veulen is eenzaam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_Ibisco

Re: veulen is eenzaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 10:11

mijn verzorgpaard kon er dan maar steeds een paar uur bijstaan dus hebben we gezocht naar een andere oplossing. We mogen een hengst van 18jaar lenen voor een paar weken om die dan samen te zetten. Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:32

Voor de mensen die graag zouden weten hoe het er nu mee is:
we hebben de hengst er bij gezet, eerst hebben ze kunnen kennismaken met een draad er tussen daarna mochten ze samen. In het begin ging het goed, het veulen kwam rustig naar de hengst toe en had interesse, hij begon ook in de nek van de hengst wat te krabben op een lieve en zachte manier. Spijtig genoeg kon de hengst dat slechts maar voor enkele seconden dat verdagen en begon hij te gillen naar het veulen en later steigeren en met zijn hoeven er naar slaan. Daarna begon de hengst het veulen achterna te zitten op de wei, hij liep er in rondjes rond en joeg het veulen langs alle kanten en op het einde zelfs door de afsluiting. Ik was erg geschrokken en heb toen beslist om ze weer uit elkaar te halen. Het veulen had gelukkig enkel maar een kleine schram net boven zijn hoef (is verzorgd).
De hengst staat nu terug op zijn vroegere wei. En het veulen staat weer alleen. Ik kreeg daarna ook spijtig genoeg alles naar mijn hoofd geslingerd van verwijten dat het was fout gelopen. Maar voor zo ver ik weet kan je enkel te weten komen of het klikt tussen 2 paarden als ze elkaar in het echt zien. De eigenaar was er zelf bij als ik ze samen had gezet en toen ik ze uit elkaar wou halen zei hij dat we ze beter bij elkaar nog zouden laten staan maar ik zag aan het veulen dat hij het niet naar zijn zin had dus heb ik besloten om ze toch te scheiden.
Ik zoek dus terug zo snel mogelijk naar een nieuw paard om er bij te zetten, hopelijk vind ik er snel één. En hopelijk klikt het dan wel tussen hen.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:21

paarden horen niet alleen te staan en vooral veulens niet ;)
ik hoop voor je zsm een maatje vind voor je veulen :j

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:34

er is weer een nieuwe verandering:
ik ging die eigenaar van het veulen al een hele week helpen met klusjes (niets met paarden te maken) waardoor ik niet naar mijn andere verzorgpaarden kon. Ik had hem dat verteld dat ik meer tijd wou voor de andere paarden en dan maar een halve dag zou willen komen helpen in plaats van een hele dag. hij vond dit blijkbaar niet goed maar een ander probleem is ook dat ik niet op de afgesproken dagen mijn geld krijg. hij vertelde me ook dat ik dan maar niet meer moest komen helpen en het veulen ook met rust moest laten.
ik zal dat doen want het is tenslotte niet mijn paard dus ik heb er niets over te zeggen. maar het veulen heeft mijn halster op en dat zal ik af doen en terug mee naar huis nemen. hij kan dan maar zelf het veulen terug vangen. ik had eindelijk het vertrouwen van het veulen en kon het overal aaien en al kuisen, de eigenaar is veel te wild naar het veulen toe (hij steekt plots zijn hand uit om te aaien in zijn hals) maar het veulen moet je eerst kunnen ruiken en leren kennen.
ik zal wel zien wat het word, misschien vraagt de eigenaar me terug omdat hij er niets mee kan doen. ik hoop er stiekem op, ik heb echt een band met het veulen en niemand kan die zomaar verbreken!

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:40

pff
ik mag niet meer bij het veulen gaan. en dat gewoon door dat ik één keer (vandaag) hem niet kon helpen met klusje. want ik wou nog eens naar mijn vaste verzorgpaarden gaan want ik was daar al een week niet geweest omdat ik door hem te helpen geen tijd had. ik kreeg onmiddellijk een kwaad antwoord terug dat ik niet meer bij het veulen moest gaan. maar ik kon ook naar mijn geld fluiten dat ik normaal zou krijgen voor de klusjes en me met het veulen bezig te houden. ik wou hem bewijzen dat het veulen al veel had geleerd maar hij wou zelf niet mee gaan kijken en geloofde me ook niet. ik moest zijn halster afdoen en de sleutel terug geven. het slot dicht doen was pas echt het gevoel dat onze band ten einde kwam.
hij gaat nu zelf zijn plan trekken met het veulen, maar hij is veel te wild naar het veulen toe en dat ziet hij dan als dat het veulen niet braaf is. maar bij mij blijft hij mooi staan. hij zal zelf hopelijk wel merken dat het bij hem niet lukt..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:14

volgens mij kun je beter geen klusjes meer doen voor die man, laat het hem lekker zelf uitzoeken, het is heel jammer voor het hengstje, maar volgens mij ben jij veel te goed voor hun, ik denk dat iemand als jij ook heel snel ergens anders, bij betere paardenmensen, klusjes mag doen, bij mensen die wel normaal reageren.

Iejor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:16

een paard is een kuddedier dus moet wel met andere paarden samen staan. Ook is dit belangrijk, zowel in groei, sociaal contact, fysiek vlak,....