Paard slaat naar singel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paard slaat naar singel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:52

wat krijgt hij te eten?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:54

Singeldrang kan ook vanuit pijn van de buik komen. Als je met je hand de plek van de singel afvoelt (met een beetje druk) voel je dan bobbels? Mijn paard heeft ook enigszins last van singeldrang (hij trapt niet, maar laat wel merken dat hij niet leuk vindt) en ik masseer hem daarom eerst op de plekken waar de singel komt. Ik doe dit zowel voordat de singel omgaat als naderhand, ook tijdens het poetsen masseer ik de plek altijd even (aan beide kanten). Hierdoor wordt de singeldrang minder. Je stimuleert door de massage de bloedsomloop, je leert je paard dat daar aanraken niet altijd de singel betekent (soms wordt het ook een gewoonte) en je haalt de spanning af van het paard zijn buik. Uiteraard sluit ik me aan bij de andere dat een echte medische oorzaak / slecht zadel wel eerst uitgesloten dient te zijn.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:24

Nee, ik denk niet dat een bontje helpen zal. Probeer eens in gedeeltes aan te singelen, dus eerst losjes vast. Na een stukje lopen weer wat vaster en later nog een keer. Als hij zo blijft reageren zou ik het ook in het zadel of de rug gaan zoeken. Hij heeft het zadel nog niet zo vaak opgehad, vindt hij het al vanaf begin vervelend?

RebeccaxMuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:31

Ik zou eens proberen om een ander dekje te kopen, misschien dat het de druk op zijn ruggengraat is die dit veroorzaakt. Je kunt het proberen door langzaam de druk daar te verhogen. Als er niets uit komt en je andere dingen al hebt geprobeerd - zoals een singelbontje - zou ik eventjes naar de dierenarts gaan of iemand anders erbij halen die er meer van weet.
Nou vraag ik me ook af met wat voor singel je nu loopt?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 23:17

@sillyhorse: hij heeft het al vanaf het begin gedaan, misschien is het toch wennen? Ik probeer het singelbont wel even, kan altijd kijken hoe hij daar op reageert. Ik singel soiewso altijd voorzichtig aan bij jonge paarden! :)

@rebeccaxmouse: ik trek mijn dekjes altijd omhoog zodat ze vrij liggen van de ruggengraat en schoft. Ik heb een Rossner singel, die de druk beter verdeeld dan andere singel, vind ik zelf een fijne singel, hij staat op de vorige pagina.

Eddie_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:12

Ik heb dit ook gehad bij mijn paard en hij doet het nu heel soms nog maar dat kwam omdat hij het irritant vond maar nadat we de singel vaker vast hadden gedaan werd het minder.
Dus het kan ook zijn dat hij eraan moet wennen omdat ie het gewoon raar vind.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:26

Mijn paard had dit ook, osteopaat bijgehaald en bleek dat hij te veel afvalstoffen in zijn lever had waardoor hij zo heftig reageerde. heb hier druppels voor gekregen en ik zie na een aantal weken duidelijk verschil. hij blijft al een stuk rustiger staan en schopt ook bijna niet meer naar zijn singel. een grote verbetering!