Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

capopjekop schreef:Waarschijnlijk heeft ze zich helemaal volgeladen met gras, omdat ze weet dat ze maar af en toe op het gras mag en is ze daar moe van?
dandir schreef:sorry dat ik zo laat reageer ; heb echt geen tijd gehad ; maar hier ben ik ;
@june ; Paardje heeft echt een superconditie ; wordt elke dag behalve maandag dressuurmatig gereden en is heel fit.
@capopjekop en lauloveTosca ; in de zomer komt ze door de week 's avonds ook wel een uurtje op de wei...
Als ik haar in het weekend van de weide haal, en ze zo slentert, gebeurt het wel eens dat ik nog een buitenrit met haar doe, en als ze dan op haar vertrouwde "galopplekjes" komt, is er geen houden meer aan....en van "volvreten" is er echt geen sprake ; ze eet wel wat, maar ze staat de helft van de tijd met mijn andere paard te soezen en te knuffelen....'t is geen vreetbak....
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....

meer woorden heb ik er niet voor sorry.. het is een paard.. geen machine.. dandir schreef:sorry dat ik zo laat reageer ; heb echt geen tijd gehad ; maar hier ben ik ;
@june ; Paardje heeft echt een superconditie ; wordt elke dag behalve maandag dressuurmatig gereden en is heel fit.
@capopjekop en lauloveTosca ; in de zomer komt ze door de week 's avonds ook wel een uurtje op de wei...
Als ik haar in het weekend van de weide haal, en ze zo slentert, gebeurt het wel eens dat ik nog een buitenrit met haar doe, en als ze dan op haar vertrouwde "galopplekjes" komt, is er geen houden meer aan....en van "volvreten" is er echt geen sprake ; ze eet wel wat, maar ze staat de helft van de tijd met mijn andere paard te soezen en te knuffelen....'t is geen vreetbak....
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
dandir schreef:En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
Gooi er dan een deken op heb je minder poestwerk maar is je paardje gelukkiger. Vertroetelt worden en hard werken is geen vervanging voor buitenstaan.
Sjors schreef:dandir schreef:En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
En dit is serieus?
Echt waar zo diep diep diep triest![]()
Wat zou ik me schamen zeg als ik jou was
fargo schreef:capopjekop schreef:Waarschijnlijk heeft ze zich helemaal volgeladen met gras, omdat ze weet dat ze maar af en toe op het gras mag en is ze daar moe van?
Dit denk ik ook, als ze andere dagen niet op de wei staat en dan in het weekend wel (hele) dagen dan is ze daar niet aan gewend en zit vol met gras maar waarschijnlijk ook met gas.
NB Het is voor paarden belangrijk om dagelijks een zelfde soort schema qua eten en leven aan te houden, daar richten hun darmen zich op in. Jouw paard moet elke week, elk weekend omschakelen naar een ander dieet en daarna op maandag weer terugschakelen.
Juist die omschakeldagen in een jaar (in het voor jaar de wei op en in najaar de wei uit) zijn de dagen dat er de meeste koliekgevallen plaatsvinden omdat dit een aanslag is op de darmen (en de flora en fauna daarin) van het paard. Wijzigingen in een schema moeten eigenlijk geleidelijk zijn en daarna weer een tijd hetzelfde en niet wekelijks wijzigen!!
DeMolenhoek schreef:Serieus? Dit doet me denken aan dat topic van onlangs dat iemand haar paard de hele zomer een deken wou opleggen (geen vliegendeken, ongevoerd regendeken!) want anders werd ie vuil. Sorry hoor, maar dit vind ik de grootste bul*oliebol die er is! Ik heb zelf een schimmel en een bonte. Die lopen gewoon op de wei, 24 op 24. Die zijn nooit loom, of lui. Die staan niet te dik en niet te mager. Die bewegen de hele tijd door. En ja, die zijn vuil! Maar moest iemand tegen mij zeggen dat mijn paard binnen moet, want anders wordt ie vuil. Nou... Ik denk dat hij snel de andere kant van mijn wei gaat zien.
Verder, dit vind ik onverantwoord! Mijn respect heb je niet
MaritAriel schreef:DeMolenhoek schreef:Serieus? Dit doet me denken aan dat topic van onlangs dat iemand haar paard de hele zomer een deken wou opleggen (geen vliegendeken, ongevoerd regendeken!) want anders werd ie vuil. Sorry hoor, maar dit vind ik de grootste bul*oliebol die er is! Ik heb zelf een schimmel en een bonte. Die lopen gewoon op de wei, 24 op 24. Die zijn nooit loom, of lui. Die staan niet te dik en niet te mager. Die bewegen de hele tijd door. En ja, die zijn vuil! Maar moest iemand tegen mij zeggen dat mijn paard binnen moet, want anders wordt ie vuil. Nou... Ik denk dat hij snel de andere kant van mijn wei gaat zien.
Verder, dit vind ik onverantwoord! Mijn respect heb je niet
Ik moest ook meteen aan dat topic denken![]()