Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_Quinta_x schreef:Gelukkig is ze nog maar 3 en is 4 ook nog een hele mooie leeftijd om het paard te belren.
Buiten dat ze misschien een kronkel in der hoofd heeft, kan je dit signaal ook interpreteren als 'hier ben ik absoluut nog niet klaar voor'.
inkepink schreef:is het bit het enige probleem? Dan is daar ongetwijfeld een reden voor (te ruw gedaan, auw mondje noem maar op) Of is paard in kwestie ook kopschuw?
Kan ze verder gewoon vaststaan, accepteerd ze singeltje? is ze aan een halster te longeren? Zo ja, lekker weghalen waar ze nu met haar aan het klieren zijn en een adres zoeken waar ze wel geduld hebben met karakterpaardjes.
Heb zelf jaren terug een paardje hier gehad wat absoluut geen bit in wilde, mocht ook geen tandarts bij om nog maar te zwijgen van het geven van een wormspuit. Paard was verder braaf met beleren alleen dat bit........uiteindelijk met veel geduld en spelenderwijs is dit dier normaal bitwijs geworden en loopt nu redelijk goed in de sport mee.
Evelijn schreef:Is dit de Krack C x Jazz merrie die ook naar jouw steigert en bokt? Die laatst gewond is geraakt?
Tja even het land op, dan alles laten nakijken ... en vervolgens een nieuwe trainingsstal. Daarvoor nu ruim de tijd nemen om de juiste te zoeken misschien dat je Suelza kan proberen.
Vind het trouwens een behoorlijke uitdaging zo'n paard voor meisje van 15.
funnygirl1 schreef:Sandravm schreef:Hoelang heb jij je paardje al? Ken de haar geschiedenis? vind je haar een slim paard of niet echt?
Ik vind haar jst slimmer dan de meeste paarden,
Zij weet toevallig hoe je allerlij soorten knopen losmaakt, nog nooit een paard zien doen....
Enamorado schreef:heb je al contact gehad met suelza hier op bokt.
Gezien jou verhaal en casussen die hier ook op bokt hebben gestaan lijkt zij mij echt de ideale persoon om je paardje daar heen te brengen of eens het verhaal aan haar voor te leggen.
denk echt dat zij jou verder kan helpen met alles
Elin_ schreef:Een paard dat echt onhandelbaar en kronkel in het koppie?
Afmaken.
Kwelling voor de eigenaar en het dier.
Tenzij iemand heel veel geduld heeft om hem minstens 2 jaar ''rusttijd'' te geven ,lekker op het land en elke dag in handen en zo bruggetjes bouwen
funnygirl1 schreef:De meeste paarden worden op 3 jaar beleerd.. Ze krijgt haar tijd ze gaat eerst een maand lekker de paddock in met vriendjes,
Ze gaat naar manege bria en dat is geen prijs voor grasmaaiers...
Ik geef haar de tijd maar geen 10 jaar omdat ik me dat net kan veroorloven.