2 nieuwe pony's, merrie schopt hengstje uit stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jonnehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:16

Ik zou de stallen uitbreiden of 2 stallen bouwen.
of ze gewoon even laten wennen.. *D

AlLeS KoMt GoEd! :D

poesmoes

Re: 2 nieuwe pony's, merrie schopt hengstje uit stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 14:23

Ik vind hier heeeel veel ngeatieve reacties en ik vind dat best jammer!!!

Ik ga proberen er de goede tips uit te halen en uit te voeren.
Ik weet dat we er wel komen. Hoe dan ook. Ik doe die beestjes nooit weg en salami laat ik zeker niet van ze maken.

Ik vind het erg dat mensen het zo leuk vinden elkaar af te maken.
Maar kritiek leveren is gemakkelijk, positief blijven darentegen. Het is een kunst om van alles iets goed te maken! ik heb die doorzettingskracht om dat te doen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:30

Mensen zijn er niet om je af te breken, mensen zijn er om te behoeden dat je héle grote fouten gaat maakt waar ponys de dupe van gaan worden. Je hoort misschien niet graag dingen als salami maar het is gewoon de pure harde waarheid. Het overgrote merendeel van zulke veulens komt nergens anders terecht dan daar. En "ik hou ze zeker", dat kan je nooit zeker weten. Zelfs niet al had je twintig jaar ervaring met paarden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:19

poesmoes schreef:
Aja, trouwens veulentje zou niet zo heel erg zijn. Vind altijd wel een baasje!

Niet vervelend bedoelt maar denkt je man daar hetzelfde over omdat hij eerst geen pony wilde en zeker geen 2 en nu heb je er 2 en straks misschien wel 3.
Je kan ze opzich best castreren maar het nu meer opletten omdat er ongedierte zit als je wil wachten zullen je toch nog zeker een tijd uit elkaar moeten houden. En hij is nu nog maar 1 maar als hij eenmaal door heeft wat nu de bedoeling gaat zijn, ik zou toch zsm laten castreren dan maar wat meer tijd besteden om het schoon te houden.

poesmoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:48

Voila, stal is onderverdeeld. Ze waren een half uurtje geleden elkaars manen aan het krauwen. Goed teken toch?...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:10

poesmoes schreef:
Voila, stal is onderverdeeld. Ze waren een half uurtje geleden elkaars manen aan het krauwen. Goed teken toch?...

Super dat je het al zo snel geregeld hebt! Niets van al die kritiek aan trekken hoor, je doet je best en doet ook zeker wat met alle tips en adviezen. Vind het al heel wat dat je er zo voor open staat. Gaat helemaal goedkomen zo hoor! Als je iets wilt weten pb je maar. Ik heb al 12 jaar paarden aan huis.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:02

toen ik mijn 2 jarige hengst kocht en 2 dagen later liet castreren ( was in augustus) en na 4 maand bij de merries in de wei deed was het ook oorlog mijn merrie tegen mijn ruin.. Inmiddels zijn het de beste vriendjes. Paarden moeten nu eenmaal de rangorde ook onderling uitmaken en dit gaat niet altijd even viendelijk. Als hij gecastreert is zou ik het ze na verloop van tijd lekker even laten uitvechten. Dit werkte bij mij uiteindelijk het beste

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:11

Dat hij geen intresse lijkt te hebben (of voor het oog geen dek gedrag) te vertonen zegt niet alles hoor.
Mijn merrie is toendertijd (en nog een andere merrie) ook gedekt door een hengstje van 11 mnd. Vorrige eigenaren zagen er ook nog geen kwaad in en dachten dat hij nog te jong voor was, toonde ook totaal geen intresse.... Maar wel 2 veulens erbij hahah

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:41

poesmoes schreef:
Voor elk probleem is een oplossing.

Het is heel goed dat dit je levensmotto is. Maar ik denk dat veel mensen hier wat negatief overkomen omdat bepaalde problemen overbodig zijn. Sommige problemen kunnen vermeden worden door VOORAF na te denken.
En dit is al de tweede keer dat je hulp komt halen op bokt voor zo een zelf gecreëerd probleem.
Net zoals nu, met een mogelijk veulentje, nu zie je geen probleem, maar binnen 11 maanden open je een topic "Help, ik raak mijn veulen niet kwijt en ik heb geen plaats voor drie". Voor het welzijn van je beestjes, neem je verantwoordelijkheid en denk na voordat je doet.

De hengst zou ik toch zo snel mogelijk laten castreren, ook al is het zomer. Desnoods laat je het in de kliniek doen.
Maar wat je nu aan het doen bent is paardje pesten. Een puberende hengst die zijn hormonen begint te ontdekken zet je langs een merrie, maar hij mag er niet aankomen. Beestje wordt gek van zijn hormonen, maar kan toch geen stoom aflaten. En de merrie moet de hele tijd een hitsige hengst van zich afslaan. Geloof mij, beide beestjes vinden hier niks aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:48

Vergeet niet dat het tijd nodig heeft. Ze staan net een paar dagen samen, bij mij heeft het weken geduurd voordat ze samen in een stal konden zonder elkaar te killen, terwijl het in de wei best goed ging.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:53

ik ga mee met capopjekop :j ook al vind ik het niet slim om een hengst + merrie bij elkaar te zetten. :n

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:39

Wie weet is ze wel al gedekt en heeft de hengst daarom geen interesse haha. Mijn hengst had ook totaal geen interesse, pas dat hij 1,5 jaar werd begon hij interesse te tonen in mijn merrie. Hij had alleen een groot probleem, hij mocht niks haha ze was namelijk al drachtig. Hij zou daarna mogen maar toch besloten hem te ruinen omdat ik de veulens nooit meer weg kan doen, en ik er dan 4 heb. En tegen deze tijd, je besteed er een hoop tijd en geld aan, maar je mag blij wezen als je er gratis vanaf komt.

Overigens, castreren de dierenartsen hier juist niet in de winterperiode i.v.m. stof/zand. Ze mogen hier niet op stal of op het zand i.v.m infecties. Hier word het juist gedaan als ze dag en nacht op het land kunnen.
Zodra dit mogelijk was is hij dit jaar ook geruind, helaas op zijn verjaardag haha

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:41

Toen ik vroeger klein was en we mijn pony lieten dekken, natuurlijke dekking, trapte ze de hengst ook meermaals goed raak terwijl ze toch echt hengstig leek. Die bleek al dragend.

Dat is vaak zo!!

Castreren die hengst. Als je zorgt dat ie een ff een beetje schoon en droog staat en je het goed in de gaten houd kun je prima castreren. Niet te warm is alleen maar fijn ivm vliegen.