Duwen met buitlopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LauLoveTosca

Re: Duwen met buitlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:05

@Borisje ja met springen hebben we zweep vast bij hun is het dat je een zweep vast hebt al genoeg maar met longeren hebben we geen zweep anders is het bokbokbokbok en trektrektrek en zonder zweep lopen ze super en je zegt alleen voorwaarts stap, etc

maar je hebt van die ***** overburen die denken dat ze alles weten over paarden dat als je Jilla terugtrekt of tik op neus geeft al boos worden en zeggen :"jullie behandelen ze als wilde dieren ik zou als ik die eigenaar was naar dierenpolitie gaan en we gaan naar die eigenaren maar die eigenaren denken jullie weten meer over paarden en jullie weten waar jullie mee bezig zijn :p maar het irriteert ons wel met training dat we gewoon geen tik of trek aan touw kan geven of ze staan al bij het hek :(

Viv1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:50

Ik zou juist het touw langer laten als ze rustig wordt! Want dan beloon je positief gedrag.
Dus niet lang laten als ze hyper zijn,hou ze dan wat korter en wees eventueel streng door eens een rukje aan het touw te geven.
Als het paardje ontspant laat je het touw langer en kan je zelf ook ontspannen. Dan geef je het paard de ruimte en bouw je wederzijds respect op.