Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roselie schreef:ALs mijn jonkie dat doet dan krijgt ie toch echt een klap hoor

beauisvancie schreef:Mijn shetlander ging altijd echt op haar rug liggen
Nou is een shetlander wel wat makkelijker te houden dan een paard maar ik liet altijd als ze naar beneden ging zakken gewoon haar been los zo heeft ze het vanzelf afgeleerd

Cynderella81 schreef:Nee, het is ook een reactie op jouw uitspraak "Sowieso is het altijd handig om een nieuw aangekocht paard even te laten controlen door osteo/chiropractor. Ongeacht of er een aankoop keuring door een DA is gedaan."@Gc; waar heb jij gelezen wat de DA erover heeft gezegt? Ik zie het niet staan namelijk.

sliertje schreef:Werd al genoemd maar met een touw het been optillen, lus om de voet en iets druk uitoefenen tot het paard z'n hoef optilt, dan druk weglaten. Hierbij kun je hem een commando geven zodat hij leert om zijn voet op te tillen.
Veiliger kun je het niet leren omdat je altijd op gepaste afstand staat. Als je hier de tijd voor neemt, komt het goed!
Je kunt steeds langer de voet op gaan tillen met het touw, het gaat snel hoor, heeft ie zo door.
Je kunt hem natuurlijk ook een dikke schop geven... je paard snapt alleen niet dat hij door het schoppen van jou, zijn been op moet gaan tillen... lijkt me logisch toch?Als ik wil dat je naar me zwaait tijdens het fietsen, ga ik jou toch ook niet van de fiets afduwen? Dan vraag ik je gewoon of je even wilt zwaaien...