Mijn paard is een zure mossel in de stal --'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joonas

Re: Mijn paard is een zure mossel in de stal --'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:53

Ik denk dat dit gedrag ermee te maken heeft dat een paard in een box niet kan vluchten. Mens komt in of bij de box, paard is onzeker kan niet vluchten dus gaat vechten. Zodra het paard ruimte omzich heen heeft en wel weg zou kunnen verdwijnt het gedrag.
Als je in de box bent en je bent rustig en kunt het paard duidelijk maken wat je wilt, poetsen, knuffelen etc dan zal het gedrag ook verdwijnen. Maar bij een onzeker,onduidelijk persoon zal het verergeren.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:56

Hoeveel uur per dag staat hij eigenlijk op stal?

MarianneW

Re: Mijn paard is een zure mossel in de stal --'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:41

Misschien vindt hij het niet zo leuk om op stal te staan? Kan hij misschien langer naar buiten per dag?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:43

Kyona_ schreef:
Hij stond altijd in de wei toen er niet op gereden werd, maar toen ik erop ben beginnen rijden heeft hij nog altijd op de wei gestaan. Totdat er 3 nieuwe paarden zijn bijgekomen die zijn wei hebben 'ingepikt'. Nu staat hij met stallen uitmesten soms wel in de binnenbak maar dat is ook niet lang...

Dan vind ik het geen wonder dat je paard zo reageert? :?

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:09

Eigenlijk snap ik je paard heel goed. Hij houdt er duidelijk niet van om alleen maar in zijn box te staan. Hij probeert zijn plekje te verdedigen en zijn eten te beschermen. Een beetje rot om te zeggen, maar hoe zou jij het vinden om ongeveer 22 uur per dag op je kamer te zitten? Ik denk dat je jou paard een groot plezier doet als je er voor kunt zorgen dat hij overdag lekker op het land kan staan. Misschien is dat niet mogelijk op de stal waar je nu staat, maar dan misschien is naar een andere stalling kijken? Ook sowieso niet voeren uit de hand om voernijd tegen te gaan. Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat het paard nu niet echt een paardwaardig bestaan heeft (en daar gaat een paard zich dan ook naar gedragen). Neemt natuurlijk niet weg dat je heel veel van hem houd en je het beste voor hem wilt, want dat geloof ik zeker! Als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je paard overdag lekker naar buiten komt, dat is echt veel fijner voor je paard:) jou paard heeft trouwens dezelfde naam als die van mij:) zit er bij jou ook Sultan bloed in?