Ruinen die dekken in een koppel merrie's: Oké of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:57

Femke schreef:
Oh, dan bedoel je dus niet "behoefte" maar "sex voor de fun". ;)
Want bij behoefte denk ik direct aan hormonen, natuurlijke instincten, etc.
En die hebben paarden uiteraard wel, ook als ze geruind zijn.

Sex voor fun hebben inderdaad alleen mensen, dolfijnen en enkele apenrassen. :j

Het masturberen zit er heel stom uit...
Paard heeft dan een stijve, en die laat hij iedere paar seconden op en neer gaan (waarbij hij soms zelfs helemaal tegen de buik aan komt).

Ja, bedoel idd sex voor de fun ;)

Ja, die manier van masturberen heb ik zeker wel gezien, maar tot op heden alleen bij de hengst....
5e been tegen de buik aanklapperen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:57

Ik heb zelf een ruin die dekt, stond eerst bij 2 merries en zat er dan regelmatig op (was toen trouwens ook gewoon van de eigenaresse van de merries, ik heb hem later overgekocht). Op dit moment staat hij op een andere stal samen met mijn andere ruin. Ik vind dat veel aangenamer en ik heb ook het idee (maar dat kan aan mij liggen) dat hij op het gebied van "hengst" zijn ook een stuk rustiger is nu. Ok, hij zal altijd een macho blijven en je moet altijd opletten (hij is graag de baas en zal dit aan andere paarden ook laten merken :Y) ) maar hij heeft niet meer dat hij met die merries in z'n kop zit zeg maar. Vroeger als we samen gingen rijden en er reed toevallig een vreemde ruin (of erger nog: hengst) mee en zijn merries waren mee dan had ik miserie. Nu heeft hij dat niet meer, omdat hij geen merries meer onder z'n hoede heeft. Vind ik voor mezelf toch ook een voordeel, en ik heb niet het idee dat hij nu ongelukkiger is met z'n ruinenvriendje :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:57

Lotus: nee, ze komt niet bij grote in, de ruinen zijn ook shetten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:58

Nickas schreef:
Ik ben er niet trots op, maar ik ga geen hechte, stabiele kudde uiteen halen omdat er natuurlijk gedrag vertoont wordt...

nou sorry hoor maar vind het verre van normaal gedrag. laat ik het zo zeggen, de ruin ging bij mij uit de kudde

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:59

stef schreef:

Oké, dat was voor mij niet helemaal duidelijjk....
ik dacht heel even dat de ruinen die dekte grote ruinen waren....
arme shet /3

in dit geval zijn de risico's voor jou merrie evengoed aanwezig

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:00

[***] schreef:
Ik heb zelf een ruin die dekt, stond eerst bij 2 merries en zat er dan regelmatig op (was toen trouwens ook gewoon van de eigenaresse van de merries, ik heb hem later overgekocht). Op dit moment staat hij op een andere stal samen met mijn andere ruin. Ik vind dat veel aangenamer en ik heb ook het idee (maar dat kan aan mij liggen) dat hij op het gebied van "hengst" zijn ook een stuk rustiger is nu. Ok, hij zal altijd een macho blijven en je moet altijd opletten (hij is graag de baas en zal dit aan andere paarden ook laten merken :Y) ) maar hij heeft niet meer dat hij met die merries in z'n kop zit zeg maar. Vroeger als we samen gingen rijden en er reed toevallig een vreemde ruin (of erger nog: hengst) mee en zijn merries waren mee dan had ik miserie. Nu heeft hij dat niet meer, omdat hij geen merries meer onder z'n hoede heeft. Vind ik voor mezelf toch ook een voordeel, en ik heb niet het idee dat hij nu ongelukkiger is met z'n ruinenvriendje :)

en in dit geval dus dubbel voordeel
geen merrie's meer die (in mijn ogen) onnodig risico lopen en jij hebt een paard wat een stuk kalmer is, ik zeg, win win situatie :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:02

Hier 1 merrie en 1 ruin, ruin heb ik nu een jaar. Ik heb hem wel eens zien proberen toen ze hengstig was maar merrie wou toen niet en dus gebeurde het niet :P
Ik heb er op zich geen probleem mee, als zij daar behoefte aan hebben om wat voor reden dan ook, doe maar.
Ja, moesten er nu meerdere ruinen zijn die allemaal op dezelfde merrie gaan beginnen springen dat is anders. Of een grote ruin (of hengst) op een kleine merrie dat vind ik ook geen strak plan. Das gewoon niet leuk/veilig voor de merrie.

Zie nu dat er vanalles bijgetypt is :P
Ben er niet trots op maar ik vind het ook niet erg, ik schaam mij er niet voor (moet dat? :P). Misschien zijn de mensen er trots op omdat ruin zich dan 'hengst' gedraagt en dat is stoerder? Mijn ruin is echt een super braaf paard. Braver komen ze niet denk ik, buiten die keer dat ik hem zien proberen heb heeft hij echt geen kuren ofzo :P

edit: ff wat toegevoegd :p

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:04

Ik zou er ook niet blij van worden maar ik zie wel het liefst een gemende kudde. Momenteel hebben wij 3 ruinen en 2 merries. Een van deze ruinen is gecastreerd op z'n 8ste had de eerste denk 2 jaar nog wel de drift om te dekken maar hij is 1.47 en de merrie die er toen bij stond 1.62 dus hij kwam er niet echt op. Dus dat was geen probleem. Mijn merrie is erg vervelend tegen over deze ruin als ze hengstig is staat er met der kont voor hem te draaien maar hij interesseert zich er echt niet meer voor zo ook de 2 andere maar de ene is een shet dus die maakt sowieso weinig kans om erop te komen. Mocht er nu echt 1 van de ruinen toch willen gaan dekken dan gaan de ruinen of ieder geval 2 ervan toch wel apart denk ik. Maar hier is altijd al een gemende groep geweest en nog nooit geen last gehad van een dekkende ruin nouja de laat gecastreerde uitgezonderd dan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:06

Nickas schreef:
Ik ben er niet trots op, maar ik ga geen hechte, stabiele kudde uiteen halen omdat er natuurlijk gedrag vertoont wordt...

Je hoeft ze ook niet uit elkaar te halen...een paar dagen de merrie er tussenuit is voldoende.
En anders laat je de merrie echt dekken, is er ook rust in de tent voor de komende maanden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 22-06-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:07

Lotus83 schreef:
[***] schreef:

en in dit geval dus dubbel voordeel
geen merrie's meer die (in mijn ogen) onnodig risico lopen en jij hebt een paard wat een stuk kalmer is, ik zeg, win win situatie :)

Ik zeg dat ook :j Ik vind het prima zo.
Vond het eigenlijk toch al niet leuk om hem regelmatig op die merries te zien springen (hij heeft er nog een tijd gestaan nadat ik hem gekocht had). Misschien moet ik wel trots zijn dat ik zo'n stoere ruin heb, zoals GaelleS zegt :j :+ Haha neen, laat maar, ik vind het knap vervelend dat hij in z'n hoofd nog zo hengst is, had liever een gewone ruin gehad :') (de andere is op dat gebied gelukkig wel heel anders, heb ik dat toch nog :Y) :)) ).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:08

Lotus83 schreef:
stef schreef:

Oké, dat was voor mij niet helemaal duidelijjk....
ik dacht heel even dat de ruinen die dekte grote ruinen waren....
arme shet /3

in dit geval zijn de risico's voor jou merrie evengoed aanwezig

Klopt, maar het risico ze bij grote te zetten heeft me al een keer een dode pony opgeleverd, en het andere alternatief is alleen, dus zeg het maar dan...

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:08

De merrie laten dekken door een hengst zodat er geen ruin meer opspringt, vind ik (zeker in deze tijd), wel een heel rigoureus preventiemiddel.
Laatst bijgewerkt door Nickas op 22-06-12 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:09

@Stef, nee alleen zetten is geen optie, en bij de grote zetten ook zeker niet....
springen je ruinen alleen of gaan ze all the way??

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:10

Nickas schreef:
De merrie laten dekken door een hengst zodat er geen ruin meer opspringt, vind ik (zeker in deze tijd), wel een hele rigoureus preventiemiddel.

Misschien begrijp ik Cassidy verkeerd maar volgens mij bedoeld ze dat niet

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:11

Bij ons GELUKKIG ook gescheiden ruinen en merrie groep.

Moet er echt niet aan denken dat er een ruin is die op mn merrie springt. En dit vanwege infecties, kapot maken etc.

Een paar jaar terug stond de kudde nog wel gemengd. Gelukkig zaten er toen geen dekkende ruinen bij.
Maar moet zeggen, sinds de kudde gescheiden is, is er zo ontzettend veel rust in beide groepen.
Eerst was het altijd alleen maar gemiep en gepiep en nu gewoon RUST! Heeeerlijk! _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:12

Lotus, meestal alleen springen, een enkele keer all THE way. Ze zit er van achter helemaal onder. Maarja, ze us ook best een slet als ze hengstig is ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:14

Skessa_ schreef:
Bij ons GELUKKIG ook gescheiden ruinen en merrie groep.

Moet er echt niet aan denken dat er een ruin is die op mn merrie springt. En dit vanwege infecties, kapot maken etc.

Een paar jaar terug stond de kudde nog wel gemengd. Gelukkig zaten er toen geen dekkende ruinen bij.
Maar moet zeggen, sinds de kudde gescheiden is, is er zo ontzettend veel rust in beide groepen.
Eerst was het altijd alleen maar gemiep en gepiep en nu gewoon RUST! Heeeerlijk! _/-\o_

Vorig jaar toen mijn merrie nog bij de groet wel dekkende ruin stond kon ik haar niet eens fatsoenlijk de wei uithalen (het was trouwens niet bekend dat hij sprong, hij staat nu ook apart), mijn merrie wilde niet meelopen en als ze dat wel deed moest er een zweepje oid mee om de ruin op afstand te houden.

dat is nu niet meer en de ruin waar ze nu bijloopt, hij is heel beschermend naar haar maar hoe hengstig zij ook is, op hem regaeert ze helemaal niet

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:15

stef schreef:
Lotus, meestal alleen springen, een enkele keer all THE way. Ze zit er van achter helemaal onder. Maarja, ze us ook best een slet als ze hengstig is ;)

zolang ze er niks aan over houdt is het idd misschien beter als alleen staan....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:15

Lotus83 schreef:
Nickas schreef:
De merrie laten dekken door een hengst zodat er geen ruin meer opspringt, vind ik (zeker in deze tijd), wel een hele rigoureus preventiemiddel.

Misschien begrijp ik Cassidy verkeerd maar volgens mij bedoeld ze dat niet

Een merrie die drachtig is, wordt niet meer hengstig.
Het ligt aan de merrie dan of ze het waard is om moeder te worden, idd zijn er genoeg middelmatige paarden die niet verkocht raken. Maar je wou toch een natuurlijke kudde? Een veulen is ook natuurlijk.
Wil je echt de kudde niet uit elkaar halen, dan kun je ook aan andere ingrepen denken. Injecties of het in de baarmoeder plaatsen van een balletje zodat ze niet meer hengstig wordt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:16

Lotus83 schreef:
stef schreef:

zolang ze er niks aan over houdt is het idd misschien beter als alleen staan....

Ik zou dan toch echt een andere stal zoeken...paard iig niet bij de ruinen en niet alleen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:17

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:18

Stef heeft voor zover ik het begrijp 1 shetlander merrie en 2 ruintjes, bij de grote paarden is idd geen straks plan, merrie alleen zetten ook niet, dus snap op zich wel dat ze ze dan met zijn 3en zet.
Hoe zie je dat voor je op een andere stal? de kleine ruintjes bij grote is meestal ook geen succes, hetzelfde voor de merrie

Lotus83

Re: Ruinen die dekken in een koppel merrie's: Oké of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:20

Tot nu toe heb ik nog niemand gehoord die het wel heel "normaal" vind..., terwijl wij, die het niet normaal vinden in het andere topic echt in de minderheid leken te zijn???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:21

Nee hoor, in het andere topic hebben degenen die het er niet mee eens waren hun mond gehouden. Verspilde moeite om te reageren, zo vonden de meesten, want mijn inbox liep vol met reacties van bokkers die het wel met ons eens waren, en er is de nodige keren gekeken maar heel weinig geplaatst. Zo krijg je een verkeerde indruk...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:27

Cassidy schreef:
Verspilde moeite om te reageren.

Vond ik idd ook. Hun vonden het allemaal grappig. Ik zou woest worden als ik een ruin zo op mn merrie zag...