Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Janedieene schreef:Ragdollcat schreef:Ja vraag ik me ook af, waarom dan toch dat paard gekozen en genomen?ThreeFingers schreef:Dit Paard was niet op zijn (haar plaats) bij de stichting, en er werd een noodroep gedaan omdat dit paard "ruimte nodig" had, wij hebben haar toen opgevangen.
Mindim schreef:Verder heb je eerder genoemd dat je dit paard zelf niet hebt gekozen, maar dat de stichting geen ruimte had, neem van mij aan, een keuze heb je altijd.
Apple schreef:Kun je hem niet ergens buiten de wei borstelen zodat zij er niet bij kan?
Als je een dominante merrie hebt dan moet je zelf goed de grenzen aangeven en zelf heel consequent zijn. Als je dat niet bent dan wordt er aan alle kanten over je heen gelopen. Als je besluit om dit paard terug te brengen en iets anders te kiezen neem dan geen merrie, maar neem een ruin.
Janedieene schreef:Mindim schreef:Verder heb je eerder genoemd dat je dit paard zelf niet hebt gekozen, maar dat de stichting geen ruimte had, neem van mij aan, een keuze heb je altijd.
Ergens in dit topic staat dat ik WEL de keuze had. We hebben haar opgevangen, we hadden ook kunnen kiezen haar niet op te vangen?
Bij haar beschrijving was gezegt dat ze voorwaarts was, bij de opvang wisten ze niet goed of dat door hun kwam of in het paard zat, en ze namen dus aan dat dit door de 'opsluiting' kwam, en dachten dat het bij een 24/7 buitenstalling beter zou gaan. Ook al was het nu maar voor een korte periode, ze stond bij ons beter dan bij de opvang. Niet dat de opvang slecht is. Maar ze is enorm neurotisch in de stal, en kan dus gewoon niet opgesloten staan. En bij de opvang hadden ze geen mogelijkheid voor een 24/7 buiten.
Mindim schreef:Janedieene schreef:
Ergens in dit topic staat dat ik WEL de keuze had. We hebben haar opgevangen, we hadden ook kunnen kiezen haar niet op te vangen?
Bij haar beschrijving was gezegt dat ze voorwaarts was, bij de opvang wisten ze niet goed of dat door hun kwam of in het paard zat, en ze namen dus aan dat dit door de 'opsluiting' kwam, en dachten dat het bij een 24/7 buitenstalling beter zou gaan. Ook al was het nu maar voor een korte periode, ze stond bij ons beter dan bij de opvang. Niet dat de opvang slecht is. Maar ze is enorm neurotisch in de stal, en kan dus gewoon niet opgesloten staan. En bij de opvang hadden ze geen mogelijkheid voor een 24/7 buiten.
Dat zeg ik, je had de keuze, je had het niet hoeven doen. Ik zou geen paard nemen puur en alleen om het feit dat de opvang er geen plaats voor heeft, vooral niet als er kinderen mee aan het werk moeten.
Thirty schreef:Thirty schreef:Heeft ze niet gewoon veel pijn, vooral onder het zadel?
Als een merrie altijd zo zuur is, en onder het zadel amper te hanteren is zou ik eerst eens helemaal medisch laten doorlichten. Voordat ik haar de stempel 'vervelend' zou geven.
Janedieene schreef:Precies, en ik heb de keuze niet gehad hé. Mijn moeder heeft ervoor gekozen, en met mij overlegt, en ik zei ' Ja je moet het zelf weten. '
Maargoed, we gaan zaterdag de opvang om te kijken naar een hafje. Een ruintje dus.
Janedieene schreef:Ze is nagekeken bij de stichting door een DA en helemaal goed gekeurd.
hesterve schreef:jeetje Mindim wat kan jij drammen. Lees je wel wat er gezegd word ? Het is zoals ik lees met de beste bedoelingen en in overleg met volwassen ervaren paardemensen gebeurd en tevens een beslissing van haar moeder geweest. Helaas blijkt dat na een paar maanden het nog niet klikt en dat kan nou eenmaal gebeuren. Je kan niet alles van te voren voorspellen.
@ ts ik wens je succes met de beslissing wat beide is niet makkelijk . Als ze weg is mis je haar misschien en als je haar houd ga je een lange zware weg te gemoed.
Zelf heb ik ook een Arabier gehad en het heeft wel een half jaar geduurd voordat ze me helemaal vertrouwde en we een evenwichtige band op konden bouwen. Toen dat proces eenmaal was begonnen ging het ook heel snel en konden we uiteindelijk lezen en schrijven met elkaar en was ze echt mn maatje.
Mindim schreef:Janedieene schreef:Precies, en ik heb de keuze niet gehad hé. Mijn moeder heeft ervoor gekozen, en met mij overlegt, en ik zei ' Ja je moet het zelf weten. '
Maargoed, we gaan zaterdag de opvang om te kijken naar een hafje. Een ruintje dus.
Daarom hadden jullie inderdaad een keuze en nogmaals, een paard meenemen omdat een opvang geen plek heeft, is een impulsieve keuze, anders hadden jullie waarschijnlijk niet voor haar gekozen. En impulsief pakt nu eenmaal niet goed uit. Op die manier een paard meenemen voor andermans kinderen(de verzorgstertjes) lijkt me ook niet verstandig.