Pony hinnikt hele dag (staat niet alleen!!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:12

Misschien voelt hij zich onzeker omdat hij nu niet meer deel uit maakt van een 'kudde'.
misschien zoekt de minishet wel bescherming en leiderschap bij hem,terwijl jouw paardje dat zelf nodig is van een ander paardje?
Ik zou zeggen ,probeer het eens met een dominante merrie van een iets groter formaat.Eentje die de leiding neemt.Misschien valt er dan een spreekwoordelijke last van zijn schouders?

Succes,ik kan begrijpen dat het hinneken lastig is als je buren hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:00

mijn merrie doet het ook.. staat samen met 3 anderen en vooral als ze hengstig is brult ze naar elk paard wat ze voorbij ziet komen.. in de winter hebben ze met z'n allen samen gestaan maar we hebben nu een groep niet dragende merries (Waarbij zij hoort) en de merries met veulens..

maar het is inderdaad erg irritant soms :+ je kan het inderdaad proberen met een extra paard, anders zou ik ook niet weten wat je kan doen.. (zou er anti hinnik poeder zijn? die van mij brult echt hard :+ )

Sipje

Re: Pony hinnikt hele dag (staat niet alleen!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:43

Haha als die poeder er is wil ik hem ook wel Partyflappel hahaha.

Pony heeft zes jaar bij 1 merrie gestaan (zijn moeder, dus nooit andere paarden gezien). Daarna hebben wij hem gekocht en hebben we hem op een kleine pensionstal gezet om door te rijden. Daar hebben we geprobeerd om er diverse maten paarden, merries en of ruinen bij te zetten maar daar was hij als de dood voor. Ik heb een paard nog nooit horen piepen (een hoog geluid uit zijn keel alsof je een fluitketel op het gas hoort fluiten)... dat deed hij zodra het andere paard hem naderde. Toch hebben we het heel rustig aan opgepakt en hem laten wennen aan andere paarden en pony's. Door het volhouden leerde hij dat hij andere paarden kon "vertrouwen" maar bleef er nog steeds wel bij uit de buurt. Nu een jaar verder kan hij wel met deze kleine vriend staan maar hij ziet hem niet voor vol aan heb ik nog steeds het idee. Hij snapt een hoop paardengedragsdingen niet... das toch raar als je een paard bent! Zijn moeder heeft hem dat ook niet geleerd lijkt mij. Hij mocht maar in 1 hoekje van de stal staan en kreeg weinig te eten van zijn moeder, aldus de vorige eigenaren. Dat merk je nu ook met voeren hoor, ook dat is een probleem (maar daar zijn we op de goede weg gelukkig!:). Ik vermoed dat hij een soort van sociaal gestoord is ofzo.

Verder hinnikt ie wel vrolijk. Hij is niet over zijn toeren als hij het doet. Gelukkig maar want dan is er stress in de tent. Maar ook van heeeeeel veeeeeel vrolijk hinniken wordt je gek:). Kon ie maar praten ...zucht...

Traber: Het is te proberen al denk ik al (zoals hierboven) te weten wat zijn reactie is. Als hij zo bang is dan kruipt hij het liefst in mij.

Het blijft lastig en lees graag jullie tips. Ooit komt er een moment dat ik het ga begrijpen denk ik, maar wanneer?

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:49

Nou zeg!

wees blij dat je een paard hebt!
ik vindt dat je heel ondankbaar klinkt!
ik zou al blij zijn met een paard waar ik niet eens op kan rijden gewoon voor de band en de liefde te geven!
en jij doet een paard weg omdat het hinnekt?

tttsss, sorry ik vindt het echt niet kunnen ik bedoel het niet gemeen maar dit moest er echt even uit!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:55

Het zal, zo te horen/lezen nog wel even nemen voor SIPJE er iets van begrijpt....Jammer.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:06

Ik ben dol op mijn paard, maar ik zou me ook flink bezwaard voelen als de buren last van haar gehinnik zouden hebben hoor :o Zoals ik al schreef is mijn merrie ook een enorme kletskous, op de vorige stal hinnikte ze veel (en dan vooral als 1 van de andere paarden om half 7 's ochtends even ging stappen met eigenaresse). Ze stonden direct aan de achtertuinen van mensen, ik heb nooit klachten gehad maar voelde me er zeker niet prettig over.
Denk dat dat niet zo zeer met ondankbaarheid te maken heeft..

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:12

Beetje jammer dat mijn post ook als kritiek wordt gezien op de vorige pagina, meende toch echt dat ik alleen maar probeerde om te zoeken wat het kan zijn!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:17

Haflinger15 schreef:
Nou zeg!

wees blij dat je een paard hebt!
ik vindt dat je heel ondankbaar klinkt!
ik zou al blij zijn met een paard waar ik niet eens op kan rijden gewoon voor de band en de liefde te geven!
en jij doet een paard weg omdat het hinnekt?

tttsss, sorry ik vindt het echt niet kunnen ik bedoel het niet gemeen maar dit moest er echt even uit!

Heb je alles gelezen of alleen het stukje over het verkopen als hij blijft hinniken?

Als je alles nu goed door leest snap je ook wel dat ze hem niet zomaar weg gaat doen maar dat het frustrerend is voor zo wel de eigenaar als misschien de buren.

Het is dus nog steeds niet verbeterd. Toch raar dat het aan de gang blijf je zou denken dat het wel went.
Is er al enige verbetering dat het wat minder is of nog net zo erg als eerst?

Misschien hele rare tip maar heb je al een geprobeerd om een kalmerend supplement bij te geven?
Het paard is misschien niet helemaal over de toeren maar misschien toch wat onwennig en ongerust en kan een supplement net dat beetje meer rust in z'n hoofd brengen.

justjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:12

tjonge dat lijkt me behoorlijk vervelend! Ik snap dat dit geen situatie is waar je jaren mee door kan gaan idd.. Misschein doet hij dit omdat je nu de hele tijd in de buurt bent en hiervoor in die andere stal niet? Ik denk hieraan omdat je zegt dat hij erg op je leunt en zich niet vertrouwd voelt met andere paarden. Als het een gedragsgestoord paard is, heb jij misschien de functie vervangen die normaal gesproken zijn weidemaatjes zouden hebben. Dus omdat hij goed weet dat je in de buurt bent, maar vaak ook niet binen oogbereik probeert hij met jou te communiceren... Een soort van verlatingsangst nu hij in een spannende nieuwe omgeving is en dus misschien nog meer op jou is gaan leunen aangezien je meer beschikbaar bent? Misschien zou je daar met de gedragstherapeut aan kunnen werken.

Verder niks aantrekken van de kritiek hoor, (al helemaal niet van tienermeisjes die geen paard mogen van hun ouders) het is altijd makkelijk kritiek te leveren als je niet met het probleem te maken hebt en daarbij mag je hier op bokt nooit zeggen dat je een paard wegdoet, zelfs als het een uiterste maatregel is, want dat is heilige huisjes omver schoppen! Ik zou dit ook niet volhouden dag en nacht bij huis en daarbij kan het echte problemen opleveren met de buren, wat ook wel te begrijpen is, als het non-stop is. Maar het is vast wel te verhelpen, mits je de juiste handvatten hebt gevonden... Goed zoeken dus! Succes..

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:09

Ireen, Mistral_bink, Justjoos, Tigra, super bedankt voor jullie steun! Ik zie in jullie reactie hele goede mogelijkheden ja. Justjoos het zou zeker kunnen dat hij aandacht blijft zoeken bij mij... naar andere dieren snapt hij er niets van en blijkbaar voelt hij zich bij mij veilig. Daar ga ik eens goed over nadenken en ga weer contact zoeken met Annemarie vd Toorn.

Ik probeer niet iedere post over 1 kam te scheren hoor Mistral_Bink. Ik vind hier en daar de reacties wat pinnig maar als ik iemand hiermee "kwets" dan is dat niet mijn bedoeling geweest.

Dank weer voor jullie reacties! Tigra en Ireen, ik ga ook hier eens over sparren. En nee, het is helaas nog niet minder:-(, maar ik heb de hoop dat er (ooit) verbetering komt:-)