Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En dat zeg ik neit om grappig te zijn maar dat gebeurd vaak zat . 
ShauniBef schreef:Mijn bijna 5 jarige heb ik ook als 3 jarige gekocht. Kende ook niks.. Had 3 jaar lang op het land gelopen en geen mens gezien.. Het scheelt wel dat hij als veulen al geruint was..
ALS je met de hengst wil gaan beginnen, heb dan ENORM veel geduld..

En gaan ook rustig naar werk etc. Maar dit zijn hengsten die wel vanaf jongs af aan in de hand zijn geweest en dat scheelt heel veel.
Doe je het fout, ongeacht geslacht, zit je dik in de problemen. Maak je een echte fout met een "gewone" hengst, dan heb je een probleem. Tel één en één op 
. Wat heeft de hengst dat je totaal verliefd of hem bent?! Als ik het goed begrijp staat het 3jarige hengstje opgesloten en is hij niet opgevoed, waardoor je er niks mee kunt. Wat motiveert jou dat je hem wilt verzorgen en hoe ziet zijn toekomst eruit (wat zijn de plannen met hem nadat die de merries gedekt heeft). Heeft de hengst ook papieren en is hij goed gekeurd (al zal ik niet weten hoe je een keuring kan doen met een onopgevoed paard)? Ik vraag mij veel af, maar waarom vraag je op bokt tips als je zelf al veel ervaring met jonge paarden en met hengsten hebt. Wat hoop je met je topic te bereiken. Misschien kunnen ''bokkers'' goede tips geven als ze de hele situatie kunnen lezen. Na het lezen zal mijn tip nu zijn: beestje loslaten of zorgen voor goede omstandigheden en samen met iemand aan de slag gaan die er verstand van heeft.Citaat:het lijf gelopen en totaal verliefd op het beessie

lido_4_ever schreef:tuulijk ben ik voorzichtig
en nee ik sta niet midden in zijn stal maar sta gewoon bij een plek waar ik er zo uit kan
ben niet helemaal levens moe hoor
ik wil dit beessie gewoon een kans geven meer niet
ik weet niet of hij schrikdraad kent
en hij komt wel met andere paarden in contact ook met merries
en ja hij reageerd heftig op de merries maar met stem verheffing staat ie ook zo weer rustig
waarom zou zo'n paardje geen kans verdienen? Omdat het een hengst is ??
wie zegt dat hij als ruin wel te hanteren zou zijn