Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:En wil je testen of dat ook ECHT zo is, ga dan dit stukje route rijden op een door-de-weekse-dag terwijl beide landingsbanen in gebruik zijn:
http://maps.google.nl/maps?saddr=Schiph ... 5&t=m&z=15
Als ze dit doen zonder raar rond te springen, dan mag je zeggen dat ze zeer waarschijnlijk bomproof zijn.........
Ervaring e.d. spelen natuurlijk ook mee maar die van mij was met 3 jaar al dapperder dan haar moeder van toen 10, ging overal voorop en is ontzettend koel, maar ook zij schrikt wel eens (verschil is dat het dan 1 sprong opzij is, ze gaat niet rennen, ben er nog nooit afgevallen nadat ze ergens van schrok). Om even je vraag te beantwoorden: dat een paard koel is wil niet zeggen dat 'ie geen pit heeft, die van mij kan ook behoorlijk fel zijn 
marjolein_el schreef:Donna89 schreef:bomproof hartstikke leuk.. tot dat je aan het uitstappen,lang teugeltje. voeten uit de beugels want ach.. hij is toch bombroof? hij toch ergens van schrikt en jij je nek breekt..
Doe ik ook altijd op m'n niet bomproof pony hoor.Is een kwestie van blijven zitten.
en ben er heel wat beter van gaan zitten, want ik zit nu veel meer uit dan eerst, haha.
ikke schreef:Maar om TS nog een handvat te geven: een bomproof paard is best leuk maar nog leuker is een paar dat zuinig is op z'n ruiter!
Mijn paard schrikt ook best wel, maar let er altijd op dat ik mee ga. Als ik zonder zadel in de bak rijdt, schrikt ze veel "kleiner" dan met zadel, omdat ze weet dat ik dan steviger zit en dus gemakkelijker mee kan komen.
, een van mijn buitenritgenoten kwam in een situatie met haar eigen paard waarin ze hem niet meer vertrouwde, hij maakte zich erg sterk en schoot er een aantal keer vandoor (tijdens die galop) en hij was lastig terug te rijden en maakte zich sterk, zij werd daardoor wat angstig en onzeker en ook boos aangezien hij gewoonweg niet meer luisterde. Op dat moment zijn we van paard gewisseld op haar verzoek, zij op mijn hete driftkikker dus.
grotendeels verkeersmak, ofwel we als combinatie hebben daar eigenlijk geen spanning omdat we weten waar we wat kunnen verwachten (weten bijv precies bij welke huizen er honden wonen die aan kunnen slaan), we reden met een groepje lekker buiten langs die weg, heerlijk kalm, tot we een groep koeien over de weg tegen kwamen met begeleiders die omgeweid werden, alle paarden die meewaren (we waren met 5 man) waren rustig en stonden gewoon te kijken naar het leuke tafereel maar mijn muts sprong bijna over een hek om een weiland in te schieten uit stress.
knappe daf