Kan een paard jaloers zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BvanhetB

Re: Kan een paard jaloers zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:57

Mijn paard staat samen met een Draver. Als ze samen staan en ik borstel mijn eigen paard, dan is er niks aan de hand, dan kan de Draver ook gewoon tegen hem aan komen staan, maar zodra ik me dan een halve slag draai om de Draver even een borstelbeurt te geven, dan wordt mijn paard boos! Zo, hij bijt die Draver letterlijk weg.

Ook heb ik zelf een Draver merrie gehad. Die liet zich eigenlijk altijd uit het land halen, maar één keer liep ze bij me weg. Ik in eerste instantie helemaal verbaasd. Er stond een ander paard vlakbij en ik ben die lekker gaan aaien en tegen gaan praten, mijn merrie wist niet hoe snel ze naar voren moest komen om toch maar gewoon met me mee te gaan. Ze heeft daarna ook nooit meer bij me weggelopen ;).

Paarden kunnen dus wel een soort van jaloers zijn, maar of het voor de paarden ook echt jaloers is als voor ons dat weet ik niet..

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:16

Jaa dat kan zeker wel!! Ik heb al 3 jaar een eigen fries en sinds kort een 2e paard erbij, maar vroeger deed ik altijd alles met die fries en kreeg ze alle aandacht. Nu ik die ander erbij heb krijgt ze dus iets minder aandacht en doe ik iets minder lang over het op en afzadelen enz. Wanneer ik de ander dan aan het zadelen ben wordt de halve stal bijna afgebroken en als ik dan eindelijk haar kom halen wil ze eerst heel graag knuffelen!

Soms kan ze dus best wel jaloers zijn :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:19

Volgens de wetenschap is jaloezie een menselijke eigenschap en kan dit dus niet voorkomen. Toch, weet ik zeker dat het wel voorkomt haha

shetlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:15

jaa dat kan absoluut! mijn paard is ook verschrikkelijk jaloers, als hij hoort dat ik de stal binnen kom en ik ga eerst naar een ander paard dan schopt hij met zijn voorbenen tegen de box-deur net zolang tot dat ik bij hem kom. kan behoorlijk irritant worden!:P

Gerrit1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:37

Paarden kunnen jaloers zijn, maar niet op de manier zoals wij. :o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:39

Ja die van mij kan jaloers zijn, vreselijk.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:00

mijn paard is ook erg jaloers... ze mag mijn vriend niet. als hij mee gaat dan moet de mijn aandacht delen met hem. dit vind ze heel moeilijk. als ik een ander paard uit de box laat is ze boos op dat paard ( wat normaal beste vriendjes zijn) en als ik dan ook nog is haar zadel op een ander paard leg heb ik echt wat goed te maken bij haar. dan voelt ze zich duidelijk beledicht en gaat dan achter in de box staan met de kont naar mij toe. als ik haar dan alsnog een aai wil geven of daarna wil pakken dan blijft ze mooi met haar kont naar de box opening staan.

ben ik alleen en pak ik haar als eerste of gebruik niet haar zadel voor een ander paard, dan is er ook niks aan de hand en staat ze vrolijk met haar hoofd over de box rand.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:53

O wat grappig al die verhalen...zo herkenbaar:) Mijn ouwe verzorgpaard had volgens mij een hekel aan mannen in het algemeen <<) Tot nu toe als ik of vriendje of kennis meegenomen had was het oren plat in de nek en lelijk doen. Met vrouwen was het knuffelen en niks aan de hand :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:55

Ik denk niet dat een paard jaloers kan zijn zoals wij, wel kan hij aandacht claimen/opeisen omdat hij dat nou eenmaal gewend is.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:57

die van mij kunnen ook behoorlijk jaloers zijn! als ik de ene een aai geef komt de ander gelijk aangerend en jaagt ze de andere weer weg :')

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:20

Ja zeker! Vroeger ging ik altijd met mijn tante naar de paarden in de wei kijken, maar omdat ik toen echt nog maar een paar jaar oud was 'beschermde' ze me altijd. En een paard was daar ook heel jaloers op, en dat is echt al meer dan 10 jaar geleden en als dat paard me nu ziet staat ze soms nog met haar oren in haar nek naar me toe.

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:38

Ik weet niet of het jaloers zijn is, maar het kan natuurlijk ook aandacht trekken zijn! :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:47

mijn paard kan er ook wat van :) met name als er andere paarden bij lopen, zodra ik bij haar ga zitten in de bak/wei en er komt een ander paard na me toe weet ze niet hoe gauw ze bij me moet komen om vervolgens heerlijk pal voor me te gaan staan om gekriebeld te worden..

Mocht er dan weer een paard aan komen richting mij jaagt ze die meteen weg, terwijl ze normaal supersociaal is na andere paarden :D

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:53

Dat kunnen ze zeker! Mijn vorige paard kon ook erg jaloers zijn. Wij moeder zorgde voor een ander paard op stal voor iemand, gewoon tijdelijk. Alleen als mijn moeder dan terug naar haar ging, dan wilde ze niks van haar weten. Ging ze gewoon super chagrijnig doen xd Terwijl ze tegen mij gewoon super lief deed. En toen die mensen weer terug waren van vakantie en mijn moeder niet meer voor het dier hoefde te zorgen, deed ze weer zo lief als voorheen. ;p Het was dan ook echt een dier met karakter xd

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:00

Ook mijn lieve merrie kan erg jaloers zijn. Als ik even sta te praten en ze staat vast, trekt ze zich los en komt naar mij toe om aandacht te vragen.

ook in de wei, als ik even een ander paard aai komt ze meteen aan, jaagt ze het ander paard weg en begint tegen mijn hand te duwen omdat ze ook haar aandacht wil hebben..

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:07

Die van mij kunnen echt jaloers zijn op alles wat even meer aandacht krijgt (telefoon, of als ik met iemand sta te praten) :P

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:36

Ik had van de week ook wel wat leuks, paard hinnikt normaal nooit als ik aan kom. Heeft hij in 3,5 jaar misschien 3x gedaan. Nu was ik voor het eerst bezig met een paard die 2 boxen naast hem stond, want de eigenaren waren op vakantie, dus die hadden gevraagd of ik hun paard het weekend wilde rijden. Toen ik bezig was met dat andere paard, liep hij constant te hinniken als ik langs z'n box liep. Alsof hij zoiets had van 'hallo, waar ga je heen ik sta hier hoor?!' Haha dat vond ik wel heel lief.

cecile7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:40

kunnen ze ja...

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:13

Dat kan ja

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:24

Dat ze jaloers op andere paarden kunnne zijn wist ik al, maar dat ze ook naar mensen jaloers kunnen zijn wist ik niet hihi

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:26

Absoluut Asra jaagt Future's Pride van mij weg als ik de wei in kom.
Onhandig hoor.

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:14

Ik ken ook een jaloers paard. Ze laat zich nooit pakken in de wei, maar als je dan naar een ander paard loopt, komt ze snel naar je toe. Ze wil dan niet dat je aan een ander paard aandacht geeft.
Jaloers gedrag is wel erg makkelijk met pakken dus! :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:17

Ja, want zodra mijn pony andere ponys wegjaagt, om een snoepje ofzo, ga ik naar de andere pony's toe, en ga ik hun aandacht geven, Dan komt mijn pony er zo aan, en dan wil hij persé aandacht.. ;)

Tjebbelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:09

Ja dat kan best. Maar probeer dat dan gewoon te negeren want anders doet hij dat steeds weer en dan kan hij wel eens vervelend worden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:42

Als ik een ander paard aandacht geef komt ze er tussen staan. Tenzij t andere paard dominant is, dan probeert ze mij via achter met haar neusje en oren naar voor uitgestrekt aan te tikken :)