Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:Als ze in de wei bv naar me toe komt wil ze gelijk met haar voorhoofd tegen me aan schuren (zoals mijn kat doet als ie kopjes geeft) Is dit nu een vorm van dominantie of van genegenheid?
Vilar schreef:Bij voetjes geven: "kliert" ze bij alle voeten die ze moet geven? Of alleen bij één, of alleen voor of alleen achter?max66 schreef:Als ze in de wei bv naar me toe komt wil ze gelijk met haar voorhoofd tegen me aan schuren (zoals mijn kat doet als ie kopjes geeft) Is dit nu een vorm van dominantie of van genegenheid?
Dat is een vorm van jeuk hebben, niets meer en niets minder.
max66 schreef:Het is een sensibel paardje, dat wel. De eerste tijd durfde ze haar (inloop) stal niet in en voerden we haar buiten. Nu voeren we bewust in stal en ze gaat er nu wel in maar blijft met haar achterwerk buiten staan, zo kan ze net bij de voerbak.
Vanmiddag hebben wij het schot tussen de twee stallen eruit gehaald zodat ze nu een twee keer zo grote stal heeft. Ik nam haar aan het halster mee de stal in en ze liep gewoon mee en later zag ik haar ook (helemaal) in de stal staan.
Vanmiddag eerst 10 minuten/kwartier gelongeerd en daarna pas gepoetst. Nu ging het poetsen wel goed en ze gaf braaf voetjes. Daarna (aan de longe) gereden en ging ook prima. Hier krijg ik ook weer een beetje vertrouwen van!
Het kan wel zijn dat ze mijn onzekerheid voelt, maar ik kan alleen maar zekerder van mezelf worden als haar gedrag weer normaler wordt. Als het blijft gaan zoals vandaag komt dat wel goed, maar als ze zo aan het sodemieteren is gaat mjn hartslag wel omhoog ja, lijkt me ook een normale reactie. Ik ben van mezelf niet onzeker en heb altijd een rustige uitstraling.
We geven haar gewone basisbrok, geen sportbrokken.
Oh ja, ik probeer het eerst nog "zelf" maar als het echt niet lukt zal ik zeker contact opnemen met de vorige eigenaar. Dit had me ook al bedacht. Ik denk dat zij best bereid zijn te helpen of tips te geven.
.