Lichamelijke beperkingen snap ik ergens wel omdat je dat waarschijnlijk eerst onbewust opmerkt, maar ziekten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xAlice schreef:Ik heb geen idee of dit klopt maar vind het wel een interessant onderwerp.
Overigens vind ik het echt een zinloos argument om te zeggen dat omdat het niet altijd gebeurt het meteen nooit gebeurt en niet kan.

Arabesk schreef:Nou ik vraag me serieus af waarom dit soort bijzondere speciale gaven altijd aan paarden worden toegedicht en nooit aan koeien ofzo
Jibbel schreef:Mijn merrie en ik zijn 9 van de 10 x altijd tegelijk 'hengstig'. Ik vind het altijd wel grappig dat onze cyclus zo gelijk loopt. Maar dat wijt ik meer aan toeval, dan dat mijn paard mijn menstruatie overneemt.
Erg flauwe opmerkingen op een serieuze vraag. Echwel schreef:Wij zijn jagers, paarden zijn prooidieren, paarden laten dus nooit merken ,tot ze echt niet kunnen, dat ze iets mankeren.
Denk je dan echt dat hij ingebeelde kwaaltjes zou krijgen??
Trouwens hoe zou onze ruin zich dan gedragen als berijdster ongesteld is

Magrathea schreef:Misschien omdat we niet zoveel met koeien omgaan?
Qua andere dieren: toen de hond van mijn vriend nog leefde, en ik haar losliet terwijl ik boos was oid (wat verder niks met de hond te maken heeft) kwam ze ook niet bij me terug. Pas als ik weer kalm was kon ik haar aanlijnen.
Jouw boosheid is onduidelijk en angstig voor de hond, hij komt pas terug als je weer neutraal of positief kunt reageren. capopjekop schreef:xAlice schreef:Ik heb geen idee of dit klopt maar vind het wel een interessant onderwerp.
Overigens vind ik het echt een zinloos argument om te zeggen dat omdat het niet altijd gebeurt het meteen nooit gebeurt en niet kan.
Daar heb je gelijk in en het is ook niet te bewijzen denk ik. Maar waarom zou een dier dezelfde kwalen willen als zijn baas? Je wilt als mens en dier toch pijnvrij zijn, dus ik zie eerlijk gezegd niet in hoe het zou moeten kunnen, tenzij het besmettelijke ziektes zijn.