Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amigo20 schreef:ow ik heb geleerd dat je bij een jong paard slecht gedrag moet negeren en goed gedrag moet belonen.
Joolien schreef:Een 2-jarig miniatuur paardje longeren? Ik denk dat je daarmee moet stoppen. Dit soort paardjes zijn geloof ik niet echt gemaakt om op deze leeftijd te gaan longeren.
Verder is ze dominant over jou, ik zou streng maar rechtvaardig zijn. Beloon goed gedrag, straf slecht gedrag. En dan niet door te gaan schreeuwen of helemaal los te gaan, maar gewoon een ferme tik, of een tik met je voet. Geef je grens aan.
YellaD schreef:[
Ik longeer mijn miniatuurpaardje & hij is 1jaar, dat gaat prima.
En bij hem is het duidelijk nodig om hem te longeren.
Anders krijgt hij stijve benen, en heeft hij geen conditie.
Ik vraag me af waarom het niet zou mogen om een miniatuurpaardje te longeren.
YellaD schreef:Ik longeer mijn miniatuurpaardje & hij is 1jaar, dat gaat prima.
En bij hem is het duidelijk nodig om hem te longeren.
Anders krijgt hij stijve benen, en heeft hij geen conditie.
Ik vraag me af waarom het niet zou mogen om een miniatuurpaardje te longeren.
Siel_ schreef:hallo bokkers ,
wij hebben nu een minipaardje en in het begin was die heel erg lief , je kon er alles mee doen (buiten longeren)
nu vanaf je haar tow aan haar halster vastmaakt word ze boos , legt volledig haar oren plat en begint te bijten .
als je wil stappen draait ze zich razendsnel om en begint ze te bokken , te steigeren , stampen , ...
weten jullie hoe dit komt en hoe ik het haar afleer ?
YellaD schreef:Mijn paardje staat alleen op wei, en beweegt niet veel. hij wordt NOOIT opgesloten in zijn stal.
Ik rijd al van mijn vijf jaar paard, en weet perfect hoe ik een paard/pony moet longeren.
En ik verwacht nog niet teveel van mijn kleine paardje. ik weet best wat ik doe.
YellaD schreef:ga jij me er nog 1 kopen ofzo? Of ga jij even m'n vader gaan overtuigen? veel succes! ;o