Welk bit moet ik gebruiken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:03

little_birdy schreef:
eerst dressuurmatig oplossen,
als dat echt niet lukt,
alleen op de wedstrijd een pelham oid

Ik zou het niet oplossen met hardere bitten.

little_birdy

Re: Welk bit moet ik gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:44

heb je de rest van de post niet gelezen :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:51

Welke van de 3 pony's doet dit? Als het de 4 jarige is, dan zou ik eerst even de basis beter af ronden.
4 jaar kunnen ze nog heel veel last hebben van o.a wisselen en groei pijntjes!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:43

Volgens mij gaat dit over de pony van 7, die is de enige die in het Z springt namelijk.

Geloof me, je bent niet de enige met het probleem snelle, vlugge of hete paarden te krijgen zodra er een hindernis in zicht is. Neem de raad aan van mensen die dit al eerder hebben ervaren en een oplossing hebben gevonden of dit nu door dressuurmatige training, crosstraining, grondwerk of nog meer tijd is gedaan. Geduld is een van de mooiste dingen die ons is gegeven, maar dat vaak snel op gaat. Verwacht niet dat als je paard een keer rustig over een hindernis is gegaan, dat ie dan de volgende keer net zo rustig gaat.

Veel schakelen in het draven en galopperen, in uitjes springen en dan iets krapper zetten dan normaal zodat ze terug moet springen, drafbalk voor de hindernis of een galopbalkje voor de hindernis. Als ze beter op jouw hulpen ''terug'' reageerd, zal ze uiteindelijk braaf voor je gaan wachten.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:02

Rijlessen nemen?