster niet te vinden was voor mijn oude dame. Er is een beperkt aantal mensen dat op haar mag rijden, in principe alleen als ik er bij ben (of mijn instructrice, die vertrouw ik ook blind met haar). Of de jonge merrie geschikt wordt voor meer mensen zal nog moeten blijken, voorlopig zijn we nog bezig met inrijden.
De basisverzorging is trouwens geen probleem, stalbaas doet het goed en mijn vriend weet ook hoe het werkt met de beide dames, al zal hij er nooit opstappen. Stalgenoten kunnen ook rustig in en uit de wei zetten, is ook geen probleem, gelukkig. ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:46

Ja herkenbaar! Maar tot op zekere hoogte. Mijn instructrice mag alles met mijn paard en van een paar meiden op stal zou ik het ook niet erg vinden. Maar laatst kwam er een ponykamp meid naar me toe om te zeggen dat ze mijn paard op stal had gezet en toen had ik toch zoiets van " uhm, waarom zit jij aan mijn paard?" diet dat dat nou zo'n ramp is...maar ik wil gewoon niet dat er vreemde aan hem zitten, en zeker niet als het kinderen zijn.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:53

ik heb het al met een verzorgpaard, haha.

de eigenaar heeft ook kleindochters die soms langskomen(1x per jaar), dan raggen ze alle pony's af en gaan ze weer naar huis. (met een spoor van troep achtergelaten). Ik heb met de eigenaar afgesproken dat ze absoluut niet an mijn paard(zo noemen we mijn verzorgpaard want hij heeft er meer) mogen komen, gelukkig vind die dat goed, hij is zelf ook niet zo blij als die meiden komen. ik moet er niet aan denken, dat ik de volgende dag het zweet ervanaf kan gaan staan rossen.
maar mensen die ik aardig vind(en daarbij gerekend of ze normaal met een dier om kunnen gaan), of ze nu wel of niet kunnen rijden mogen er altijd op of aan hoor, geen problemen mee.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:03

Ik heb het ook heel erg gehad; niemand mocht op mijn paard en als ze dan een keer wilden, dan alleen uitstappen. Maar nu ik chronisch tijd tekort kom, moest ik toch een keuze maken. Of een bijrijdster zoeken of paard verkopen. Ik heb voor het eerste gekozen omdat paard thuis staat en mijn ouders indien nodig altijd even naar buiten kunnen kijken of het goed gaat.
Ben echt een type wat een slecht beeld had bij bijrijdsters; je paard afmatten, zich er makkelijk vanaf maken, niet komen als ze niet kunnen rijden etc. Maar tot nu toe bevalt het prima met mijn huidige bijrijdster en maakt dat ik het wel beter los heb kunnen laten. Komt ook wel dat ze eigenlijk altijd wel laat weten als ze gaat of als er wat is. En ook toen paard met dikke knie stond en ik rugklachten had; is ze er heel vaak geweest voor paardlief!

Ik kan het zelf nu makkelijk loslaten omdat het goed gaat. Vind het overigens, zoals hierboven staat over foto's op facebook, geen probleem dat ze ze daar plaatst. Maar niet op bokt. Maar ze mag gerust aan bekenden / vrienden laten zien dat ze het leuk vindt om op mijn paard te rijden en daarvan foto's te posten. Wel leuk ook om te zien zelfs :D

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:07

Ja heb ik ook :j
Vind het verschrikkelijk ! :+
laat ook echt niemand erop en poetsen gaat nog wel als ik er bij ben :o

Nu ik op vakantie ben rijd mijn instructrice erop, ook de enige die ik erop laat :=

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:11

haha, heb ik ook. zelfs met mn zus~!! maar dat is ook meestal omdat ik het makkelijker vind om alles zelf te doen, mn zus ruimt nooitdingen op .... ze rijd wel op Vigo. mn vader heeft er ook 2 of 3 x op gezeten :P

verder niemand in een jaar tijd :P ze vroegen nog omdat het niet goed ging in de winter, of de dochter van de staleigenaar hem even moest doorrijden, nou, nee, mijn taak !!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:12

Volgens mij zijn jou gedachten heel logisch hoor, TS! Het is jou eigendom dus jij bepaald wie eraan komt.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:15

Bij mijn paard toen mag wel alles mee doen, beweging is welkom en hij is harstikke braaf met wandelen. Als er laatste 2 paarden in het wei staat is het een regel dat het paard niet alleen mag laten in het wei en mijn stalgenoten vertrouwde ik echt dat ze weten wat ze doen want ze moeten wel met 2 paarden stukje over het weg naar stal toe.

Het rijden is weer een ander verhaal, dan moet ze sterk in schoenen staan en als ze onzeker is dan kan je beter afstappen. Dat voelt mijn paard gelijk, dan draait het knop om van zeer braaf paard naar een draak omdat hij niet begrepen voelt. Daarom liet ik niet veel mensen op mijn paard rijden.

Dat iedereen moet afblijven van het paard, dat vind ik belachelijk, ik vind zojuist beter dat iedereen mijn paard kent en als er iets gebeurd op stal...........

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:18

Ik had het eigenlijk nooit. Vond het prima als mensen haar wilde poetsen of rijden.
Maar sinds ze van blessure in blessure is gerold, ben ik echt een miep. Ik rol haar het liefst in bubbeltjesfolie en niemand mag er naar kijken haha.
Binnen of buiten zetten oké. Maar met voeren, borstelen, training, etc. ben ik zo'n zeikerd geworden. Ik hou alles het liefst in eigen hand. :)

Ik wilde ivm studie en relatie eigenlijk een bijrijder zodat ik meer thuis was. Maar ik durfde dat echt niet aan hoor, een vreemde bij mijn paard. Een stalgenootje durfde ik dan wel aan. Maar toen zij van stal verhuisde wilde ik ook niemand anders.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:21

Ja hier ook zo'n eentje. Niemand mag eraan komen. Doe het liefst alles zelf. Eerlijk gezegd vertrouw ik andere niet voldoende in. Mijn paard kan iets wat apart zijn af en toe het is echt een lieverd maar kan ook haar momenten hebben en ik vertrouw er niet helemaal op dat andere dat goed kunnen oplossen. En ik wil niet dat ze vervelende streken krijgt en ik dat moet oplossen of dat er dingen stuk getrokken worden, kapot gaan of het paard zichzelf kapot maakt. Wie weet in de toekomst als ze wat ouder is en wat meer ervaren met alles.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-07-12 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:22

Ja en nee

mijn vorige paard had ik een topbijrijdster
mocht alles en reed ook wedstrijden wat ik erg leuk vond om zo je paard te zien
had wel altijd regels wat wel en niet mocht enz maar ik vertrouwde haar

na het overlijden van mijn pony een nieuw maatje gekocht
vond het wat makkelijker om haar los te laten maar nu ze een peesblessure heeft mag niemand eraan komen
zelfs de deur van de stal mag niet open

ik wil alles zelf doen zodat ik de blessure en het herstel zelf in handen heb
ben bang dat ik bij deze dus heel moeilijk ga worden omdat deze blessure altijd zal blijven loeren
maar uiteindelijk wil ik wel iemand die lekker gaat wandelen poetsen enz
maar daar is ze nu helaas te druk voor omdat ze nagenoeg stilstaat
en ze is pas 3 dus moet alles nog leren

jaja ik ben best moeilijk