Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suuzepuus schreef:Als dat beestje de hele dag 'normaal' doet en na het eten ook weer 'normaal' doet dan is dit toch niks voor een dierenarts?? Misschien is het een leuk projectje voor iemand die gedrag van paarden bestudeerd. Maar het lijkt mij niets medisch eigenlijk. Ze eet gewoon verder!! misschien tandpijn??? maar het benen schrapen en staart zwiepen zie ik hier eerder als ongeduld eigenlijk dan als pijn!
suuzepuus schreef:geerke schreef:geef je de slobber warm of koud?
Dit heeft met maagklachten te maken....dit is niet normaal.
Zal ze dit gedrag dus niet na het eten moeten vertonen ipv tijdens?
riagr schreef:Ziet er imo inderdaad niet ziek, maar meer opgewonden uit. Het zou een vorm van oversprong gedrag kunnen zijn. Dat zie je wel vaker bij dieren als de spanning, opwinding oploopt en het dier kan er niet goed mee weg. Ze kunnen dan gedrag laten zien dat totaal niet bij de situatie past, en soms gewoon raar is. Het gedrag dient dan om de opwinding, spanning af te laten nemen. Dat zou hier het geval kunnen zijn.
Toch een leuk fimpje om eens aan een echte gedragswetenschapper te laten zien. En om alle twijfels uit te sluiten: als je da eens bij je is voor een enting oid, gewoon dit filmpje ( of het gedrag "life" eens laten zien.)
geerke schreef:zou kunnen toch?
As ze niet goed kan kauwen door haar onderbeet,of er niet genoeg speeksel gemaakt wordt door haastig eten?
Je kunt eens voelen bij haar slokdarm als ze eet en voordat ze ter aarde stort.
Nat eten kan ook voor slokdarmverstopping zorgen.
superlise schreef:Appart dat je hier nooit naar heb laten kijken, je zegt dat die pony het al 3 jaar doet.. In die 3 jaar mag ik hopen dat ze ook gewoon geënt wordt enzo dus komt er een dierenarts bij? Dan kun je het toch meteen na vragen? Dat je de dierenarts niet puur hiervoor op belt, tot daar aan toe maar ik neem aan dat er zo nu en dan toch wel eens een dierenarts op stal komt daar?
Overigens zie ik nergens een opgewonde pony want oren in de nek, zwiepen met staart, slaan met achterbenen én rollen allemaal tegelijk lijkt mij alles behalve een positief iets.