russel schreef:Wat voor ras is je paard? Zou je zelf een bekap crsus kunnen volgen? Zijn e schhonouders goed met paarden en kunnen de er niet bij zijn?
Het is een franse draver, dus op zich geen moeilijk ras, als ik het goed begrepen heb.. (maar ik ken dit ras eigenlijk niet, ik heb hem in grote haast gekocht omdat hij de dag erna naar de slacht zou gaan, dus het is niet echt een weloverwogen keuze voor het ras geweest)
Ik zal er nu idd elke volgende keer wel bij zijn. Misschien zou ik kunnen kijken voor zo'n cursus, of zo'n cursus jonge paarden, dat lijkt me nog handiger, maar ik ben nog niet echt iets tegengekomen, het is (zoals ik al zei) niet helemaal dezelfde paardencultuur als in NL, in elk geval niet in mijn regio.

). Beest was helemaal van de rel en ze had daarvoor geen stap verkeerd gedaan. Meteen een andere smid gezocht en deze was heel rustig. Eerst was ze een beetje bang (door die vorige smid), maar hij had haar snel kunnen overhalen om hem te vertrouwen. Hij is nog jarenlang haar smid geweest.
Ook bij haar huidige smid is ze gewoon rustig. Mijn voorstel zou dan ook zijn om toch uit te kijken naar een rustigere smid, anders moet je straks zoveel capriolen uithalen om dat beestje te laten bekappen.