Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lijkt me een beetje een zelfde soort vergelijking?
Tammy_ schreef:En omdat ik blond ben zal ik wel niet zo slim zijn, en zijn alle fjorden lui en arabieren onbetrouwbaar?lijkt me een beetje een zelfde soort vergelijking?
nee ik geloof niet dat karakter kleurgebonden is, zelf in ieder geval geen ervaring mee, de meest brave manegepony's bij ons op stal zijn de vossen
Of in ieder geval niet moeilijker dan de andere paarden
stef schreef:een oud spreekwoord: Rooie en vale zijn donderstralen![]()
Wellicht worden vossen als moeilijk gezien omdat aardig wat vos rijpaarden op Jazz terug gaan en die niet de makkelijkste schijnt te zijn?
Die doet echt geen stap verkeerd, vorige verzorgpaard was ook een vos, wel een merrie, maar over het algemeen ook heel braaf. Favoriete paard op de manege is ook een vos (goh ik heb wat met vossen volgens mij) dat is dan wel een paard dat moeilijk te rijden is. Maar ze zal over het algemeen niet bokken. Dus ik vind het onzin, een kleur bepaald geen karakter.
Ik zou zo een kopie van haar willen, zit tenminste karakter in ha ha

s6801881 schreef:in je profiel staat dat je psycholoog bent. Dan zou je na zo'n opleiding toch denken dat je beter zal weten.
?Hoewel het een controversieel onderwerp is waar men sinds de 2e wereldoorlog geen onderzoek meer naar mag doen hebben mensen eeuwenlang geloofd dat bepaalde uiterlijke kenmerken wel bij bepaalde karaktertrekken horen. Dat zou niet per sé betekenen dat het één door het ander komt, maar aangezien bepaalde trekken-clusters heel normaal zijn zou het ook best kunnen dat trekken en uiterlijkheden vaker samen voorkomen. Ik ben nu eenmaal heel benieuwd wat mensen zoal denken.Citaat:Net als dat de huidskleur niets over de mens zegt zegt de vachtkleur niets over het paard.