Paard spiegelt energie/ lichaam / ziektes van de mens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Paard spiegelt energie/ lichaam / ziektes van de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:25

Als het zo 1 op 1 zou werken dan raak ik geen paard met melanomen meer aan :=

Lichamelijke beperkingen snap ik ergens wel omdat je dat waarschijnlijk eerst onbewust opmerkt, maar ziekten :n

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:27

We moeten echt op gaan passen als het Rhino virus weer uit gaat breken....!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:34

Het zou niet best wezen...als mijn paardjes mijn kwaaltjes overnamen,konden ze linea recta richting nijkerk....ennuh stage bij een holistische da......daar zijn ze op school vast erg blij mee..gezien de terughoudendheid van de faculteit in zake alternative artsen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:36

HolyPope schreef:

Nou moet ik wel zeggen dat als de merry hengstig is...MMG...uh.....tsja...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:46

Dat paarden mentaal dingen aanvoelen dat heb ik ook wel gemerkt met m'n leasepaardje, als ik er niet bij ben met m'n hoofd, dan zorgt zij er wel voor dat ik aan haar ga denken en me op haar richt.
Het fysieke deel moet ik nog meemaken, ik heb nu nogal last van m'n bovenbeen, dus het zal me niks verbazen als m'n paard hier ook last van gaat krijgen.
Ik ga dit volgen, ben ook wel benieuwd of er meer mensen ervaringen mee hebben.

Ook vind ik dat sommige mensen wel heel sneu reageren...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:51

Stel dat er helemaal niemand zou reageren.... dát zou pas sneu zijn.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:57

Nou, het is wel té toevallig dat mijn stemmingsgevoelige VP'tje opeens naar mijn been begon te bijten en trappen met rijden. Pijn in haar buikje dus. En twee weken later lig ik in het ziekenhuis met leigroeve cysten aan mijn eierstok. Wieweet dus... Ik vind het interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:24

Dieren zijn gewoonte dieren.....zij hebben een interne klok in hun systeem, dus heel logisch als jouw kat een goed kontakt heeft met jouw vriend, dat hij dan op thuiskomst tijd op de vensterbank zit, net zo als dat mijn paard zijn kop om de hoek van de deur steekt als hij vind dat het etenstijd is omdat redelijk vaste ontbijt tijden heb........

Dat zal dus zo zijn dat mjn paarden allemaal nierproblemen hebben, nou gelukkig niet :+

En als iemand zelf scheef is en vast zit en dst komt heeeeeel vaak voor, dan gaat hij ook zo zitten op het paard en trekt dan met die stijve kant meer aan de teugel en houdt zijn bekken stijver en been strammer en dan krijg je geen soepel recht gereden paard van... :n

Als je sjaggie bent dan heb je ook een negatieve lichaamshouding en dsn is het logisch als je dan ook minder geduld hebt dst je dieren daar ook op reageren.....zij communiceren middels deze signalen.....

Waarom wordt het tegenwoordig allemaal zo bijzonder apart en raar. En dn al die mensen als paddestoelen uit de grond die van alles kunnen en weten, de meest rare dingen te voorschijn toveren.....ik dacht dat evolutie mensen slimmer maakte, maar we gaan steeds meer terug naar het stenen tijdperk.....nog even en we gaan weer met windgeesten en zonnegoden praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:28

:D
slimmerik schreef:
Ik zou me nu nog geen zorgen maken..... wel als je gaat bukken en je vriend smijt een zadel op je.....

Wat ik bedoel: het bestaat absoluut niet.

:D :D

Je weet maar nooit, komen misschien andere gedachten los in het dek seizoen... :+

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:39

slimmerik schreef:
Ik zou me nu nog geen zorgen maken..... wel als je gaat bukken en je vriend smijt een zadel op je.....

Wat ik bedoel: het bestaat absoluut niet.

_O- :') _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:41

Ik geloof er ook niet in. Dieren kunnen wel emotisch oppikken en daar op reageren, maar ziektes overnemen? Nee dat lijkt me niet. Dan hadden die van mij ook alledrie naar de kliniek gemoeten met een longembolie en dan hadden ze ook hooikoorts moeten hebben. Het enige dat ze van mij hebben overgenomen is een grote eetlust :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:43

Mijn hond en ik hebben ook dezelfde kwaaltjes. Oorzaak is ook allebei trauma. Zij heeft een dreun gehad van de andere hond ik ben van het paard gevallen.
Ik had het eerder dan de hond. Zij heeft een slechte schouder, ik ook alleen allebei de andere schouder. Zij heeft onderrug pijn en ik mijn hele rug. :')
Paard wat ik rijd gaat kreupelen op links voor als de hoefsmid te lang duurt.

Maar ik denk niet dat ze het spiegelen, ze doen het niet bewust als dier wil je namelijk geen pijn tonen. Als ze wat vertonen dan hebben ze daar gewoon echt last van.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:45

Ik heb geen idee of dit klopt maar vind het wel een interessant onderwerp.
Overigens vind ik het echt een zinloos argument om te zeggen dat omdat het niet altijd gebeurt het meteen nooit gebeurt en niet kan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:48

xAlice schreef:
Overigens vind ik het echt een zinloos argument om te zeggen dat omdat het niet altijd gebeurt het meteen nooit gebeurt en niet kan.

Daar heb je gelijk in en het is ook niet te bewijzen denk ik. Maar waarom zou een dier dezelfde kwalen willen als zijn baas? Je wilt als mens en dier toch pijnvrij zijn, dus ik zie eerlijk gezegd niet in hoe het zou moeten kunnen, tenzij het besmettelijke ziektes zijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:51

Ik heb een instabiele rechter schouder (of eigenlijk beide, maar rechts meeste last) mijn paard heeft 'last' van zijn rechter schouder, maar dit is eerder rijtechnisch te verklaren denk ik. Omdat ik me rechts fixeer, doet hij dat rechts ook en blokkeren we onszelf en elkaar

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:54

Wij zijn jagers, paarden zijn prooidieren, paarden laten dus nooit merken ,tot ze echt niet kunnen, dat ze iets mankeren.
Denk je dan echt dat hij ingebeelde kwaaltjes zou krijgen??

Trouwens hoe zou onze ruin zich dan gedragen als berijdster ongesteld is :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:57

HolyPope schreef:

En aangezien dat een herpesvirus is... :+

Maar zonder gekheid: paarden spiegelen energie en voor mijn gevoel op zeer subtiel niveau. Verder dan dat gaat het niet en het is ook niet uniek voor paarden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:58

Mijn merrie en ik zijn 9 van de 10 x altijd tegelijk 'hengstig'. Ik vind het altijd wel grappig dat onze cyclus zo gelijk loopt. Maar dat wijt ik meer aan toeval, dan dat mijn paard mijn menstruatie overneemt. :)

Anderzijds, ik heb jaren last gehad van hooikoorts en dat werd elk jaar erger, ik was daar echt flink benauwd en 'ziek' van. Soms wel vanaf februari tot augustus. Toen mijn paard van mij werd, kreeg zij luchtwegproblemen terwijl ze daar nooit last van had gehad en we hebben nooit helemaal de vinger op kunnen leggen wat het nou was. Inmiddels gaat het weer erg goed met mijn paard, maar ook met mij, want sinds zij er last van heeft gehad, is mijn hooikoorts dermate afgenomen, dat ik er veel minder last van heb. Maar ja, ook dit vind ik eerder toeval.
Zo kun je aan alles wel een betekenis gaan hangen. Ik sta er dus een beetje sceptisch tegenover.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:03

Arabesk schreef:
Nou ik vraag me serieus af waarom dit soort bijzondere speciale gaven altijd aan paarden worden toegedicht en nooit aan koeien ofzo

Miscchien omdat het een paardenforum is en geen koeienforum :)*

TS: ik heb zelf momenteel mijn enkel gebroken en ik heb zondag even op mijn paard gezeten. Wat spiegel qua pijn betreft heb ik niks aan hem gemerkt, maar hij was wel uitermate voorzichtig met me.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:22

Jibbel schreef:
Mijn merrie en ik zijn 9 van de 10 x altijd tegelijk 'hengstig'. Ik vind het altijd wel grappig dat onze cyclus zo gelijk loopt. Maar dat wijt ik meer aan toeval, dan dat mijn paard mijn menstruatie overneemt. :)

Dat is misschien nog niet eens zo heel raar hoor... Als vrouwen langere tijd bij elkaar leven, gaat de biologische klok ook synchroniseren en lopen ze vaak in dezelfde cyclus.

Natuurlijk willen dieren geen kwaaltjes, daar kiezen ze heus niet voor. En als jij longkanker krijgt, hoef je heus niet bang te zijn dat je paard het ook krijgt :? Erg flauwe opmerkingen op een serieuze vraag.

Ik denk dat echt fysieke kwalen gelegen zijn in het feit dat je zelf verkeerd gaat rijden als je pijn hebt waardoor je paard ook op dezelfde (?) plaats pijn krijgt. Dat heeft natuurlijk niets met spiegelen te maken. Zo dacht ik dat mijn paard vast zat in haar hals, meerdere keren laten behandelen. Telkens kwam het terug. Totdat ik het advies kreeg om mezelf eens na te laten kijken. Stond mijn heup scheef! Probleem bij het paard opgelost...
Aan de andere kant denk ik wel dat als jij niet lekker in je vel zit (en dat heeft met energie te maken), dat een paard dergelijke 'gevoelens' over kan nemen of voelen. Als mens neem je toch ook gevoelens van anderen over, dus zo raar is het niet dat een dier dat ook zou kunnen. Energie is immers voor alle levende dingen hetzelfde. Paarden (net als katten en dolfijnen) worden verder bijvoorbeeld verondersteld te kunnen voelen wanneer je zwanger bent (al ruim voordat je dat zelf weet). Overigens denk ik dat wij als mensen die gave ook hebben (gehad) maar dat we dat in ons huidige leven niet meer hoeven te gebruiken om te overleven en dus zijn kwijtgeraakt...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:24

Echwel schreef:
Wij zijn jagers, paarden zijn prooidieren, paarden laten dus nooit merken ,tot ze echt niet kunnen, dat ze iets mankeren.
Denk je dan echt dat hij ingebeelde kwaaltjes zou krijgen??

Trouwens hoe zou onze ruin zich dan gedragen als berijdster ongesteld is :D

als ik hem was, zou ik rennen :+

Maar ik denk dat het allemaal wat neutraler is en vaak gewoon rij-technisch te herleiden

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:27

Magrathea schreef:
Misschien omdat we niet zoveel met koeien omgaan?

Qua andere dieren: toen de hond van mijn vriend nog leefde, en ik haar losliet terwijl ik boos was oid (wat verder niks met de hond te maken heeft) kwam ze ook niet bij me terug. Pas als ik weer kalm was kon ik haar aanlijnen.

Dat is toch logisch :') Jouw boosheid is onduidelijk en angstig voor de hond, hij komt pas terug als je weer neutraal of positief kunt reageren.

Kinderen doen overigens vaak precies hetzelfde hoor.

Ik ook trouwens. Iemand die boos is, mijd ik liever even

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:33

ik geloof wel dat ze emotioneel heel veel oppikken. Tevens ook qua houding etc van de ruiter. dit merk in aan mijzelf en mijn paard maar ook omdat wij op de klassieke manier lessen (op de zit dus vooral). zit ik scheef loopt hij scheef etc.

Het grappige (of eigenlijk niet zo lollig) is dat wij beide darmproblemen hebben/gehad. Ik heb een chronische darmziekte en mijn paard heeft salmonella besmetting gehad. puur toeval, dit kan een paard of een mens niet zomaar van elkaar overnemen.

Maar ik geloof zeker dus in het emotionele raakvlak en dat het lichaam van de mens het paard kan belemmeren met rijden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:34

capopjekop schreef:
xAlice schreef:

Daar heb je gelijk in en het is ook niet te bewijzen denk ik. Maar waarom zou een dier dezelfde kwalen willen als zijn baas? Je wilt als mens en dier toch pijnvrij zijn, dus ik zie eerlijk gezegd niet in hoe het zou moeten kunnen, tenzij het besmettelijke ziektes zijn.

Hmm.. is ook geen kwestie van 'willen' neem ik aan. Eerder automatisch.
Maar zoals ik al zei, heb echt geen idee of dit waar is. Dat het wel is voorkomt is namelijk ook idd geen bewijs dat het zo is. Kan net zo goed toeval zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:46

Emotioneel zeker, heb ik laatst meegmaakt.
Mn paard onhandelbaar voor mij, komt er iemand mij helpen ermee.
En ik moest dus gewoon niet stressen en er aan denken en toen kon ze ineens wel normaal lopen met me.
Dus je houding en je emotie pikken ze zeker op.
Lichamelijke problemen, tja daar ben ik niet zo van overtuigd, maar het zou best kunnen.
Er gebeurd veel in de wereld waar we nog niks van weten :)