dat dacht ik indd ook, als hij suf is dan kan ik hem vast beter benaderen en dan krijgt hij een goede ervaring en vertrouwen ws meteen. zal misschien om het halster om te doen nog wel het beste zijn, denk dat ik zo'n pasta maar ga regelen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar het geduld hebben tot hij je vertrouwd 

Maar je schrijft het wat duidelijker.
maar in een gewone stal is dat ws te gevaarlijk,wat denken jullie? ik zat indd ook aan een lijn of zweep ofzo te denken om hem aan aanrakingen te laten wennen maar ben toch bang hem af te schrikken juist.. die pasta is dus eigenlijk alleen voor noodgevallen volgens jullie, niet om bv zn halster om te krijgen
hij eet nog niet uit mn hand maar wordt aan gewerkt haha dus dan denk ik dat het indd best wel snel kan gaan.. 

deess schreef:geweldig die video met die mustangmaar in een gewone stal is dat ws te gevaarlijk,wat denken jullie? ik zat indd ook aan een lijn of zweep ofzo te denken om hem aan aanrakingen te laten wennen maar ben toch bang hem af te schrikken juist.. die pasta is dus eigenlijk alleen voor noodgevallen volgens jullie, niet om bv zn halster om te krijgen
hij eet nog niet uit mn hand maar wordt aan gewerkt haha dus dan denk ik dat het indd best wel snel kan gaan..

Chaos schreef:Gewone stal heeft teveel uitsteeksels en is te klein. "Box" in de video zal 5x5 of 6x6 zijn schat ik, net groot genoeg om te bewegen (ook zonder mens pletten!), maar niet groot genoeg om hard te kunnen.Aanrakingen door je arm te "verlengen" hoeft niet perse met zo'n groot ding naturlijk. Een zweepje voldoet ook.
de hengsten gaan in de opfok,maar bij deze is er totnutoe geen enkel contact met mensen geweest verder.een vrachtwagen ingejaagd en hoewel hij zn natje en droogje kreeg dus enorm veel tekort gekomen
hij is wel mooi dik en glanzend
maar ja, tis nu eenmaal zo gegaan ,als hij eenmaal bij mij is krijgt hij alles wat hij tekort gekomen is
zou fijn zijn als hij goed genoeg is om naar de hengstenkeuring te gaan,maar anders wordt hij gecastreerd en heb ik een nieuwe uitdaging

Chaos schreef:Ik heb het ook niet over hard gaan, ik heb het over aanrakingen.
Als je een paard in de stal wil aanhalen kun je dat prima doen met een springzweep die je verkeerd om vast hebt. Daar mee aaien, lijf aanraken.
Ik neem aan dat het duidelijk mag zijn dat ronddrijven in een stal niet gaat werken.

Chaos schreef:Wat zijn lauweren als ik vragen mag?
Heb je het nu tegen mij of TS? Aangezien je inhaakt op een zin die ik noem maar ik heb op het moment geen tweejarige hengst staan?
Er is niet maar een weg naar Rome.
Chaos schreef:Ik heb het ook niet over hard gaan, ik heb het over aanrakingen.
Als je een paard in de stal wil aanhalen kun je dat prima doen met een springzweep die je verkeerd om vast hebt. Daar mee aaien, lijf aanraken.
Ik neem aan dat het duidelijk mag zijn dat ronddrijven in een stal niet gaat werken.

Chaos schreef:Cassidy: Nee hoor, ik heb een springzweep, die buigt nauwelijks.
En nee, sorry, ik ben niet iemand die filmpjes bekijkt en vervolgens denkt dat die dat exact zo moet doen. Ik ben iemand die zelf dingen ervaart en doet en dat gaat tot dusver prima. Ik snap jouw probleem niet zo?