abba schreef:Nog een aanvulling aan Mandy66:
Niet om je af te zeiken, maar jij hebt géén goede band met je pony, waarom ik dat weet?
Jij houdt duidelijk héél erg véél van hem (misschien iets téveel?) maar hij gebruikt jou als 'mep-, bijtmaatje' en dat is zeker géén teken van liefde.
Ik heb zelf merries met veulens (als jaren) en er is er bij mij niet één (al zijn ze nog zo klein) die slaat of bijt, ze worden allemaal met heel veel liefde behandelt en met veel respect, maar IK ben de BIG BOSS en niemand anders! Ik hoef zelden of nooit te slaan of te corrigeren, waarom?? Omdat ál mijn veulens de eerste keer dat ze bijten en/of naar me bokken een 'lel' krijgen en dat hoef je maar één keer te doen en dan weten ze het! Ze zijn slim genoeg! Dat wil niet zeggen dat ik ze in elkaar sla, maar er zijn teveel mensen die alles 'leuk en schattig' vinden, maar vergeten dat ze het blijven doen als je het niet corrigeert.
Mijn pony's (veulens, jonge pony's en oude merries) zijn allemaal gewend aan hoefjes, halster, dekens, wassen, vaststaan, trailer enz. enz. Ik leer ze dat jong, omdat ze het dan de rest van hun leven 'weten', dus..... niet aaaaah hij is nog maar 3 jaar, maar hij is ál 3 jaar en gedraagt zich nog als een puber!
Als ze gaan puberen doen wij het plekje pikken en de leidende merrie (ze leven bij mij 'in de groep') is mijn beste 'maatje'. Ook die grijpt zelden of nooit in, één oor plat en alles weet gelijk weer waar hun plaats is. Dit kan alleen maar omdat ze die plaats geleerd hebben toen ze jong waren. Dus..... NU beginnen!
Nogmaals, succes!
Dankje voor het succes maar voor komt het over op afzeiken.
Ik heb zoals gezegd een goeie band met mijn pony en hij zal zeker nog SPEELS zijn in plaats van dat ik geen goeie band met pony´s heb. Waarom als ik geen goeie band had met pony´s, waarom zou ik dan in een dieren praktijk mogen werken om paarden beter te maken of andere grote/kleine dieren.
Nogmaals zijn het sommige met mij wel eens en ik wil niet horen van ´ Oh je hebt geen goeie band met je paard van je bent gewoon te verlegen´ oke, maar dat waardeer ik eerlijk gezegd niet echt onder mijn meningen. Ik wil graag weten hoe ik dat kan afleren. En niet om hem telkens een dikke dreun te geven